frallorna

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

Gokväll i kylan...

Av Lena - 3 februari 2012 19:02

 

                                 Tror jag sitter & kissar mamma  


     Skator, Kråkor & Kajor festade på lite blandat godis, sockerkaka, bröd, bullar & kakor!  håller på att rensa frysen.

 

   

 

   

 

Blev bara några mindre vändor under dagen, & just nu har vi -17 & i morrn ska det visst vara änn kallare, & vi som skulle träna vovvarna med vännerna, det får nog bli inställt för vår del, inte alls kul att frysa sej fördärvad...

-Inte att förglömma, att leder & senor blir sköra i denna köld, även om dom har täcken, & kyl/tasskramp är inte heller så skönt för dom!

 

The Voice om en liten stund!! spännande! även om fler bra försvann förra

omgången..  

 

                    Kram mina fina! hoppas ni inte fryser!   

 
 
Ingen bild

so.carlsson.

3 februari 2012 20:01

Här i Romme ligger vi framför kaminen hela dagarna , hoppas att kylan håller i sig då kanske det blir en lugn helg. Men med våran husse vet man aldrig hörde något om ett gåband? Låter hur tokigt som helst.Ha nu en fortsatt bra helg mvh Barbro.

Lena

4 februari 2012 11:57

Antar att det blir en dag framför brasan idag åxå! hua.. kissa & nosa lite, sedan vill jag IN!! Malte & Petrus vill vara ute lite längre, innan isen kryper inpå dom åxå ;)
Gåband? ja jag säger då det! ett sådant tänkte min matte åxå köpa för något år sedan, men jag hoppas hon tänkte på sej själv då?? själv går jag dit jag vill & NÄR jag vill!! :)) gör de du åxå vetja! om din husse får för sej något annat dumt! gåband... knas... de kan din husse gå på själv! ;)
Kram från Märta!♥

 
paloma

paloma

3 februari 2012 20:24

kollar på the voice Sverige nu! Det är kul min brors kompis är med i kväll.Shirin eller hur man nu stavar det!?:) hon är nu.. får se hur det går för henne? såg värdens gulligaste fransk bulldog valp i går! Gud blir helt såld! VÄRDENS SÖTASTE..B KRAMA DINA FINA FRALLOR<3 OCH KRAM TILL DIG.

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

4 februari 2012 11:51

Ok! spännande när man känner någon som är med! :))
Fralla valpar är bara för underbara! förstår att du lixom blev knäsvag hi hi..
Kram & må så gott i kylan!♥

 
kickssons

kickssons

3 februari 2012 22:00

Vi hade minus 5 här i natt & det känns fruktansvärt kallt, man bygger ju inte husen på rätt sätt och avloppsrören hänger ju på utsidan av husen... Men solen har varit framme 3 dagar i rad... Ha en bra kväll i stugvärmen. Kramkram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

4 februari 2012 11:50

He he.. jo vi såg när vi var där, & blev lite smått förvånade över det! ;) bara inte världen vänder & ni får vårt klimat & vi ert!? då ligger ni ganska så pyrt till hö hö ;)
Kram kram från kylan!♥

 
marina

marina

4 februari 2012 16:13

Hua, här är det också isande kallt! Innemys hela dagen. :) Vilken underbar bild, den näst sista. :) Kram på er

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

Lena

5 februari 2012 21:26

Tack! :)) ja bäst att vara inne i värmen i denna bistra kyla ;)
Kram kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards