frallorna

Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Lena - 27 januari 2012 21:53

 

                                 Natti natti önskar Petrus med flock!!

 

Ingen av Borlänge "killarna" gick vidare i The voice, tråkigt!...  & inte killen i sista duetten heller, som sjöng skjortan av hela tävlingen! märkliga val...

 

                                                 Ses i morrn!!   

Av Lena - 27 januari 2012 15:34

 

Blåbärs pajen blev kanon! sa gubben       

 

   Mördegen som blev kvar, blandade jag upp med nötter som städats bort & bröd som legat i frysen... ut med det till Skatorna, som jag matar, ur härliga fåglar!!

Gott gott sa dom, som blev en massa andra åxå! när jag kollade ut, satt det kajor fulla trädet! -Min första tanke var -Hitckocks Fåglarna!!  oj oj... in & rensa mer i

frysen!   tina i micron & lite mindre bitar, mumma! hoppas jag dom tyckte!

   

 

   

Tyvärr flög dom flesta när jag kom ut med kameran... hoppas dom är mätta nu, & belåtna, när det blir The Voice på tv i kväll!  

 

   

 

   

 

   

 

Märta & Malte har busar runt ute på gården, medans Petrus & jag tog oss en längre promenad, dock ingen kamera med, då det snögar med små små flingor, & sådär så man blir lite blöt.

 

Kolla vad jag hitade bredvid micron?    lite dekorativt sådär tycker jag!? ett äpple jag skurit av en del på, sedan glömt bort det, som börjat torka, & rulla kanterna av skalet inåt! -nädå, jag kommer 

inte äta upp det!  ....  

 

Nu ska en stooor broccoligrateng in i ugnen, med massa annat gott i åxå -en all inclusive så att säja   gubben han får lax med hem mos & så har jag gjort en citron/dill chremfrach sås, & grönsaker

 

Några fler hund vändor väntar efter maten, & sedan The Voice! läääängtar!!  hoppas det är 5 timmar långt åxå!!!  

 

  

Detta är Roffe!! & han fyller 5 år idag! en sån där Fralla som bara är, helt outstanding underbar!   & tar hand om Hero gör han åxå! Petrus son & Malte bror!  


              GRATTIS finaste Roffe önskar vi!!!    


                    Kram & fin kväll alla mina goa läsar vänner!!  


Av Lena - 27 januari 2012 10:28

 

                       Denna bild är från mars förra året...

 

Väntar redan på The Voice Sverige i kväll!!  inte för att jag ska vara med  

utan för att jag ska hejja på & tycka! för mej själv alltså  

2 "herrar" med från vår stad! kanon kul!! & bra är dom åxå!! & flera från Dalarna!

 

Men först ska jag fixa till en Blåbärspaj, fixa dagens mat, hund promenera & så!

 

                                   Kram & fin fredag!  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards