frallorna

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Lena - 20 januari 2012 16:48


 Inkallnings träning, här var hon klockren!!  

 


  & här fick vi inte kontakt...


  ...här fick hon kontakt med mej efter ett tag, kollar bara på mej på första invinkningen... men på andra, 2 sekunder senare, blev det full rulle!  

  

Många goa dofter, en halvtimme & -7 grader, sedan tyckte Märta det fick räcka!

  

Malte fick bara en kvart, runt byn gick vi, i lugn takt...

  

Medans Petrus & jag var ute i en timme!, genom byn, ner mot åkrarna...

  

                         .... & full rulle!!! en mysig stund!!

  

Romme Alpin har snökanonerna igång, trots att det är massa folk där, gäller väl att smida medans järnet är varmt 

   

                             Snöbeklädda grenar, vackert... 

 

Snart det sedvanliga, tv mys & så!  

 

Har fixat en spännande LCHF rätt, som jag kommit på nästan själv! sedan vill jag väl inte kalla mej LCHF ätare till fullo, men sedan jag nyligen slutade med socker & bröd/allt mjöl, så har jag tappat 3 kg på ett naffs! då blir man baske mej peppad att tänka till & fortsätta det hela! & faktiskt så är ju inte socker alls bra, nu är jag som sagt inte nitisk, utan äter frukt om jag vill! & så...  

 

Trevligt telefonsamtal Kerstin!!  

 

Ett vackert Petrus kort kommer senare!

 

                                 Kram & fin kväll på er!!  


Av Lena - 20 januari 2012 10:43

 

Kall natt & morgon, just nu -13 tänkte en skön lång promenad med Petrus & Märta, men vi kommer vänta lite, få se om det ger sej lite, annars minskar vi nog vår långa vända, täcken på förståss!!  

Gubben har nyss druckit förmiddags kaffet, fick en semla   till kaffet, inget jag är sugen på, har alldrig gillat dom! bl.a för att det är massa kardemumma i själva bullen & grädden gillar jag inte heller..., men mandelmassan, den är toppen!  

 

Tänker på min fina Blogg vän G, som har det kämpigt, kram kram   

 

              Kram på er andra åxå mina fina vänner!! & fin fredag!  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards