frallorna

Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

2012!!

Av Lena - 1 januari 2012 11:30

 

                     Ett härligt Nyårs firande har vi haft!!

  

 

   

Förätt var rostat surdegsbröd med en totalt ljuvlig kantarellstuvning! & sallad till, som min kusinfru fixat! fast det var nog kusin som plockat kantarellerna!  

  

Huvudrätt hade min brors fru fixat! Oxfile med portvins sås & någon sorts bakpotatis med cheddar ost, ostkräms broccoli, bönor & sallad, totalt helt underbart!! även om jag hoppade file'n  

  

Körsbärs tårtan hade jag fixat, god var den, men inte övergod! mäktig så in i bomben!! &... nja, resten som är över satte jag för en stund sedan ut till Skatorna!  

             

 

   

 

   

 

   

 

   

 

  Ja så har vi då ett nytt år!! 2012! & hos oss har det börjat med att snön fullkomligt vräker ner!!!

Gått en morgonrunda, då var det måttligt, men nu... nåja, det ska bli pluss, så den lär väl inte bli till att ligga kvar...

 

Vovvarna har slocknat igen! tog på krafterna att festa på!  

 

          Kram mina fina bloggisar! & Ett Gott Nytt 2012 på er!!!   

 

 

 
 
Blessingsrehabb

Blessingsrehabb

1 januari 2012 12:05

Allt ser underbart frestande ut..Vilket fint tips med ljussättningen mitt på bordet..Kram i lugnet här snöar det med sååå fiint..Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Lena

1 januari 2012 12:28

Mmmm det var attans gott ;)
Jätte fint ljusarangemang! vet inte vart hon fått tag i det, men kanonfint är det!! :))
Snön fortsätter vräka ner här åxå! lite mysigt sådär ;)
kram på er! & God fortsättning!!♥

 
simona

simona

1 januari 2012 13:11

God fortsättning... En fin å lugn nyårsafton blev det för mig. Såg på nyårssmällarna vid tolvslaget... Så vackert det kan bli med olika raketer... Första Januari kram

http://pagottochont.blogspot.com

Lena

2 januari 2012 17:23

Skönt med lugn & ro♥ här var det åxå massa fyrverkeri! hopp så många pengar som gick upp i rök ;)
Kram på dej!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards