frallorna

Alla inlägg under december 2011

Av Lena - 23 december 2011 10:40

 

Tassade upp i morse, endast Tomtemor var vaken  Gubben & Petrus somnade på golvsängen igår, tog detta kort på mina gullisar!  

 

Igår kvällst fick alla vovvarna tok spratt LARGE!     skulle förståss spelat in dom, så gulligt & härligt såååå!!!  

 

Nu ska vi fixa det sista för Julen! trängas med folk är INTE min melodi, kan ju alltid hoppas att vi är ensama ute??  .... -not!  

 

                         Kram kram! ses!!  


Av Lena - 22 december 2011 22:24

 


              

                                                  Hej hopp!! 

 

Märta hon lekte hellre med mej!

-kasta & kampa med hunden mamma!!     

 

Så fint & pyntat i vårt hus nu! hade en bit pepparkaks bit kvar, plattade till & satte in i ugnen för att få god doft tills gubben kommer!   -kakorna får skatorna i morrn!!

 

                               Kram kram!    

Av Lena - 22 december 2011 14:24

 

Sådär ja! nu är jag lång ledig!  

-nu är det ju så att jag älskar mitt jobb  !! men det där att bara vara & inte ha några måsten & tider att passa, ska bli så skönt!   

 

Snöade så vackert på förmiddagen, men nu har det blivit regn av det hela...

 

Lekt en stund ute på gården, & om en stund en promenad, förhoppningsvis

inte i regn ... 

 

Julstädas & pyntas vidare, till Julmusik!

 

                                        Kram kram!  


Av Lena - 21 december 2011 21:16

  

                                                  
              Gårdags bild

 

Idag på jobbet myste vi på Relaxen i badhuset!, bubblade, bastade i en bastu med mysbelysning & ljuv "musik" av Borneos regnskog...

I morrn sista dagen för detta år, bara 3 timmar, då ska vi bla fika på kondis!   

-börjar igen den  9 januari! 

 

-8 ute nu, fast det känns mycket kallare! ska börja elda, för inne vill jag ha

-vaaaarmt!  

 

  -Nej Petrus! du gick ner & då tog jag platsen, så nu är den min!

 

                             Kram kram mina fina!!  

 

 


Av Lena - 20 december 2011 16:56


 

 


 


 


 


 


 


 


 


  

Hem från jobbet, & solen var kvar på himlen, tog Tomteluvor & glitter & åkte till åkrarna, några fina Julkort tänkte jag... ställde bilen & gick en bit ner till åkrarna, pulsade oss fram, huj huj...  

Men ack så ostyrligt att få till ett gruppfoto med alla luvor & glitter!!  men kul hade dom i alla fall!!  & det var väl huvudsaken!

 

Solen dalade ner allt för fort, & vi pulsade oss hemöver, koppel på, för på ena sidan är det taggtråds stängsel hua...  

Maltes täcke blev kvar hemma, men jag tror inte att han saknade det, för han gick på i hundra sjutti & höll värmen uppe!

-2 grader bara, men dom lovade -8 idag! får vara glad åt att dom spådde fel för en gångs skull, men som ni ser på himlen så blir det nog en kall natt...

 

Gubben har just fikat, köpte med mej en Päronbakelse hem   

-den gillades!   

 

                                  Kram kram!!  

Av Lena - 19 december 2011 19:05

 

            Sötisar! Aika & Malte ...

 

... eller i alla fall ibland... vad gäller Malte... 

 

Läste att i en by ca 2 mil från oss hade det kommit över 3 dec med snö, sedan i förrgår natt... & säkert är det något liknande här åxå, -så säkra på en vit jul! kan vi i alla fall vara!! & i morrn ska vi få kallt åxå, hua...

 

Lek & bus i snön! ystra vovvar!

 

                                 Kram kram!  

Av Lena - 19 december 2011 08:46

 

Oj Oj!! det snöade hela dagen igår, åxå hela natten minsan! gösses vilket snö landksap vi fått på bara ett dygn!! både jag & vovvarna blev minst sagt förskräckta när vi öppnade dörren!!   snö snö snö i stoooora lass!!!  

 

Om en stund jobbet, men först en snö promenad!  

 

                               Kram & fin måndag!!  


Av Lena - 18 december 2011 19:30


 


 

    Oj vilken dag!

 

Planen var redan innan vår farmor somnade in, att det skulle vara delning av hennes saker idag, hon hade precis flyttat in på ett hem, pyntat med hennes saker, så fint så fint  efter att hon legat på ett totalt opersonligt boende på sjukstugan, i väntan på annat boende, där hon inte fick ha några egna saker med sej... hon trivdes självklart inte alls... ca 6 månader var hon där... när så detta fina rum blev hennes, finaste fotografi tavlor, egna bokhyllan, bord & stolar, hennes blommor... 3 nätter sedan somnade hon... vi tror att hon äntligen kände sej trygg, bland sina egna saker & alla foton från förr...

    Oj vad med minnen & saker jag fick med mej hem!! hela bilen fylld!!  gamla broderade dukar, & bonaden, Egen härd är... är ur gamal, över 100 år, från hennes barndoms hem, en sak hon älskade högt men den han inte flyttas till hemmet, sååå lycklig är jag för den, minnen...   en hel servis blev åxå min, 8 flata & 8 djupa, Flodsömnaden har faktiskt min gammel mormor gett till min farmor för många många år sedan, så dom har lixom åxå kommit hem!!  

Skrattar åxå gått åt Körskoleboken från 1964, viss skilnad mot nu om man så säger!  

 

Vovvarna fick vara hemma, 3 timmar tog det, sedan åkte vi omgående till åkrarna så dom fick rusta av sej lite i snövädret! oj vad det vräker ner! & kul hade dom som ni ser!  

 

I fredags som var en alltför jäktad dag, var jag bjuden på smörgåstårta genom mitt jobb, & precent utdelning! jag fick en hallonröd kylväska!!   helt helt vad jag behövde till våren & sommaren! & färgen passade mej som handen i handsken åxå!!  

Min bästa, eller allas vår bästa chef berättade sorgligt nog att hon ska sluta, hon har vårdat sin sjuka man i 7 månader tills han somnade in, omvärderat livet, & fått en annan syn på allt... alla förstår, men ingen ville mista henne...  hon berättade från djupet av sitt hjärta, om smärtan & nu bara ensamheten kvar, efter 33 år tillsamans..

Mina tårar rann i en strid flod...

 

Idag har gubben & jag varit gifta i 29 år!! älskar honom galet mycket! den finaste på Jorden!!  är så enormt taxam att jag eller vi?  fann varandra!  

Fast något extra firande har vi inte hunnit med! men det räcker så bra ändå!

-vi har ju varandra!!  

 

                             Kram mina fina! vi ses!!  

 

 

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards