frallorna

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Hej!!

Av Lena - 21 november 2011 17:17

 

Gått en härlig tur på en skogs väg! (om än kall) jag tänkte att det var varmt, men de var de ju inte!  gubben drack kaffe & jag fotade, allt i vanlig ordning!

  

 

  

 

  

Hade glesat ur regält i skogen, tror dom snart har varit i alla "våra" skogar  ...

  

                                        Skogens Guldungar!  

  

                                 & skogens gullrumpor!  

 

Skulle självklart haft sina täcken på! men när man tänker så knasigt som jag gjorde, är det inte lätt alla gånger! -varmt!?... hmm... från vilken planet kom jag från idag då??  

Fingrarna var stelfrusna efter en halvtimme ju...

 

Men i bilen var det varmt! & filtar att linda in dom 4 fotade i, & i huset har vi åxå varmt! skönt!!  

 

                         Kram kram på er mina fina!  

 

 
 
Ingen bild

Anna

21 november 2011 20:07

Hej på er!

Gullrumpor...hi hi...min Gullrumpa luktar just nu inte så gott! Släppte en rökare i soffan!

Jag måste få fråga om hundarnas selar...har inte sett såna förrut?

Fyller de någon funktion?
Ser bekväma ut !

Nu ska vi ut och rasta i mörkret!
Go kväll!

Anna &Charlie




Lena

23 november 2011 10:14

Bara enkla & smidiga! & så används dom som bältes selar i bilen åxå! dom är jätte bra tycker vi & vovvarna! ;)
Pruppar har vi här åxå numer, sedan jag började ge Fiskolja, dom får alltid det, men nu blev det ett glapp mellan flaskorna på ett tag, & av den luktar det "nyporos" emellanåt! ha ha ha.. -not! ;)
Kram kram!♥

 
paloma

paloma

22 november 2011 00:15

OJ Vilka vackra naturbilder! Funderar dock på om ni inte mött på en älg? hur hundarna reagerar!? Vi har ju mkt Lo och t o m björn uppe i berget! Hoppas dock ni slipper stöta på de djuren.. ha en godnatt..kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

23 november 2011 10:11

Hua ja, varg är väl det som skrämmer mej mest, men vi har "bara" stött på Rådjur, ganska nyligen, men vovvarna bara kollade! inte varken skall eller att dom skulle efter! skönt!
Kram kram!♥

 
optimist

optimist

22 november 2011 10:49

Härligt för hundarna att kunna springa lösa, utan koppel, för det förstår jag går bra i skogen. Visst är det skönt med naturen inpå knutarna. Det kan göra att jag längtar hem till Ångermanland.
Fina bilder som vanligt.
Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

23 november 2011 10:09

Ja i skogen är frihet!♥ härligt med storstad någon gång åxå, men jag är & förblir en mäniska som vill bo nära naturen, & jag förstår din längtan...♥
Kram på dej!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards