frallorna

Direktlänk till inlägg 4 november 2011

Hej på er!

Av Lena - 4 november 2011 17:11

 

 

 

Åkte till skogen en vända, fick lov att hämta lite mer krans material, då jag ska göra en till farfars grav åxå.

Vovvarna hade inget emot de dom njöt i fulla drag såklart!  

  

I köket på dynan under katt/Malte bordet, har jag haft "en" bädd tidigare, men efterssom den är så eftertraktad, så skönade jag till platsen med 2 dynor!

Mys värre!  

  

                                           Som sagt, man kan ligga där...

  

                                               ... sitta där...

  

                                      ... & ligga igen!

Blir skönt i vinter de, när vi har -25, kommer utifrån & kan gona ner sej vid ett varmt element  


Gubben jobbä ättämidda, fast inga plättä i dosa!


Själv blir det Idol förståss, & jag har min favortit klar sedan länge, Robin   fast Amanda F går väl inte heller av för hackor, lixom Olle, som har en sagolik röst...

Undra om jag måste rösta i kväll? eller om jag kan förlita mej på alla andra?  


  

I morse föresten, försökte jag blogga, men då var den ur funktion, ville visa vår regntyngda bygd, trist väder hela dagen...


                                            Kram på er!    


 
 
Kaisa

Kaisa

4 november 2011 18:56

Hej Lena, nu har din sida blivit bred och fin. Du får mer plats för juvelerna, hi hi hi..... Robin har en fantastisk röst, han kommer i alla fall att gå långt. Jag har tagit fram min bärbara så i kväll sitter jag i soffan och bloggar och tittar på Idol. KvällsKram!

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

5 november 2011 12:47

Ja dom fixar & trixar med bloggen så jag blir helt vimsig! ;)
Ja Robin gick vidare, phu.. jag röstade 2 gånger på honom fniss.. & en gång på Olle, men han åkte ju ut... men igår var Moa verkligen briljant med sin super fina låt! :))
Kra på dej!♥

 
optimist

optimist

5 november 2011 10:04

Så fint och rofyllt. Jag förstår att hundarna trivs, både ute och inne. Tänk att få springa lösa så där, härligt.
Hoppas att ni alla, hela familjen, får en underbar helg.
Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

5 november 2011 12:45

Tack! :))
Önskar er en fin Alla Helgon helg!♥

 
Lena Deimo

Lena Deimo

5 november 2011 10:56

Hej på er småfrallor med matte! Jag har inte skrivit i min blogg på länge, men ska nu försöka skärpa mig. Härligt att se att ni strävar på med er. Vackra bilder och myshundar. Önskar er en underbar helg med stilla ljus och härliga promenader. Jättefint väder här och varmt för årstiden, men jag tycker det är skönt att slippa snön ett tag till.
Lena, Moa, Maiko, Kelu.

http://nysvansat.blogspot.com

Lena

5 november 2011 12:46

Ja det var länge sedan vi "sågs" ;)
Kul att du kikade in! :))
Vi har åxå varmt, men dugg regn :(
Tack & fin Alla Helgon helg ni med♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards