frallorna

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lena - 8 oktober 2011 16:45

                

Jag åkte själv till skogen en snabbis & plockade ihop en hink med långbenta finaste trattisar!!

  

När jag kommit hem & vi alla ätit, kokade jag kaffe som togs med till åkrana, gubben fikade & gick, jag fotade våra yrväder.

  

Det absolut roligaste Petrus vet...

  

... är att bli jagad!!  här bland "sockerbitar" som plötsligt bara låg där!!


 

  

Så knatade vi mot bilen, härlig tur i sol!

 

Jag gjorde en smörgåstårta   till oss på förmiddagen, den andra tog slut, & jag blev bara sååå sugen på en bit till!! gjorde ingen särskilt fin dekoration, de blir ju bara gubben & jag...

... men så bara sådär! ville brossan min med fru hit & kramas med vovvarna!  dom har ingen aning om att jag fixat en "tårta" hoppas dom vill smaka!  

 

Förutom det så blir de myskväll med Fångarna på Fortet.

 

                                    Kram kram!!  

Av Lena - 8 oktober 2011 10:18

 

            


 

Ja detta var vår gårkväll, mys mys på hög nivå!!!  

Trist bara att alla Idolen väljer så dåliga låtar att sjunga? förstår inte... ska jag åka dit & hjälpa dom tro??? eller skicka ett brev??? ....  

 

Idag sol som synes på bilden, vi har en magnifik utsikt, i verkligheten är den än finare! kortet gör den inte rättvis, men strunt samma! vädret är på topp!! & jag ska om en liten stund åka iväg till samma ställe som igår, & plocka en hink till! dock får gubbe & hundar vara hemma, då det är så dålig terräng, vatten, blöt mossa & så, men det tar bara en halvtimme så är jag hemma igen! tror jag...  

 

                    Tjingeling & fin lördag på er!!     


Av Lena - 7 oktober 2011 16:35

 

 

 

 

                  

Denna trolska mjuka moss skog kan ju få vem som helst att känna välbehag!! så & vovvarna!  

Gubben hängde med, han gick & drack kaffe & åt bullar, jag plockade Trattisar & vovvarna njöt på sitt vis!  

 

Just här hade någon gått före oss & tagit det mesta av trattisarna, som var många! så på hemvägen stannade vi till, & jag gick ur, -kommer alldelens strax, -ska bara....

-jo tjena! där fanns drivor med Gul trumpet svamp, & dom finaste Trattisar i mossan, så där så dom blir lättplockade med sina långa ben! 

-plocka plocka plocka... en hink var fixad på nolltid! tog lite mer i en kasse som jag alltid har i reserv, sedan fick det räcka... plockar & torkar lite i taget, lite tråkigt att rensa... har ett bra tork galler, där fick en del plats.

Nu har det mulnat på, när vi var i skogen lyste solen, likaså när vi kom hem, vovarna vilade på trapppen på en bädd, men ville sedan in...

Nu väntar vi på Idol! gillar de skarpt!  bad gubben köpa lite chips, onödigt men ack så gott någon gång... äta lite mer smörgåstårta som blev över... & försöka gå ner i vilkt!  

-eller ja mena, någon annan dag! ha ha ha ha...

                                                Kram på er!!   

Av Lena - 6 oktober 2011 17:35

  

Började vår "träff" med en liten skoggs vända!...

           

Märta fick tokspunk då hon träffade Buttons! blev mer vild än tam, gick på som en ångvält, busade så Buttons blev lite förlägen   

   

Märta hoppade i lerpölar som hon alldrig gjort annat! Buttons såg försckräkt på...  

   

 

     

 

  Hemma & inne igen, blev det fika, jag hade fixat ihop en smörgås tårta, till de kaffe!

                                          

 

  & medans vi åt inspekterade Buttons vårt hus!

-Hur är det man säger?

-Jo det finaste man har sätter man på bordet! Buttons hoppade upp själv! -hjälp vilket charm troll han var!!  

                 

Gissa om jag blev glad då jag fick denna helt underbart vackra duk hon sytt!! komenterade just denna på hennes blogg, om hur läcker den var  den lilla väskan med golf brudarna på var ju åxå bara för kul!!  & vovvarna fick leksaker! denna blev det kul kamp om!  

Buttons & Eva Lena fick precenter dom åxå!

 

Hel kul dag!! super roligt möte med en blogg vän!  

Tack Eva Lena för att du kom!! hoppas vi ses igen någon gång! att vi kommer till Florida är dock inte det mest troliga  

 

                                      Kram mina fina!!    

Av Lena - 5 oktober 2011 22:56

  & vad är det som händer här då?? tror att bloggen fått virus!! för den blockerar hela tiden jag försöker göra något! ytters mysko, attans... :((


Om det är någon av er på Bloggplatsen som har lika, kan ni väl hojta till här!! eller är jag ensam om problemet?...

 

 

Men i alla fall så kommer i morrn Buttons & med matte Eva Lena från Florida hit & hälsar på oss!! vi lärde känna varandra på Expressens bloggens tid för sådär 3 år sedan, & har sedan dess komenterat på varandras bloggar! & nu kommer dom! hur kul som helst!! 

Hoppas bloggen reparerar sej tills i morrn kväll, så ni kan få se bilder! i alla fall på Buttons & kanske Märta ha ha... ;) 

 

                                             Kram kram!!

 

Hmmm nej där kom kortet! då jag gick in & retucherade... mysko...

 

Av Lena - 4 oktober 2011 16:04

  

Idag följde Märta & Malte med till mitt jobb, som bestod av en härlig promenad & så åt vi lunch i det fria under solen...

          

 

   

... på denna fina plats, -kan det bli bättre?? Märta & Malte fick limpmacka med ost & lite annat gott  

   

Kossorna gick alldelens bredvid, så rofyllt...

                         ... flera vätskepausar!  

   

 

          

 

Kunde inte klaga på nått idag!  ...

 

... eller förutom att jag var in med Petrus till veterinären på morgonen, misstänkte halsont, & så var det åxå, så nu ska han äta penecelin några dagar.

Fick lite lugnande så hon kunde se i halsen, så när vi kom hem därifrån, så bäddade jag ner honom vid "pappa" som jobbat natt, mys. Skönt för båda att det sedan blev lungt i huset.

 

Alla mätta utom "mamma" så nu ska jag ta nått att äta!

 

                                         Kram kram!  

    

Av Lena - 2 oktober 2011 16:34

  

 

  

 

           

 

Oj vad löven helt plötsligt ramlat av!!  & så vackert det är ute nu, lövens alla färger, alla dom fina ogräsen som förvandlats till finaste blickfång! hösten är magisk i sin färgprakt...

 

Det utlovade regnet har ännu inte kommit, grått fast varmt! så vi fick en jätte skön promenad  

Bakat en pizza med trattis mojs på  gott gott, vovvarna fick kokt laxkotlett med smörklick som topping på hund knapparna, & igår hade Djur kliniken här i stan 20% på all mat, blev 20 kg samanlagt, tjänade 300! + att man fick rabatt checkar med sej tills nästa gång, bra de! kaffe & mega bullar, tog dock inte vi, som var på väg till båten... köper mat både där & på Djuraffären, alla vår 3 äter olika mat! & de går så bra så! 

 

På tv då! -True Talent spännande, samtidigt Kalle, tänk att de alltid ska krocka! så många bra program på tv varje kväll så jag vet snart inte vad!!  

 

                                          Kram på er!!   

Av Lena - 1 oktober 2011 22:51

               Sol...    ...värme

                            & en alldelens underbar dag!!!


 

           


     

Det mest spännande för vovvarna, var när min bror skulle ta ett dopp! gissa om de var kallt?  

           

 

   

      -verkar som om alla tyckte det var lika spännade! ... 

                 ...sista doppet för i år kan jag lova! 

  

Åt mat, innan vi gick en vända i skogen för att plocka...

   

 

                     ....Trattisar!! & det fanns massor!!

            

 

  

Men allt har ett slut, även denna dag & hemfärden kom...

   

Ett sagolikt vackert ljus, ser ni den fina Ornäsbjörken?  

   

            & här självaste Ornäs stugan i höst skrud... 

          

Ja så åkte även deras båt upp för i år...

Nu är det bara att vänta tills nästa vår & sommar...

Då det är dax för sjösättning...

& alla härliga turer...

Längtar  ...

 

Ja detta blev vår dag, helt helt magiskt underbar!!

 

                                        Kram på er!       

     

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards