frallorna

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lena - 21 oktober 2011 17:44

  

Först så var det inne solning på förmiddagen...

  

 

  

 

... sedan åkte Märta, Malte & jag vid middags tid till åkrarna för lite "frihet" täcken på var självklart! för oj vad kallt det har blivit! blev en vända på trekvart sådär, sedan ville vi hem till värmen.  

 & där lyckades Malte charma till sej lite smaskens med pappa!  

   

Petrus fick vara hemma, gick ingen nöd på honom, han myste på golvsängen med pappa  

 

Idol, ska jag se, & mysa på golvsängen som vanligt!

 

                     Kram kram på er mina fina bloggare!!   

Av Lena - 21 oktober 2011 10:33

  

Sov i Uppsala, blev en jätte fin rastplats upptäckte vi på morgonen, bäck svart när vi kom...


   Menar ni att vi ska gå upp redan?? glöm de...

                


 

 

  

Åkte på småvägar, så otroligt vackert...

 


  

Efter Stockholm åkte vi hemåt, det regnade som bara den nästan hela vägen hem, himmeln var både rosa & guld...

                                      

                                      

... men när +1 blev -1 & det utfärdades frost halka mot kvällen natten, då  tyckte jag det kändes obehagligt...

...dock inte gubben som var ko lugn i vanlig ordning...

 

Vi kom hem! det blev sista färden för i år, nu är Delfinen avställd! ska plocka in sängkläder & fixa för vintersömn...

 

Gösses vad Märta njuter i husbilen! det riktigt syns på henne! antagligen för att hon ser oss alla hela tiden, stumpan liten 

 

Strax ska jag iväg & få mitt Järn dropp igen, för andra gången.

 

                 Kram kram & fin fredags förmiddag!  


Av Lena - 19 oktober 2011 14:42

  

 

Vi ska åka en sista tur för i år med vår Delfin!! ska vara i Stockholm i morrn eftermiddag, men åker nu & kojsar någonstans på vägen  mysigt!

Hemma i morrn igen, vi ses då!!

 

Badat vovvarna, så nu doftar dom Lavendel...  

 

                                 Kram i höstrusket!  

Av Lena - 18 oktober 2011 20:47

  

Skar itu ett av Granatäpplena, gösses vad med godaste kärnor det var i! en stor skål full! gott gott!!

 

Bara slappat hela dagen, inte ett knop, har ingen ork, strunt samma när det ändå bara regnar...

 

Nu ska jag fortsätta slappa ha ha.. gubben är klar för kvällen med sina projekt, vovvarna har redan somnat, men kommer vakna till för en sista drill lite senare.

 

& bloggen krånglar igen, som vanligt...

 

                                    Kram & sov så gott!

Av Lena - 18 oktober 2011 12:05

  

                         Arla morgon, -Får inte vi följa??....

            

Super trevlig dag!! skrattat så mycket så jag har ont i magen ännu!!   god mat, & jätte goda Wayne's kaffe med sojamjölk & hasselnöts smak...

Gösses vilka ivriga torg försäljare!  medans jag stog & betraktade alla kantareller!!! så hade en plockat en påse full, 19 kr hg var raskt nere i 6 kr! men vad i gösses namn skulle jag köpa svamp för?? som har skogen proppfull?  men jag köpte Granatäpplen!! fast dom var så stora så jag börjar undra om dom har fått extra näring??...

 

En täckjacka hittade jag till super pris!! yippiiii!! massa ljus till min fina Kanedabel, en fin prissma till fönstret, fina handukar, lite nytto godis nere på Saluhallen & lite smått & gott...

Mamma hittade åxå lite fint!

 

På en sagolikt underbar affär som funnits länge, massa inredning & så, satt en så söt liten ängel! där var åxå en söt levande liten vovve som ville pussas!   men hur som helst så ville min finaste mamma att jag skulle hjälpa henne att välja en, jag sa på en gång att -den, var vackrast, så hon köpte den...

  

... & så fick jag den på tåget på väg hem!! för att jag är en sådan, sa min finaste mamma  

... mmm hon är åxå en ängel, den vackraste!!  

Min fina ängel flicka ska stå på vardagsrumms bordet, där jag numer alltid har ljus tända denna årstid.

 

Idag på förmiddagen tänkte jag att jag skulle hinna med en längre tur med vovvarna innan regnet kom, men icke... gösses vilket väder vi har! det vräker ner & blåser  så här blir mys med tända ljus i stället, -inte fy skam det heller, vovvarna får gå ut på gården när dom vill, men kommer raskt in till stugvärmen kan jag lova ha ha...

 

Jo! Bloggen är för första gången på läääänge hel igen!  

 

                    Kram & mysig kura inne dag på er!   

 

 

Av Lena - 16 oktober 2011 21:33

    

            -& vad tänker du på då? mammas lilla skrutta 

            

Vill haaaaa!  Var på Husbils visning idag, mååånga fina, men ingen lika fin som vår Delfin!!  

-förutom denna då  

som hade en mega stor säng där bak! då skulle vi slippa trängas på nätterna, vovvarna & vi!  bra på alla sätt faktiskt! fast kanske i största laget...    

 

-så vi behåller nog vår finaste ett bra tag till!!

 

Det bjöds på förtäring av olika slag, mat & fika, jag tog kaffe & kaka, gubben lite mat, trevligt!

 

På kvällningen ringde finaste vänner & sa

-vill ni har älg färs åt hundarna? fick ca 6 kg! har stått & kokat Frikadeller för kung & fosterland!  

Så både katter & vovvar har ätit sej mätta av lyxen!! & massa kvar tills i morrn åxå!

& i frysen ligger över 15 förpackningar färs, bra de, bara att ta upp & koka vidare undan för undan...

 

Tidigt i morrn går tåget till Stockholm!! mamma & jag ska shoppa lite! bara strossa runt & ha en skön dag!!

 

                 Kram så hörs vi i morrn kväll!!   


Av Lena - 15 oktober 2011 22:56

 

  

Åkte till åkrarna när gubben vaknatefter nattskiftet, då hade solen åxå börjat värma...

                    

Gubben fikade bullar & kaffe, jag fotade medans vovvarna lekte & inspekterade...


 

 

 

hem & svira om & iväg till grannen som fyllt år, vi -dom närmaste grannarna överaskade med Sellnäs planka, ur mysig kväll med många skratt!  

             

Nu ska jag krypa ner på golvsängen framför tv:n, gubben åkte iväg på nattskift.

 

                                            Kram kram!     

Av Lena - 15 oktober 2011 12:37

  

           Idag stålande sol! fast varmast är den inne!  

 

Blir en promenad om en liten stund, senare lite fest för

en vän!    

 

Blev sååå trött när jag fick semetser! bara jääääspar, läser tidningar & kollar tv, medans damm råttorna

bygger bo!  

 

                       Kram & härlig lördag! vi ses!  

 

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards