frallorna

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Måndag kväll..

Av Lena - 10 oktober 2011 21:01

  

Ibland är katterna & Malte bästisar, ibland bara jagar han dom & dummar sej...  

  

                                                  
      

                 


   

Höstpromenad med kläder på!!


Blir så less på Bloggen, den funkar inte!

Försöker få tag på den som man ska skicka sina problem till, men inget svar ännu...


Nu fortsätter Hollywodd fruar! ha ha...  


                            Vi ses!! Kram kram!    

 
 
optimist

optimist

11 oktober 2011 10:55

Jobbigt då det inte fungerar, hoppas att du får hjälp, med vad det nu är.
Fina bilder. Du, om jag skulle vara katt, som är mitt älsklingsdjur, då tror jag att jag skulle vilja bo hos dig. Dina djur har det toppen, hos dig och din familj.
Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

11 oktober 2011 19:11

Det går inte att lägga in bilder längre! då blockeras sidan med en skylt! mysko mysko... :(
Tack!♥ Snart ska vi göra en sovställning för katterna inne! fjäska lite :)) spännande, dom är nämligen ute fortfarande på nätterna, eller 2 är inne ibland, fast jag tycker det är för kallt för dom ute! men dom lyssnar inte på mej ;)
Kram kram!♥

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

11 oktober 2011 13:06

Go tisdag :)...Jag träffade faktiskt två "äkta" fransktalande frallor i gbg ;)..De har invandrat och håller på att lära sig svenska haha..Nu funkar det för mig att lägga kommentarer på andra bloggar. Må väl Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Lena

11 oktober 2011 19:08

Jasså! gick dom på Komvux för invandrare då eller? fniss.. ;)
Då ska jag åxå kolla om det funkar för mej åxå! lite tråkigt att inte kunna komentera där man velat! dock har jag fortfarande stora problem med denna blogg! & inte får jag hjälp från Bloggansvarig heller grrrr... :(
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Teresa

15 oktober 2011 22:05

Din blogg är en av mina favorit bloggar, jättefina kort på dina hundar, har själv en fransk bulldog och en till påväg från Lufsenburg´s. Jag bara undrar, var köper du hundtäckena till dina hundar, de är så fina och ser ut att sitta bra, kan inte hitta sådana. Hej så länge

Lena

15 oktober 2011 23:19

Å man tackar! :))
Nämen va kul!! en Lufsenburgs vovve! :)) vilken kull är den från? hane eller tik? skäck eller brindel? gösses va skoj!! ja du, har man en blir det lätt en till & en till... fniss.. ;) beroendeframkallande som Marianne säger :))
Täcket som Petrus haft på sej har jag köpt på Djurmagazinet i Borlänge, super bra! & bra passforn för en gångs skull ;) tycker åxå det är svårt med formen på täcken så dom passar en fralla! det vinröda som Märta har är från ÖB jätte billigt typ 50-60 kr & även det jätte bra just nu, men inte så tjockt för kalla vintrar kanske.
Man brukar hitta bra täcken på hundutställningarna, där har jag hittat ett fint blått som åxå Märta fått, då Petrus vuxit ur det
Men precis som du, så ser jag alltid fina täcken på andras hundar!! & undrar ofta vart dom fått tag på dom ;)
Blir nog lite hund shopping på Stora stockholm före Jul, ska dit & hejja på 2 av Petrus barnen!
Hur som helst så är din kommande valp släkt med endera Petrus eller Malte! hi hi..
Var kommer din andra fralla ifrån då?
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Teresa

19 oktober 2011 13:30

Hej! Tack för svaret, ska kolla på ÖB och utställningar lite längre fram, har tänkt och ställa ut den lilla lite eller mer får se hur det går. Det blir en brindeltik hennes mamma är helsyster med Petrus, Stand by mee heter hon, Marianne tar hem den kullen i början på november till sig. Hade varit kul och åka på Stockholms utställningen men den lilla är precis hemkommen då så det får bli en annan gång, hon kommer även att vara förliten för My Dog mässan här i Göteborg. Min lilla Doris som kunde varit syster med Märta för de är så lika är en omhändertagen hund (därför vet jag inget om henne), hon kom till mig när hon var 5mån, hon hade inte haft det bra, idag är hon 3 år jätteglad vår lilla älskling och nu väntar vi på en till att älska. Pussa dina sötnosar och må så gott! Teresa

Lena

21 oktober 2011 11:09

Va? men vem är hon då tro? nu hänger jag inte alls med i svängarna ;) eller är det svarta Svea du menar kanske? hon är Petrus syster & ska visst vara med barn det sista jag hörde... spännande!! :))
Jasså, du har en skäck flicka! så underbart♥ & att ni gav henne ett fint hem♥
Hoppas du hittar något täcke! såg att Granngården här hemma ansonserade om fina täcken!, ja man får snoka runt, rätt som det är finns det där fina ;) man vill ha :))
Strata en blogg vet ja!! & visa din fina vovve!! eller finns du på FB tro???
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Teresa Trocinska

23 oktober 2011 20:03

Hej! Jag vet inte vad tiken kallas men Marianne sa att hon heter stand by me, hon bor i Varbergs trakten, kort på valparna ska komma upp inom kort på FB, vet inte om du har FB men jag har det där har jag kort på Doris och vår boxer Lola som tyvärr dog 5 år gammal i påskas (i en njursjukdom) Doris och hon var bästa vänner och först nu börjar Doris vara sig själv annars har hon deppat bara. Må så gott!

Lena

23 oktober 2011 21:19

Jo men då tror jag att jag vet! det är Svarta Svea! så fin såååååå!♥ :)))
Är det din profil bild Boxern & frallan? ska kolla efter den inne hos Marianne? för jag antar att ni är vänner där.. eller du skrev ju efternamnet! då kan vi bli vänner! :))
Vilken tradgedi att mista en vän... så outhärdligt för er alla♥
Kram kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards