frallorna

Direktlänk till inlägg 16 september 2011

Gårdagen...

Av Lena - 16 september 2011 10:35

  

Igår fick Malte följa med mej till jobbet, blev en härlig långpromenad med vilopausar...

       ..genom bebyggelse & vackra skogsvägar..

                            ... & dom vackraste gläntor..

  

...hemma väntade Petrus & Märta, hade bara gått en lillvända med pappsen, så nu ville dom åxå ut! bara att ge sej av mot åkrarna...

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

Hemmåt igen & förbi Märtas favoriter!! kossor & hästar...

  

 

  

Ja dessa tankar är & var verkligen Märtas!!! samma igen, hon lägger sej ner & blir helt leaslös när hon ser kor/hästar!

 

& drar jag i kopplet så rullar hon!  hennes ben bär henne inte, blir helt i trans lixom

 

-ja tänk om jag ändå kunde ge henne en ko! men de blir lixom lite bökigt om man säger så  

 

Idag strålande sol!! vi tar det lungt, min rygg blev lite mör efter att ha gått i ca 4 timmar... 

 

                                 Kram & fin fredag!!  

 

 

 

 
 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

16 september 2011 11:37

hej o go fredag..Va härligt att du kan släppa frallorna. De behöver springa av sig. Här är det numera kontrollanter där vi bor :(....Idag har jag lagt ut halvkinesen...Välkommen och titta in..Bless

http://bloggplatsen.seBlessingsrehab

Lena

16 september 2011 16:49

ja jag läste om din tröga Hus vakt :( men söt var Rocco i alla fall! hi hi :))
kram kram!♥

 
kickssons

kickssons

16 september 2011 15:39

Vilka härliga bilder.. Hihhii ska Ni inte skaffa lite kossor!! fniss.. Tänk va lycklig Märta skulle bli....MUUUUUUUUUUUU. Kramisar från oss som också har sol just nu med + 23 på den södra sidan av huset. ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

16 september 2011 16:47

Ja du, skulle vara en "mini ko" iså fall då, men jag vet inte om de finns sådana ha ha.. ;)
Kram kram!♥

 
Kaisa

Kaisa

16 september 2011 16:32

Vilken lustig reaktion Märta får av kor och hästar, kor anses väl heliga i vissa religioner? Kanske ser hon en madonna eller något annat. hi hi hi....

Mys fredag!

Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

16 september 2011 16:46

Ha ha ha... ja vem vet fniss.. ;)
Kram på dej1♥

 
Piedra

Piedra

16 september 2011 18:32

Ha ha, nu fick jag mig ett gott skratt! Tack för det! ☺ Det är så vackert där uppe hos er! Får en så'n lust att rymma dit för att slippa det tråkiga landskapet här. Önskar dig och vovvarna en trevlig helg! Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

Lena

18 september 2011 11:50

Alla landskap har sin charm, men ok, jag förstår vad du menar ;)
Kram på dej!♥

 
Ingen bild

Carin

16 september 2011 21:22

Om Märta hjärtat tycker lika bra om hästar som kor,så vet jag en som gillar hundar jättemycket.
Eqetan vill helst pussa på alla hundar han ser, han gör sig så liten och ser så snäll ut= kom till mig jag är inte farlig.
Men han han måste ha ett dåligt kroppspråk, för nästan alla hundar blir jätterädda.
Kram kram

Lena

18 september 2011 11:49

Ååååå söta Eqetan!♥
En gång gick en liten Silkeshöna som jag hade, in i hans box & i ett hörn gjorde hon sej ett fint bo, värpte ägg som hon ruvade på i nästan 3 veckor, & så kom kycklingar! gissa om Eqetan älskade dom!! JAAAAAAAA♥ dom sprang runt hans ben! & han bara njöt♥ & han var såååå försiktig hela ruv perioden om hönan åxå, han snuffade & blåste på henne, & tycktes älska henne så!!♥ & hon var alldrig rädd för honom! hon bara blundade när han snuffade på henne, synd att jag inte hade kamera på den tiden...
Kanske får det bli en Märta/Eqetan träff? ;)
Kram på er!♥

 
pezze

pezze

17 september 2011 18:10

kossor e inget fel på o ha..
men en stor problem e all skit som kommer bakvägen som får en o storkna!!!
hellre plocka upp hund skit än koblaffor!! ;) *S*

e imponerad över att märta-pärta blir så annorlundare då hon ser kossorna!!! :)

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Lena

18 september 2011 11:39

Ha ha.. ja vore det inte för skiten så ha ha.. ;)
Mmmm Märta ääälskar kossorna! ska försöka komma ihåg att filma hennes beteénde någon gång! ;)
Kram på dej!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards