frallorna

Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Hallå på er!!

Av Lena - 11 september 2011 15:14

 

                      

Ett enastående fyrverkeri!!!! så vackert att man baxnade...

Vi stog på andra sidan älven med hundarna, kanon utsikt & hörde musiken bra!! många mäniskor där åxå, men ingen trängsel

Ville inte in i folkmassan & trängas med hundarna i mörkret

-om dom är rädda för raketer & smällar?

-nej inte ett dugg!!! häääärligt!!!  dom satt & tittade & såg imponerade ut dom åxå! 

 

   

 

   

 

   

 

   

                                      ... undrar Petrus...   

 

Idag bara regn & regn... tänkte vi skulle hinna ut på en tur innan de kom, men icke sa Nick!

 

Igår var en sagolik dag! sol, värme & blå himmel... tänkte vi skulle hinna med en båtur då, innan festligheterna började på eftermiddagen, men vi hann inte de heller.

Kanon kväll igår! god mat, härliga mäniskor & gotti gotti fika!!  

 

Idag bara är vi, pyser & vilar, softar & äter lite gott, äppel paj med vanlj vissp...

... eller föresten, jag! -ska jag kanske säga

-för gubben han snickrar på nya panrummet, efter att ha jutit golv & dragit alla möjliga rör & ledningar, tur man har en superhändig gubbe!  

 

11 september... många tillbaka blickar på tv... fasansfullt...

-själv mins jag inte vad jag gjorde när beskedet kom, men de mins jag desto tydligare när Palme blev skjuten & när Tjelnoby gick sönder...

-hua ja vilka tragedier...

 

                    Kram kram alla fina bloggisar!!  

 
 
Ingen bild

Carin

11 september 2011 15:56

Ja visst, är det helt underbart vackert.
Vi brukar oxå stå på andra sidan, fast vi inte har några djur med oss.
Man ser minst lika bra och slipper trängas, i går fick jag bara se en glimt i från ett fönster på jobbet.
Kram Kram

Lena

11 september 2011 16:02

Ja just ja! du jobbade... smällar man får ta ibland he he.. ;)
Innan vi hade hundar satt eller låg vi i slänten där borta, mysigt de med, men alldelens för mycket folk när man ska därifrån i mörkret & alla tusen ska iväg samtidigt & man har 3 små vovvar...
Så kanten där vi stog är perfekt! men så svart de är nu, jag fick lysa med blixten på kameran för att se vart vi gick ;)
Kram i regnet & hejja på sista natten innan den sköna ledigheten! :))♥

 
Gerd

Gerd

11 september 2011 19:56

God kväll, Lena!
Jag kom också ihåg när Palme mördades, min yngste son satt vid TV:n och tittade på Gomorron-programmet medans vi låg kvar i sängarna. Han ropar till! Ja, usch då.
Vilka smarriga frallanfoton! Läckra! Det har regnat hela dagen här förutom nyligen, då vi gick en vända på Campingen mitt emot oss.
Kram, du fina! /Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

11 september 2011 21:48

Uch ja, hemska minnen...
Tack! ha ha.. ja dom kan dom där fyrfotade ;)
Regn till & från här åxå, men på kvällen lite mer uppehåll..
Kram & sov så gott!♥

 
Kikkan

Kikkan

12 september 2011 00:07

Jag fick en ny höft inopererad den 11:e September 2001, så jag nersövd mestadels av dagen. Trodde de visade skräckfilmer på Onsdags morgonens frukost TV 12 :e Sept 2001.. men ack nej.. Kramkram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

12 september 2011 22:48

Ja då förstår jag att du mins väl vad du gjorde då ;) hua ja, man trodde inte sina ögon när flygplanet körde in i... ryser...
Kram på dej!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards