frallorna

Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Måndag...

Av Lena - 5 september 2011 16:36

  

 

Liten morgonvända, jobbat medans vovvarna var ensama hemma.

Älskar mitt jobb så in i norden  

 

En kantarellpaj står i ugnen, efter den ska jag fixa ihop en långpanna med äppel socker kaka typ, höftar på som vanligt, blir bäst så   & efter den ska jag rosta dinkel flingor, rågflingor & havregryn, allt från Saltå kvarn, känns extra nyttigt, i det blandar jag skogs honung & lite rapsolja från Roslagen + en svätt vatten, rosta några minuter & låt svalna & blandas sedan i tex russin, valnötter, pumpakärnor, gojjbär, tranbär & linfrön, & kanske en näve egentorkade plommon? en galet god mussli!! så god så man kan äta den till vad som helst he he..  till frukost äter jag den till havremjölk! men den skulle väl kunna ätas till lite vanilj glass åxå, tror jag...  

 

När de är klart, är de nog dax för Halv åtta hos mej, sedan Idol... sappade igår mellan Kalle & Idol, oj oj vilka talanger dom redan hittat!! spännande, & Hollywodd fruarna är ett måste förståss!!  hörde föresten idag då radio, Lotta Bromes program, Maria M berättade om hur dom vinklade förra avsnittet, så vi fick fel uppfattning... ja så är det nog i de mesta, bästa att hålla sej hemma! ha ha ha ha....

 

Nu ska jag skala äpplen!

 

                                       Kram kram!  

 
 
Kikkan

Kikkan

5 september 2011 19:54

Ska kanske boka in frukost hos Dig nästa gång vi kommer till Borlänge >fniss<. Låter underbar müssli Du gör & äppelkakan blir nog inte så tokig den heller. Kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

6 september 2011 22:12

Ja vem vet? snart står ni kanske här kl 06.00 'pip' & väntar på nått!? ha ha...
Äppelsockerkakor är bra att fylla frysen med, ska baka en i morrn åxå, doppar äpplena i socker & kanel innan dom plumsar ner i smeten ;)
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Carin

6 september 2011 01:43

Det där låter förfärligt smarrigt, själv lade jag in päron i en sockerlag med ingefära i söndags.
Dom smakade gott med vanijglass till.

Kram kram

Lena

6 september 2011 22:09

Päron i ingefärs lag lät super smarrigt!!! :)) vet att svärmor gjorde inkokta päron, efter att gammalt rcept...
Kram kram!♥

 
Beatrice & Otto

Beatrice & Otto

6 september 2011 15:39

Jösses så gott, nu vill jag ha mat! :D

Behöver lite hjälp med min design, vad behöver ändras? Tips mottages tacksamt!

http://www.lillaotto.bloggplatsen.se

Lena

6 september 2011 22:07

Ha ha.. ;)
Din topp bild är super söt!!! & presentations bilden åxå ;) ja sen kan man ju lägga till en bakrund, de finns hur många som helst att välja på om man inte vill ha ett eget kort! färg där man skriver eller inte? texten går ju åxå att ändra i det oändliga! detta är verkligen en blogg som man kan få helt personlig i allt! bara att känna sej fram ;) tipps är jag dock dålig på att ge...
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Jane

6 september 2011 21:24

mmm svamp paj va mumsigt....du är då i farten och gör en massa gottigheter ;) sänd hitåt....

Det är så gott med hemma gjord musli och jag smaka faktiskt på havremjölk nu i veckan och jag tyckte det var gott :) så det var ett bra tips att köra musli och havremjölk.

Halvåtta hos mig följer jag med,tycker det är kul att se på.

Hoppas du haft en bra tisdag, kramisar

Lena

6 september 2011 22:04

Har lagt en bit i ett brev & skickat till dej! ha ha.. tänk om de gick... eller! de går! jag skickade nygräddade Lussekatter till min mormor när hon blev gammal & inte kunde baka längre! i en liten kartong som Påsten hade, dom kom dagen efter till henne!♥
Ja jag bara älskar Halv åtta! mitt favvo fniss.. ;)
Kram & fin onsdag på dej♥! (min tisdag var super :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards