frallorna

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Tisdag...

Av Lena - 16 augusti 2011 19:48

  

Långpromenad i värme, så vi besökte en bäck efter "halvtid"  

                         

   

-Å varför vill du inte gosa med mej?? undrar Märta...  

Så hon lade sej framför, blir som en deg, helt lealös, hästar & kor, har verkligen en hypnotisk efekt på stumpan!  

-Denna gamla fjording ville inte gosa, & brydde sej inte alls i oss eller Märta! -blääää sa hon...   

 

Allsång på Skansen, gillar inte alls det nya konseptet, men några bar artister med i kväll. Det var bättre förr, på gamla hederliga Berhagens tid, tycker i alla fall jag  

 

                                   Kram & fin kväll!!   

 
 
kicki

kicki

16 augusti 2011 22:39

Ha ha ja Lotta hon RUSADE in i en hage med ett gäng kossor som stod & hängde, som tur var så var dom fullvuxna & obrydda & vi stod ju & ropade som gaaaalningar & slutligen nådde våra röster hennes öron så hon kom av sig & vände tillbaks.......lilla gumman hon tror verkligen att hon är störst & med ens förstod jag "begreppet" Bulldog

http://www.frallanlotta.blogspot.com

Lena

16 augusti 2011 23:10

Å fy hemska tanke!!! vilken tur att hon besinnade sej & kom tillbaks!... jag funderar vad Märta skulle göra?? endera bli helt lealös & bara villa mysa, eller så hoppas jag det, för jag tror nog åxå att hon skulle sätta fart i hagen som bara sjutton!!! :/ phu...
Håller hårt i kopplet gör jag i alla fall!! ;)
Tokhundar vi har då, men ack så gudomliga!♥ eller hur? :)))
Kram på er hela bunten!♥

 
Ingen bild

Jane

17 augusti 2011 06:38

Jag håller med dig om att allsången var bättre förr. Jag tittar inte längre.
Så söta bilder som alltid :) och härlig första bild på promenad vägen. Jag gillar verkligen dina kort du delar med dig. Dem blir sååå fina.

Ha en fin onsdag, kramisar

Lena

17 augusti 2011 22:23

Ja visst va de bättre förr fniss... ;)
Ja vi myser på, med promenader & annat skoj! :))
Kram kram!♥

 
optimist

optimist

17 augusti 2011 17:34

Jag förstår Märta, hästar är så fina djur så att bara titta på dom gör mig glad. Fina bilder. Jag gillar Måns för han verkar vara en allsångsledare som har roligt och trivs. Nu tycker jag inte om allt i Allsången, så ibland går jag ifrån. Det finns många duktiga artister i vår land. Kram till dig och ha det bra.

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

17 augusti 2011 22:19

Jodå, Måns är gullig! men allt runt omkring är jag inte nöjd med he he.. ;) jag är kanske för "gammelmodig" fniss..
Ja hästar är underbara! lixom kor, så trogna lugna ögon, härliga djur!♥
Kram kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards