frallorna

Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Lena - 6 augusti 2011 21:23

  

I väntan på att vi skulle bestämma oss om dagen, myste vovvar & katter ute i trädgården! fast ibland gillar Malte att jaga dom åxå...    

Det blev skogen & blåbären! vilken helt underbar dag vi fick! solen kom & värmde! men efterssom skogen fortfarande var fuktig efter regnet, så gillade verkligen vovvarna läget!!  

 

  

 

  

Vovvarna lekte & hade skoj! & mellan varven åt Märta blåbär från riset! ååå vad hon gillade dom!    

               Vätskepausar had vi många

      

Plocka, rensa & frysa in! -oj vilken rikedom!!  

Det hade regnat en stund innan vi kom, så bären var allt bra blöta! tog inte så mycket, ca 6-7 liter bara, funderade på hur det skulle gå att rensa...

Men det gick bra! bättre än jag trott! ska plocka mer någon dag...

     Kokar kaffe i Husbilen, kokade 2 gånger idag, gott gott! men aluminium kanna vi har gillar jag inget vidare, så jag ska ta & ställa in en Kockums panna istället, samlade på sådana för länge sedan, älskar emaljerat! har säkert 10 pannor, få se vem som får följa med i "huset"  

  

På vägen till skogen stannade vi & köpte en Pizza.

Den åt vi efter bärplockningen, men först duchade vi! i husbilen förståss  & satte på AC:n så vi fick svalt...

 

-Alltså vilket härligt Vilmarksliv vi lever!! inte sant??

-NOT!!!  

 

Hur som helst så älskar vi det!   vovvarna åxå, så skönt för dom att gona ner sej i sängen & mysa av svalkan efter en skön skogstur!

  

Svärdsjö kyrka bland sädesfälten, så vackert...

 

                    Kram för idag!! ses i morrn!!  

 

Av Lena - 6 augusti 2011 10:10

  

Vet inte alls vad dagen bjuder, har en tanke... kanske skulle man plockat av dom där Blåbären som vi hitade på vår resa i torsdags?...

Ta huset med & dra? visst, blåbär finns i skogarna nära här åxå, men där var dom sååå stora & fina! funderar...

Å andra sidan börjar just solen lysa, fån en annars ganska mulen morgon... -vilket dilemma jag fick nu då?  

 

Igår kvällst satt jag vid datan & kom på att jag skulle kolla om man kunde lyssna på jätte gamla Sommarpratare!

-& det kunde man!!

-1999 sommarpratade Peter Karlsson från Gryksbo (Blå Grodorna)

På den tiden jobbade jag extra i Nattpatrullen, hade lyssnat på honom på dagen, owaw...  tog med bandspelaren till jobbet på natten & spelade in pogramet på kasettband på nattens repris, medans vi var ute & jobbade...

Bandet försvann med åren, jag lyssnade så många gånger på det, så jag mins det mesta, men åååå vad mysigt de var att lägga sej på sängen här vid datorn i natt & lyssna & skratta så tårarna sprutade igen!!  

 

-Om ni har tråkigt nån gång, så gå in på sommar tablån, klicka er fram till 1995-1999 & där skrållar man & då kommer Peter upp!

-Han är fortfarande den bästa jag hört sommarprata! men mins åxå för längre tillbaks än så, en kvinna som sommarpratade om sin tid i Afrika, satt i bilen på väg på semester med husvagn & barn, helt trollbunden, men mins inte vem hon var...

 

-Förövrigt så är för mej nr: 3 på min bästa lista, årets sommarpratare Helena Bergström!! oj oj va bra hon var, den ska jag åxå lyssna på igen, nån kväll när det regnar  

 

Har hört att Babben var bra, så hon får nog åxå slinka med när regnet kommer nästa gång!  

 

Nu ska jag fundera lite på dagen!!

 

                                       Kram kram!  

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards