frallorna

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Igår!

Av Lena - 5 augusti 2011 10:29

  

Hittade en enda ledig ö! massa båtfolk ute igår, men på denna ö är det ganska så grunt, så här brukar man vara den enda som går in!

    

Knöt ihop oss, i stenar & i träd, så det blev som ett "spindelnät" runt båtarna till slut!  

  

 

  

 

    

Fikade av min blåbär/hallon smul paj! slurp!!  

  

Så kom kusin med fru, i deras vackra lilla Pettersson "Hajen"

    

Flyttade bord & pallade upp med sten, kanon!

  

Petrus då!! hoppade upp bakom Maris rygg & fann bästa mys platsen med sidostöd!!  

  

Vacker & underbar!! som det anstår en Prinsessa!!...         

  

                Vacker kväll, gissa om man njuter?...

  

Tuffade hem i sonedgång, Hajen tog täten!!  

 

Idag lika vackert väder åxå! kameran laddas & pastasallad under "fixning" leta leta efter en fin ö!

 

                    Kram kram från "båtfolket"  

 
 
optimist

optimist

5 augusti 2011 11:19

Så härligt det verkar vara och jag förstår att det är så också. "Sol, vind och vatten, är det bästa som jag vet". Var det inte Ted som sjöng den? Fina bilder av hundarna också. Jag såg dom på London bloggen, vad jag kan förstå. Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

5 augusti 2011 21:21

Ja de har vi verkligen! :) den låten ja, helt underbar & lika vacker nu, förr & i framtiden♥
Jasså? du har sett dom? fniss.. jag har inte hunnit läsa bloggar på någon dag, för mycket sjöåkande ;)
Kram & tack!♥

 
Piedra

Piedra

5 augusti 2011 12:21

Vilka underbara bilder!!! Jag känner starkt att jag skulle behöva vistas i ett sådant där naturparadis. Här finns inte mycket, och det lilla som finns är smockfullt av folk. Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

Lena

5 augusti 2011 21:18

Ja vem mår inte bra i allt detta fina...♥
Så synd att du inte har något eget litet näste, jag har mååånga fina ställen, hela skogen tex.!! & så alla öarna förståss ;)
Kram!♥

 
Roxanna

Roxanna

5 augusti 2011 12:26

Gud vilka härliga bilder :D
Ni ser verkligen ut att ha de toppe.

Kram kram :D

http://uffepuffe.bloggplatsen.se

Lena

5 augusti 2011 21:15

Tack & ja de har vi! ;)
Kram på er!♥

 
GeddFish

GeddFish

5 augusti 2011 12:45

Finns bara ett ord, Lena och det är UNDERBART!
Klappa fina Märta Louise, söt som en gris!!!
Kram

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

5 augusti 2011 21:15

Tack! :) Klappen är levererad & togs väl emot! :))
Kram!♥

 
Kaisa

Kaisa

5 augusti 2011 15:55

Åh Lena så underbara bilder du bjuder på.... På söndag åker jag i väg till Nåttarö en vecka, men när jag läser väderrapporten så ser det ut att bli regn. Men då får jag gå och ta regnbilder då. :-) Fast nog hoppas jag på lite sol men är förberedd på att både bli blöt i vattnet och på land... Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

5 augusti 2011 21:14

Tack! :) Jag håller verkligen tummarna för finväder på Nåttarö!
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards