frallorna

Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Lena - 4 augusti 2011 13:28

  

Igår åkte vi på tur med min bror & svägerska! mot Gävle & IKEA först!!  gubbarna stannade i Husbilen med vovvarna & drack kaffe! vi snabbade på där inne & jag fyllde snabbt 3 gula kasar med bra att ha grejor!         

Sedan vidare norr ut, efter kusten, hittade en båthamn där vi åt Matjesill & potatis! (jag åt soja korv), hårt bröd & ost, kan de bli godare?? 

      

Sedan åkte vi vidare in i landet, skog & åter skog, vackra Hälsingegårdar & rätt som det var en glänta! på det mittersta kortet har Ernst en gång fixat ett båthus, som var med på tv...

  

 

      

Vovvarna gick det ingen nöd på, dom fick lixom vi små sköna pausar, däremellan sov dom så skönt så!

  

Hittade en fantastiskt vacker plats där vi stannade på kvällen & fikade!!  

Dom "stackars" vovvarna fick sitta bundna en stund medans vi gottade oss med...  

Kamprads Äppelkaka! nädå, dom fick åxå smaka lite  

      

      

& vad hände sen då? jo vi tyckte skogen var såååå fin för Kantareller! så på sen kvällen stannade vi bilen & gick med Foppa skor upp i skogen & kollade, ingen svamp, men oj oj vad med stoooora blåbär & Vild hallon!!! jag plockade en hel del som jag gjort paj av nu! den följer med ut på sjön! dit vi är på väg nu!!

  

På hemvägen tog svägerskan & jag oss ett glas Rosé där bak i bilen!! mys mys!!  

 

Nu som sagt väntar sjön på oss!!

 

                                Kram på er!  

 

 

 

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards