frallorna

Alla inlägg den 19 juli 2011

Av Lena - 19 juli 2011 23:14

  

Idag åkte vi åxå ut till en ö, så vovvarna fick mysa lite! ja vi åxå för den delen    

Hittade årets första Kantareller!! dom bara satt där & väntade på mej!    

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

Oj vad det tar på krafterna för vovvarna efter en sjötur!!

Här orkade dom inte ens gå ur båten...   sov så skönt så skönt när vi kommit till hamnen, så vi satt kvar en stund & kollade på folk & båtar! ett nöje bara det!  

 

Lite trullsas det allt, både för min bror & kusin, men de hör väl till båtlivet?...    

Här kusin som håller på att "fixa" lite    

& fick igång den! Hajen på väg!!    

Fixade lite kvällsmat...     

.. blev lite småplock, & Enbärs dricka!! oj himmel va gott!!

 

Tänkte stanna & sova där vid hamnen i natt, men så kom jag på att jag hade ett recept som ska tas ut i morrn förmiddag, så vi rullade hemåt.

 

I lörddags så förlorade vi Internet!! attans så förbaskad man blir!!!

Därför mitt "frånfall" men nu hoppas jag det håller, tills Telia tar över oss!!  

 

I morrn väntar en dag på sjön!!

Tills dess, må så gott mina fina!! & Kram kram på er!!  

Av Lena - 19 juli 2011 23:03

  

Har alltid en gång på sommaren grillfest, vi 3 syskon med barn & våra föräldrar, 14 stycken är vi, men i allt regn som var, så hade vi kallskuret istället denna gång! & pomfrit & potatisgratenger    

 

  

Många skratt & tjuvnyp, här min son & min syster!    

 

  

 

  

Jorgubb/choklad/vanilj svich! himelskt god!!! saft, kaffe & färska frukter, mmmmmmums....    

                          Elsa med mormor!!    

När vi åkte hem på kvällen, hade regnet gjort det trollskt!

Av Lena - 19 juli 2011 22:52

  

Åkte ut till en härlig & vacker ö, med min bror & familj...  

 

  

 

  

 

  

Märta den stumpan, hon hoppar från famn till famn hela tiden!  

 

  

& hon är ju så söt så man nästan smäller av!! eller hur?    

Ja livet på öarna, de är livskvalite för både 2 & fyrbenta kan jag lova, vatten, sol, värme, fika...  

Av Lena - 19 juli 2011 22:41

  

På lördag tog vi med mina föräldrar & åkte till Roslagen, gick på Norskedika loppisen, åkte sedan vidare till Harg, där...

... min kusin hade Vernisage!! många fina alster!!     

 

   

 Blev rena släkt träffen!! med många skratt!!      

Fikade & åt medhavd mat, så mysigt så!!   

Gick hundpromenader, här i Östhammar, där vi stannade vid hamnen, där var fest, & det spelades så fin musik, en härlig avslutning på den dagen!! 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards