frallorna

Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Hallå igen!

Av Lena - 22 juni 2011 20:11

  

 

En del ärenden att uträtta, gubben fixade dom flesta medans jag & vovvarna satt kvar i bilen, för övrigt lämnar vi alldrig hundarna i bilen ensama, är för rädda för att någon ska ta dom...

Sedan avslutade vi ärendena med en fika hos mina föräldrar, de gillar vovvarna!! godis av mormor & morfar & leklådan som bara är sååå kul!!  

 

Nu slappo vid tv:n, gubben ledig, & över hela Midsommar  

 

                                       Kram kram!  

 
 
Ingen bild

so.carlsson.

22 juni 2011 22:59

Nu har husse åkt och jobbat så nu är det lungt tills i morgon bitti.Om vi har tur blir det en snabb pink då bara , sen sover vi fm skönt.Husse brukar vara trött efter tio timmar nattjobb.Man får tänka han är faktiskt 50+.Nej nu är det dax att gå och knoppa,nu får fanimej Ada dra åt sig rumpan . Ha nu en trevlig midsommar på er alla
mvh Barbro med familj.

Lena

23 juni 2011 21:50

Ja du, inte lätt när dom där 2 benta blir gamla & gråhåriga eller ännu värre tappar allt hår!! fniss... ;)
Ja var extra snäll i morrn förmiddag & sov så skönt, så kanske ni får en sån där Midsommar köttbulle av gamle husse ;) de hörde jag att vi åxå skulle få! slurp! :))
Kram på er & fin Midsommar!♥ /Petrus med flock

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

23 juni 2011 00:56

Nu har jag läst en massa. :) Oh, såna härliga hundar du har! Och tre stycken! (Min Kasper har ju bara tre katter...)
Jag har svarat dig på min blogg, och ser fram mot att få höra hur fästingplockaren fungerar. Hos mig är det framförallt katten Petrus som är fästingmagneten. Trots Frontline!

http://beritelisabet.blogspot.com

Lena

23 juni 2011 21:48

Hi hi... Ja vi har fler än 3 katter ;) mysiga djur de åxå!♥
Ja du, jag brukade köra Frontline på mina katter förr jag åxå, men fästingar fick dom ändå, så i år låter jag bli det giftet på dom, & inte så många har dom haft heller, ska raportera när jag provat plockaren!
Kikar in till dej igen! :))
Kram!♥

 
Ingen bild

Carin

23 juni 2011 08:40

Fästingplockaren som du köpt, fick jag gratis på Dalaexpo för ett antal år sedan.
Visste inte att den kommit ut på marknaden,den funkar bra.
Gamal kärlek rostar aldrig, brukar man säga.
Eqetan och Knappen helt lyriska,nosade och kliade på varandra.
Kram kram

Lena

23 juni 2011 21:44

Aha.. dom kanske delade ut för att marknadsföra sej då då? ja dom sa att man inte kan leva utan den, så jag får väl lov att prova den då, & jag tycker att den ser finurlig & bra ut!
Va härligt att dom pussade varandra!! tänk Knappen var bara 5 månader tror jag, sån där härlig Teddy päls, & inte större än man kunde bära honom när han kom hem till oss♥, & det första han gjorde när han mötte Eqetan var att springa fram till honom & dia! :)) & Eqetan lyfte sitt ben & tittade bakåt, stog på 3 ben & funderad på vilken den där mysko saken var, sedan pussades dom, Eqetan ville leka hela tiden med honom, men Knappen orkade bara en liten stund i taget, sedan somnade han i hagen & Eqetan fick snuffa på honom, & dom har alldrig någonsin bråkat, bara älskat varandra...♥ & tänk att dom fått vara tillsamans alla år, tack vare er♥ blir rörd till tårar♥
Kram & fin Midsommar på er!!♥

 
Jessica

Jessica

23 juni 2011 09:24

Hejsan vilken härlig blogg, jätte fina vovvar och jätte fina bilder =) hit kommer jag gärna flera ggr. Hoppas du får en bra dag. Kram

http://www.bonusfamilj.net

Lena

23 juni 2011 21:37

Tack! :)) Du är så välkommen så!! ska kika in på din blogg åxå ;)
Kram!♥

 
Gerd

Gerd

23 juni 2011 11:21

Glad Midsommar på er hela familjen med vovvar, katt och allt!
En jättefin blogg du har, söta Lena!
Kraaam!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

23 juni 2011 21:36

Tack! :)) & Glad & fin Midsommar på dej & Pusselbiten! :))
Kram!♥

 
optimist

optimist

23 juni 2011 16:36

Det benet vill Malte, (är det han?) ha kvar själv, det syns tydligt. Härliga ögon. Det skulle jag inte heller göra, lämna hundar kvar ensamma i bilen, det finns så mycket konstigt folk. Trevlig Midsommar önskar jag dig och de dina. Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

23 juni 2011 21:35

Japp det är Malte ;) & benet ja, de busade han med Märta om, tills hon tröttnade ha ha..
Kram på dej du & hoppas ni får en fin Midsommar morgondag!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards