frallorna

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Hej hopp!!

Av Lena - 20 juni 2011 16:44

  

Detta är tidig morgon, & Malte har väckt "pappa 1" ville bara gosa en stund, sedan somnade han om    

Här har Märta bäddat åt sej på soffan, som var full i diverse kläder, mammas sötunge   När jag åker bort, till jobbet tex. så fastän gubben är hemma, så duger inte han, utan hon hoppar upp på soffan, bäddar för sej & somnar, tills jag kommer, då brukar jag väcka henne med en smekning, sedan pussar... tar henne i min famn en stund & bara gosar... det älskar hon mer än något Märta är så speciell  

 

Tidigt uppe i morse, provtagning, 6 rör med blod skulle dom ha, men snälla! lämna lite kvar åxå, jag måste orka med dagen sa jag!  

 

Ändringar i jobbet, blev sista dagen idag, avslutades med super god lunch & glass!! -jag älskar verkligen mitt jobb!!   

-men nu lååång semester!! 

 

                          Kram mina fina läsare!!!  

 

 

 
 
Piedra (f d Snosse)

Piedra (f d Snosse)

20 juni 2011 17:07

Oj, det var många provrör! Vad är proverna för? Inget allvarligt, hoppas jag! Jag skulle nog behöva umgås lite med dina hundar för att lära mig slappna av; de ser så härligt slappa ut. Och vilken vacker bakgrundsbild du har lagt in! Älskar att se alla vackra foton i din blogg! Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

Lena

20 juni 2011 17:12

Tack du fina!!♥
Ja du, jag vet inte heller vad alla prover var för, men det var en riktig genomkörare sa hon som tog proverna, läkaren som skrev ut proverna har jag alldrig hört talasom eller sett, inte heller pratat med, behövde bara prata med en sköterka som fixade allt! jag går hos världens bästa Vårdcentral! :)))
Ja jag undrar vad jag får för svar... lite gruvsamt nästan...
Tack för dina rara ord! det värmer!♥ & ja! hundarna ger en verkligen ro ända in i själen, finns där alltid med sin kärlek som är så stor så stor♥ den skulle du smaka av... ;)
Kram kram!♥

 
Kikkan

Kikkan

20 juni 2011 17:22

Hoppas det blir bra resultat, jag ska till "vampyrerna" på torsdag morgon men det brukar "nöja" sig med ett provrör... LENA ta Dig en titt på min senaste blogg om TOMATER & TOMTAR, Du har fått en alldles agen bild av mig!!!!! Kramkram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

21 juni 2011 11:26

Ja vi håller våra tummar då! ;) tror jag hädanefter kommer kalla dom runda röda för "Tomtar" ha ha ha... ;) så tokigt de kan bli :))
Kram!♥

 
Di

Di

20 juni 2011 18:44

Ja det är tufft med så många rör, och jag hoppas det blir bra för dig :) jag virkar i tygtrasor och har virknål 10, så det är spill från trikåindustrin...kan ju virka små korgar till hundar :) så jag köper trasor som är färdiga i Hälsingland och så virkar jag :) hoppas din semester blir jätteskön!! kramis!<3

http://dithqueen.blogspot.com

Lena

21 juni 2011 11:25

Aha.... va finurligt! & då tar det ju lite åxå! :)) ja & runda mattor inte minst!! mins farmor, mormor & så, dom virkade ofta plastmattor, men ibland så virkade dom runda mattor av trasor åxå, de ska jag åxå prova! vilket bra sommarnöje!! Ååååååå va glad jag blev nu!! tror jag ska börja redan idag!! :))) Tack vare dej!♥ får jag nu en superskoj sommarsyssla! hi hi trallala....
Kram!♥

 
optimist

optimist

20 juni 2011 21:26

Det var många rör blod, då ska de kolla mycket. När får du veta provsvaren? Jag fick lämna tre rör blod, så det var bara hälften. De kan se mycket nu på blodet. Hoppas att allt är bra med dig, men det är gruvsamt att gå och vänta på svar. Hur mår du?
Du har gjort det nytt här inne, vackra blommor. Härligt med hundarnas kärlek. Du får känna dig speciell då det gäller Märta. Kram och var rädd om dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

21 juni 2011 11:18

Ja det tycks så, få se vad dom hittar...
Ja förutom trötthet, & ett tryck i huvudet som jag haft i ca 2 veckor nu, så är det bara bra! :)) semestern har börjat, & inga måsten står planerade ;) om jag ska ha Järndropp brukar jag bli uppringd ganska snabbt efter proven, mer vet jag inte, hur dom andra svaren är, antar att dom ringer & berättar, brukar vara så.
Ja Märta är speciell, lixom dom andra åxå förståss, kärleken är givetvis galet lika stor för dom alla! hi hi!! men efterssom Märta inte hör, så blir komunikationen & vår kemi lite annorlunda♥
Ja det är en ur gammal vildrosbuske som står här utanför som jag fotat, den är säkert 100 år om inte mer :), tur nog står den med högt gräs & vinbärsbuskar & hallonsnår runt sej, för taggigare sak har jag alldrig skådat! hua för att sticka sej på dom stammarna :(((
Kram!♥

 
Ingen bild

Ewa

21 juni 2011 07:11

Så gott dom sovsnusar voffisarna :)
Idag ska jag ta med Ralf upp till tomtestugan och introducera honom i vildmarken ;) Kanske att jag tar ner lite torra kvistar, men vi får se för när Ralf är med så är det han som styr i en rasande fart och allt kan hända.
Tänkte höra med dig..när jag var upp i söndags så hittade jag inte väget ni visade mig vi åkte efter sjön iofs letade jag inte så mkt. heller...men jag såg lixom ingen väg dit :=
Men jag kan gå vilse i en ficka så hihi
Vi kör en Rovdjurskram denna gången då :)

Lena

21 juni 2011 11:07

Hoppas ni får en härlig dag! :)))
Bilvägen är enkel, då tar man bara till vänster vid tavlan om man kommer uppifrån, & följer bara vägen ;) men om ni ska gå, då går du till hörnet av den obyggda tomten, där vid röda enplanshuset i nedersta hörnet alltså, ut på grusvägen & förbi det där huset som var rött & gult runt fönstren (eller tvärs om), en hage bredvid deras hus, & vid vändplanen går en stig som är stor, så den kan du INTE missa!! ja å då ser du ju vattnet åxå ;) när du gått "stigen" ner till grusvägen, så rakt fram ser du några båtar vid vattnet, du kommer ner precis i kurvan, går du till höger kommer du till badplatsen & går du till vänster så är vägen vi åkte bil på längs med sjön, där finns många fina ställen man kan gå ner på & bada på, & bada med vovvarna på! hoppas du hittar! :))
Antar att denna beskrivning kommer för sent ;) du är säkert där nu, vi är inte uppe så tidigt som du ;)
Kram på er & ha en alldelens underbar dag! :)))♥

 
Ingen bild

Ewa

22 juni 2011 20:13

Vi hade ngr härliga timmar vid stugan och det blev en liten del rensning, för här ska skyndas långsamt ;=)
Fika hade vi så klart med, kaffe och macka till mormor och matlåda till Ralf i form av kokt kött. Och så blev det lite gottis inne i stugan senare oxå :)

Ha en trevlig midsommar på er och kramiz till dina fina frallor

Lena

23 juni 2011 21:59

HI hi.. ja varför stressa i den lugna & fina miljön? :))
Mysigt att ha en liten Ralf med sej! kan riktigt se hur ni myste & fikade gott, hoppas han gillade godiset ;)

Jag uppskattar verkligen att du skriver en rad här ibland!!! :)))♥

Kram & ha en underbar morgon Midsommar dag!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards