frallorna

Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

Morrn!

Av Lena - 12 juni 2011 11:13

  

-Pappa vakna!  

Märta & jag sov en Törnrosa sömn i Husbilen i natt, vaknade vid 7 tiden av lit regn, som tilltog tillsamans med åska! grejen var bara den, att regnet dånade så väldigt på taket, så jag knappt hörde åskan!  

& ner slog den, högst hundra meter från oss.. gösses vilket liv den hade för sej!

När så regnet avtog något, väckte jag Märta & vi sprang in i huset, då var uret 7.30, kunde inte sova, satte mej i köket & åt lite, & lyssnade till åskan!

Alla vovarna fick lite energi, ut & kissade, lekte & nojsade, medans pappa sov så gott...  

Men till slut somnade även dom om, & jag blev mega trött & trängde ner mej jag åxå på "bädden!   såååå mysigt, & mullret vaggade oss till ro...

 

Nu är vi vakna på riktigt! mulet & regntungt, säkert kommer mer åska...

 

                                         Kram kram!  

 
 
Ingen bild

optimist

12 juni 2011 17:24

Jag är så tacksam så länge som åskan "hoppar" över där jag bor. Om det åskar på natten, inte kan jag sova då. Hur gör du? Dum fråga, jo jag förstår, du kopplar av och somnar. Mysigt med de fyrbentas sällskap. Kram.

 
Ingen bild

Kerstin.

12 juni 2011 19:50

Ja nu verkar det som det ska vara åska dygnet runt,vill inte ha...Kasper är nu hemma,trött å svullen på nosen och under hakan en stor påse, men han har i alla fall ätit nu på kvällen,har varit sämre på dan,han är trött å vill ligga å vila mest, och det skall han göra i 14 dagar, sedan återbesök för ett nytt blodprov.
Nu skiner i alla fall solen,och lite svalare, så nu kan man förhoppningsvis sova i natt.
Här blir det sängående tidigt i dag.
Kram Kerstin.

Lena

12 juni 2011 21:08

Tänkte ringa dej på middagen, har funderat så på Kasper vännen♥, men så kom det annat emellan, vi åkte in & handlade klädsel till framsätena, en kompis hade lyckats köpa ett paket Milbemax åt mej, så de hämtade vi, sedan gjorde vi ren Husbilen & sprayade på Texelent.
Ok, så nu blir det vila av då, bara att hålla tummarna för att ormuslingen inte hann spruta in så mycket gift...
Kram på er!♥

 
pezze

pezze

12 juni 2011 22:38

väldigt vad det har åskat överallt i sverige nu under de senaste veckorna.. för här har det åskat för flera dagar sen..
under ca 10 minuter tror jag..
ej kollat tiden på hur länge det pågick...
men åaska e lite läskig men ändå liiittee facinerad (stavas så??) över hur moder natur kan skapa sånt!!!!

tror nog bestämmt att detta sommarn e en åsk-sommarn... eller vad treor du?!?!? :P

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Lena

14 juni 2011 09:33

Ja oj vad med åska vi haft, över hela landet som sagt, jag gillar åskoväder, fast visst, man vill ju inte att den ska slå ner 6 förstöra, så lite kluvet är det mitt i spänningen!
Fast vi hoppas väl på mest sol & värme i sommar va? fniss... ;)
Kram på dej! de var länge sedan! :)) ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards