frallorna

Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Hej!

Av Lena - 8 juni 2011 18:37

  

Idag fanns i vår Lanthandel Svenska jordgubbar! årets första för mej!

& vet ni? dom var sååå söta & helt underbart goda!!  

 

Här klagas inte på värmen! även om jag dras till skuggan..  

-varmt så in i norden, men skönt nog har det blåst en aning, & vovvarna gillar läget, solar, latar sej & badar!  

 

                                     Kram kram!  

 

 
 
Kikkan

Kikkan

8 juni 2011 23:49

Jag bjöd på lokala jordgubbar, samt björnbär, hallon & blåbär till efterrätt idag. Hade lunch för några av mina svenska väninnor. Huvudrätt blev 3 färgad pasta blandad med soltorkade tomater, fetaost ruccola salad. Sedan serverar man en sås av Creme Fraich, pressad vitlök & lite smulad feta ost. Nattikramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

9 juni 2011 20:08

Helt vegitariskt! den lunchen gick inte av för hackor enligt mej! slurp!! :)) lät galet gott! ;)
Hade jag varit där, hade jag dock ätit så mycket av maten att jag säkerligen knappt ens orkat med bären efter hi hi.. ;)
Kram på dej!♥

 
Carolin och Maltee

Carolin och Maltee

9 juni 2011 09:01

Jordgubbar som är så gott! Det har faktiskt inte blivit av att köpa några här än, men det borde väl vara dags för jordgubbspremiär snart!
Är det lill Malte som somnat på rygg i sängen i husbilen? Hur söt som helst :-)
Ha det bra i värmen!

http://maltesdagar.bloggplatsen.se

Lena

9 juni 2011 20:06

Mmmm så gott så!! :))
Japp! Malte han kan slappna av han! sötisen fniss..
Kram i värmen du åxå ;)!♥

 
marina

marina

9 juni 2011 10:35

Smaskiga dom gubbarna såg ut. I helgen åker vi upp till stugan i Hedemora. kommer ihåg att du skrev om dvärgbandmasken, finns den alltså i Borlänge? Hur rädd bör man vara för att ha Vera lös i skogen?
Kram

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

Lena

9 juni 2011 20:04

Ja du, jag tror den funnits mycket längre än vi vetat om...
Den räv som hittats med Dvärgband masken hittades på gränsen mellan Borlänge & Gagnef i januari!
Milbemax avmaskning är det som gäller bl.a jag avmaskade vovvarna när vi fick hem Malte i december, kanske var det bra ;) nu ska dom åxå maskas av, men Milbemax är slut & jag kollade på andra ställen åxå, men nix! tvärslut överallt! äch, jag avmaskar när jag får tag i det! & rädda för smitta är vi inte! :))
Svårt att råda, men iof. ska ni vara i Dalarna i sommar, så kanske det är ide att avmaska Vera... jag är faktiskt mer rädd för Varg!... ;)
Kram!♥

 
marina

marina

9 juni 2011 22:44

Och då behöver jag inte känna mig helt panikslagen. :) Vill du jag ska kolla och köpa med Milbemax härifrån hem till dig så går det att ordna (om det finns här vill säga). Vi åker upp både nu i helgen och nästa (då vi har utställning igen)
Kram

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

Lena

10 juni 2011 11:18

Nej de är då inte jag i alla fall ;) vi lever på som vanligt! :))
Trodde jag skulle få tag i Milbemax i början av veckan, men nej! nu ska vi ta en tur med Husbilen, får kolla vidare, tack för erbjudandet, men jag hoppas vi hittar Milbemax i helgen! ;)
Vet fler här i stan som inte fått tag i, synd att mäniskor fick panik & har hamstrat upp! vore ju bättre om alla kunde avmaska samtidigt... men en vecka hit eller dit spelar iof. ingen roll, då det ändå funnits ett bra tag utan att vi vetat...
Kram & ha en mysig helg!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Av Lena - Söndag 7 april 08:40

        Dagarna går i en rasande fart & Annandag Påsk & barnen var här, gjordes mycket  mat så dom kunde fylla matdosor för jobbveckan, blev 7 styckna + ändå 10 kvar till älsklingen 🤣 proppmätta blev dom i alla fall 🤭     ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards