frallorna

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

Kväll...

Av Lena - 16 mars 2011 22:03

  

 Inlindad efter tvätten, i en gammal varm kofta 

 

Malte & Märta blev dubbel champonerade!

-doftar som nyponrosor!  

 

Petrus får sin omgång i morrn eller fredag  

 

                                         Kram & godnatt!!  

 

 

 
 
marina

marina

16 mars 2011 22:32

Vill kunna linda in Vera i massor av gosiga filtar men då protesteras det högt. -Det är för varmt!
Båda hundarna fick bada i söndags och då kom jag på en sak som är svårare med frallor än whippar. I vecket ovanför nosen är det svårt att komma åt med schampo, luktar fortfarande gödsel där på vera. Mindre god lukt faktiskt!
Kram

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

Lena

16 mars 2011 23:18

Å Malte fullkomligt ääälskar att bli inlindad! :)) bäddade ner honom åxå efter tvätten & han njöt & somade sedan♥
Jag duchar inte ansiktet, blöter en handuk & torkar rent & torrt bara ;)
Kram & natti!♥

 
Ingen bild

optimist

17 mars 2011 10:19

Det syns att Märta njuter, inlindad och skön. Tycker hundarna om att bli champonerade? Fin bild av istapparna, de hängde i en lång jämn rad. Häftigt. Kram och hoppas att ni får en fin dag, våren kommer snart till Dalarna också.

Lena

17 mars 2011 19:00

Ja Märta älskar att bli duchad! Malte gjorde som jag sa, men kanske hade han hellre sett till att han sluppit! fniss.. ;)
Petrus gillar inte att bli duchad, men acepterar det utan groll :)
Ja visst var dom fina! tapparna där på rad ;)
Ja vi hoppas den är på väg även om morgondagen ska bjuda på något annat ;(
Kram!♥

 
Ingen bild

Lina

17 mars 2011 18:13

Jag tvättar oxå så, dom ska inte ha schampo i ansiktet, iaf inte med dom där känsliga ögonen, finns ju tvättlappar som är snälla mot huden, Sixten ska få bada bort petrus ikvääll ;) han har en badrock, då han tar en evigheter att få torr så jag köpte en sån åt honom, men brukar få ta fram hårtorken iaf, men fingret känner sig bättre ;) krm

Lena

17 mars 2011 18:57

Skickade massa kort till dej! fick du dom? då frågade jag åxå hur det gick med fingret? ;)
-Skönt att det är bättre :)
Jag har åxå en Plutoduk efter handuks torkningen, så dom är torra väldigt fort! :) den suger som bara den ;)
Kram på er!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards