frallorna

Alla inlägg under februari 2011

Av Lena - 13 februari 2011 18:52

  

 

Kroppen kan man ju klä sej varm på, men ansiktet... hu hu...  

& då tänker jag på vovvarna, kroppen har dom ju täcke på, men ansikte måste dom väl frysa om?

-tunt med hår kring ögon, nosen slät & öronen korthåriga...

 

Ja inte vet jag, Petrus klagar iof. alldrig på kylan  

-men det gör Märta efter en stund  

 

Nu tog vi en sista kvälls vända på 20 minuter & -11 Petrus & Märta gillade läget! fast mitt ansikte var bra fruset när vi kom in igen..

 

I morrn ny vecka & Alla Hjärtans dag!  

 

                                     Kram mina fina!!  

 

Av Lena - 13 februari 2011 10:58

  

Gösses!! idag blir det troligen en *kura inne dag*

 

Vid 06.30 hade vi -19 , vid 09.00 hade vi -22!

& nu är det mycket mildare! *bara* -17 he he.. 

 

Ingen sol på en klar himmel, den är hel vit, & frusen tror jag..

 

Kylan kommer hålla i sej, & även om det blir några grader mildare, så tror jag nog vi håller oss inne idag! bara kortare kiss & prupp vändor  fast Malte Palte, han tycker det går lika bra att kissa & bajja inne! så de så!  

 

Massa tv får det bli! just nu Störtlopp, senare hockey, skidskytte m.m

 

                                                 Kram!!   

Av Lena - 12 februari 2011 16:27

  

Det blev värme av solen! så vi började med rejsing på gården!  

                                           -ur väääääg!    

   

   

   

   

Å så tog vi oss en promenad när gubben vaknat   

                                    Här är vi alla 5!  

 

Blev en ljuvlig dag, värmen kom & solen lyste  

 

Ingen is vända dock, fick räcka med *hemma* idag, rejs & lek, solning på trappen & promenad. 

Jag skottade upp en ränna runt gården, har kommit sådana mängder snö, att dom inte tar sej fram! men nu fick dom kul! blev lite labyrint känsla  

 

Solen är på väg ner & kylan kommer som ett brev på posten!

 

Skidskytte, spännande värre, nu hockey, sedan mer skidskytte & Melodifestivalen!

 

& inte minst Mando Diao från Bålängä!!!! på 2:an  

-Härligt!  

 

                                             Kram kram!    

Av Lena - 12 februari 2011 10:36

  

     Morrn morrn från en stökig golvsäng!    

                       Trängsel & mys i lilla Bian    

                                           Söt eller??     

              -Men var ska jag få plats då??? ..   

                                   ...vill ju åxå sola!!!   

     -Äch! jag lägger väl mej på dom då!!  

 

Än så länge är det skönast att vara inne! solen lyser sååå vackert från en klarblå himmel, men attans kallt tyvärr...

Kanske blir det bättre på dagen? vi får väl se...

 

Idag går Grand Prix loppet på Runn! långdistans loppet på skridskor, kablas ut över hela Europa, tänk så vackert väder, vilken bild Dalarna får visa upp!! säger bara owaw...  

 

Nu Alpint!..... -på tv:n  

               Kram & fiiiin dag mina fina!!!     

Av Lena - 11 februari 2011 18:51

  

Bara Petrus & jag tog oss en kall promenad...  

     ..himlen var sååå bedövande vacker...  

                         ...& kallt så in i norden...  

Väl inne igen, ville Baffe gosa med vovvarna...  

...lade sej i fastän dom busa & härjade på som värsta tigrar    

 

Kallt kallt ute & inne! eller för en stund sedan i alla fall, gubben blev sen med att elda, så vi har haft ganska kallt ett tag  gick ner till bara 18,4 det var så knogarna började vitna!  

Nu har det stigit en aning, 20,5, men är inte nöjd förens vi har som brukligt, 24!!  

 

Strax tv mys, Lats Dance m.m

 

                                                 Kram på er!  

Av Lena - 11 februari 2011 16:11

  

              Bidde en galet blåsig promenad!  

                     Riktigt ser va? hur snön yr...  

I lä vid huset var det lite mildare  tyckte Tussan som solade en stund...  

..medans hundarna busade  

 

Alltså! det har kommit närmare 5 dec snö!!

-helt makalöst! bara sådär!?  ....

 

Just nu har dock ovädret dragit bort, himlen är sååå vacker & -10 till de!

 

Något Järn fick jag inte! fanns inte hemma på något av alla våra 5 apotek!? märkligt...

Så nu får jag vänta med det tills slutet av nästa vecka istället, synd, men men.. thats life..  

 

Strax en hundpromenad i vackraste solnedgång, lillskiten får vara inne & hemma med pappsen! sedan Skidskytte!  & Anja tog nyss Brons!  

Jag storgillar Alpint & skidor! så de så!  

 

         Hoppas ni får en skön fredag! vi ses!  

Av Lena - 11 februari 2011 09:56

  

            Totalt insnöade!!  

 

Vilket VÄDER!!???

 

Läste & såg bilder från Stockholm, kaos där åxå...

 

Det blåser som bara den & snön vräker ner!

 

Vi har då gott om snö nu igen, i alla fall!! 

 

Igår ringde en söterska från Vårdcentralen, jag hade fått ordination på Järn dropp igen, nu ett nytt än mer effektivt än det förra jag fått, detta heter Ferrinjack.

Ska få min första dropp omgång idag! om vi kommer ut från gården...

Tog en tid på middagen, för jag anande detta snökaos...

Sedan får jag nu B 12 injektion varje vecka & en stark Folsyre tablett!

 

-Skulle va märkligt om detta inte ska få *sprutt* på kärringen igen!!! 

 

Nu Kombination Alpint! ska titta & hejja 

 

                                  Kram i snökaoset!!     

Av Lena - 10 februari 2011 13:53

  

                                     Kärleks Märta!!  

 

Trodde vi skulle få böka en del för att ge Märta hennes ögon droppar 3 gånger om dagen, morgon & kväll medecin, sedan en smörjande mitt på dagen, men INTE DÅ! hon låter mej fixa & göra vad som helst  likaså med alla örondroppar & rengöring.

-Vår godmodiga & älskvärda Märta, mitt hjärta svämmar över för dej 

 

Jahapp! så har jag jobbat klart för denna vecka! & gubben har åkt till sitt!

 

Snön vräker ner, & det blåser! gubben gick en byapromenad innan jag kom hem med dom, sedan har dom rejsat & lekt på gården, & fortsätter det att snöa & blåsa på detta vis, tror jag knappast vi tar oss ut på fler vändor idag! får kanske räcka med att vara ute på gården & leka i all snö! tur vi har staket så dom kan roa sej som dom vill i alla fall! 

Eller så tar jag bara Petrus på en vända, vår *äkta* Scout som vill vara ute i vilket väder som helst  så får Malte & Märta mysa inne  

 

Kram i snöovädret! & kör försiktigt ni som måste ut    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards