frallorna

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Lena - 16 februari 2011 17:09

  

                    Surdegsbröd åååååå va gott!!  

                                          Vacker man!!  

 

Idag köpte jag för andra gången Surdegs bröd, från ett lokalt Bageri som bakar i stenugn & med krav råvaror.

 

Köpte 2 olika förra veckan, då dom bara har öppet onsdagar, gubben & jag blev helt tagna! så totalt otroligt goda bröd!!  

 

Så idag stog jag vid låset  

 

Valde ett med Solrosfrön, ett med Nötter Frukter & en tutch av Kanel, & 2 med Aprikoser & Valnötter, blev tillsamans en fläkt av Paradiset!...  

 

Förra gången hade dom små delikatess pizzor åxå, idag hade dom Surdegs kanelbullar! köpte hem några, fick lov att testa, sonen som var hemma när jag kom, & gubben, fikade, jag smakade bara ett hörn för att testa helt magiskt goda! tyckte vi alla 3! owaw!!!

 

Själv koncentrerade jag mej på bröden  

Så porösa & helt ljuvliga & jag är återigen HELT såld!  

 

Äter i vanliga fall ytterst sällan mjukt bröd, är en hårdbrö mäniska, men när det vankas grova bröd & Surdeg, då kan även jag falla pladask! 

 

De har jag banne mej gjort nu! & med all säkerhet är dessa bröd nyttigare än affärs packade löpande band bröd!

 

Har tänkt så länge att jag ska baka Surdegs bröd själv, men det blir ju alldrig av för mej! men skulle vara kul  

 

                                               Må så bra!!   

 

  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards