frallorna

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

SNÖÖÖÖÖ!

Av Lena - 10 februari 2011 13:53

  

                                     Kärleks Märta!!  

 

Trodde vi skulle få böka en del för att ge Märta hennes ögon droppar 3 gånger om dagen, morgon & kväll medecin, sedan en smörjande mitt på dagen, men INTE DÅ! hon låter mej fixa & göra vad som helst  likaså med alla örondroppar & rengöring.

-Vår godmodiga & älskvärda Märta, mitt hjärta svämmar över för dej 

 

Jahapp! så har jag jobbat klart för denna vecka! & gubben har åkt till sitt!

 

Snön vräker ner, & det blåser! gubben gick en byapromenad innan jag kom hem med dom, sedan har dom rejsat & lekt på gården, & fortsätter det att snöa & blåsa på detta vis, tror jag knappast vi tar oss ut på fler vändor idag! får kanske räcka med att vara ute på gården & leka i all snö! tur vi har staket så dom kan roa sej som dom vill i alla fall! 

Eller så tar jag bara Petrus på en vända, vår *äkta* Scout som vill vara ute i vilket väder som helst  så får Malte & Märta mysa inne  

 

Kram i snöovädret! & kör försiktigt ni som måste ut    

 
 
marina

marina

10 februari 2011 16:10

Vilken fin bild...som vanligt!
Jag har missat lite mitt i all min egna kallabalik. Vad har Märta <3 råkat ut för? Såg att hon troligtvis haft öroninflamation men vad är det med hennes fina ögon? Hoppas hon blir frisk och kry snart.
Kramar

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

Lena

10 februari 2011 18:47

Vetrenären tyckte att hon var för röd i ögat, vid det vita örat, det örat som krånglar, så därför får hon droppar i båda & en smörjande salva, kan vara så att problemet hänger ihop, -öra/öga därför behandlas båda!
Men duktiga snutt gumman finner sej i all behandling♥
Kram & lycka till med Elsa, känner sååå med er♥

 
floridatjej åButtonsttons

floridatjej åButtonsttons

10 februari 2011 20:54

snuttgumman litar så klart på dig och att du gör så hon mår bättre.............fina foton och blötpussar

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Lena

10 februari 2011 21:30

Ja så är det...♥
Tack & må så gott!♥

 
Ingrid

Ingrid

10 februari 2011 21:24

Ja jisses vad det snöar... Har fått snart 25 cm snö och det är inte kallsnö :-( så det väger en del när det ska bort...

Såg att du funderade på om örat o ögat hör ihop...
Om det handlar om allergi kan det klart hänga ihop. Om det är en vanlig infektion typ förkylning så kan det ju också hänga ihop. Vem har inte varit förkyld med både öroninflammation och ögoninfektion. Även allergier kan ju reagera med kli i både öron o ögon...
Fin bild :-) Skulle vilja se dig ligga i snön och fota uppåt ;-) fniss

http://solfrallan.bloggplatsen.se

Lena

10 februari 2011 21:29

Ja så är det med ögon/öra, det kan hänga ihop ;)
Om jag hade en märklig stil när jag fotade? ha ha ha.. ;)
Ja som nästan alltid, man får åla & krypa osv, för att träffa rätt ;) blöt om byxor & ben är vardag, om man vill få den *rätta* bilden, som ändå så sällan blir he he.. men försöka måste man! :)
Kram!♥

 
Ingen bild

Jane

10 februari 2011 21:58

Gokväller!

Ja här är det då snökaos...varför måste det komma mer snööö.....vill ha vår nu.....

Härlig vinter bild på Märta :)

Nu har jag kommit i ordning iallfall och det känns skönt. Imorgon så blir det helt klart då målaren kör det sista :)

Sussa gött, kramisar

Lena

11 februari 2011 19:18

Ja varfööööör?? ;) he he..
Hoppas du får en mys kväll i ditt nya!! :)
Kramen!♥

 
Ingen bild

Mona

11 februari 2011 08:56

Så snäll hon är Märta. Ibland undrar jag om de känner på sig att det är ett måste? Vår vovve gjorde det tror jag. R.I.P Perro..
KraMen

Lena

11 februari 2011 19:15

Mmm Märta är så foglig & snäll vår fina Fia-Lotta ;)
Det är nog så! våra 4 fotade är kloka vänner♥
Kram på dej!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards