frallorna

Alla inlägg under januari 2011

Av Lena - 10 januari 2011 18:50

  

Idag får ni hålla till godo med en repris bild från november

-gillar den  

 

Letade efter min ryggsäck på morgonen, överallt  ...

-Å så var den bara där!  tillsammans med en bortglömd Julklapp! en HEL kartong Skipper Lakrits pipor!! som var sådär mjuka & färska  

-vilken början på dagen!  

-Bllev en till frukost, & destofler när jag kom hem från jobbet!!  

-en, två, tre, fyra, fem... -ja ni hajar?  

-& ingen kan säga något! ha ha ha....

 

Det blåser något helt otroligt! nästan så man tappar andan om man öppnar munnen i motvind  men det bidde en skön långvända ändå när jag kom hem, medans Malte fick mojsa inne  med "pappa nr 2"  

 

Strax Halv åtta hos mej! super! tills dess ska jag göra varma mackor med banan, gubben får skinka på sina åxå  

 

                                           Kram på er!!  

 

Av Lena - 9 januari 2011 22:42

  

                                            Sovdax!! 

 

Jag har varit "mamma ledig" ända sedan vi hämtade Malte, strax före Julafton & tills nu!

 

I morrn ska jag mjukstarta på jobbet igen! nu är det ju så, att jag har världens mest älskvärda jobb, så jag längtar!!!  

 

Gubben har frivecka, så inga vovvar behöver vara ensamma hemma! -bra va?  

 

Nu sovdax! tröttheten har kommit ifatt mej, efter en "sleten" sen natt  , som slutade med att jag typiskt nog bara orkade en halvtimme in på en såååå bra film jag för en gångs skull velat se!

 

-låg där så skönt på golvsängen & höll upp ögonlocken! men det gick inte...

 

-& va är det för tok att starta en film kl 23.15?

-mitt i natta!  .....

 

                                         Sov så gott!!   

Av Lena - 9 januari 2011 09:46

  

     Snacka om att "kostymen" är för stor!!    

                           -Kom i min famn Märta    

                                                     

                                      Ihopkopplade  

 

Inatt sov vi hela natten, på golvsängen, Märta åxå  vaknade utvilade! skönt!

 

Regn på morgonen, nu lite blandat, blåst & + grader!

 

Igår kvällst vid 22 tiden blev der regn & otäkaste isbark, tur jag slapp köra bil  

När jag skulle öppna grinden, så var den fast isad! mysko väder...

 

Ingen aning om vad dagen bjuder, mer än det vanliga, bus & lek!  

 

                                            Kram kram!   

Av Lena - 8 januari 2011 11:33

  

                                    Triss i kärlek!!!    

                            Låååång sovmorgon!      

Skön lång sovmorgon tog vovvarna, gubben jobbade natt, så vi sov på golvsängen i vardagsrummet i natt, det gillar inte Märta! hon älskar sängen & sovrummet  

-Jag håller med henne! men vågar inte ha lilleman i sängen, är lite rädd för att han ska trilla ur...

Märta får å andra sidan ingen ro där på madrassen, då katterna rör sej emellanåt på nätterna, & då flyger hon upp & stormskäller! & väcker oss övriga med ett smärre hjärtstopp...   

 

Ut skulle hon åxå vid 04.00 tiden, på framsidan, & vad gjorde hon då?

-Jo ställde sej & stormskällde! pust...  

& där stog jag innanför dörren i bara mässingen!  på med stövlar ut & chasade in "madam" igen

Nåja, nu är det en bit till grannarna, hoppas dom inte vaknade 

 

Slalom, skidor & skidskytte, skidor kan man åka här åxå, för snö har vi så det både räcker & blir över  & mer snö ska vi få! småflingor dalar ner nu, men till dagen ska det komma sådär 1 dec igen...  & -12 på det! 

 

                                       Kram på er!!   

Av Lena - 7 januari 2011 17:24

  

         Märta: -mamma jag får inte plats!!!...  

                        ...jodå, det gick till slut!    

        Lek med råttan! owaw så kul de var!   

Märta närmar sej Malte mer & mer för var dag!     

   Malte: -du vet Märta, jag är inte farlig ... 

            ...jag vill bara kramas & leka...   

                                      -förstår du? 

 

Märta är aningen svårflörtad när det gäller Malte  men som den kloka valp han är, så låter han henne helt bestämma! han känner av hennes energi såååå otroligt bra! jag är så impad!  så här duktig på att känna, var verkligen INTE Petrus som valp 

 

Idag har Märta verkligen bjudit in honom till lek! = lycka      

En del av mitt roliga "ät" paket jag fick på födelsedagen! blev ingridiens på kvällens...

...Pizza!!! som vi redan ätit lite av, med vitlöks dipp till! mumma!!  

 

Nu Skidskytte! senare Lats Dance som man ju bara "måste" se av ren nyfikenhet! 

 

                 Kram & mysig kväll på er!           

Av Lena - 7 januari 2011 11:25

  

                                           -Hej!!  

                                 -Vill du ha en kram?

 

Leken är i full gång!  

 

Malte Malte! jag tror inte kropsligt du är den finaste av dina syskon, du är stor! lång...

 

-Men vi valde rätt! sååå rätt!  

-du är allt vi ville ha, du är kärleken, lekig, rolig, pussig så in i norden, kramig, kelen, modig...

Listan kan vi redan göra hur lång som helst, du har allt  

 

Plussgrader, & efter lite snö på morgonen håller faktiskt solen på att komma fram lite lite bakom molnen.

 

                                 Kram & fin dag!!  

Av Lena - 6 januari 2011 21:22

  

                                         -ska vi leka?        

Vilken ynnest i livet, det är att äga dessa 3 Gudagåvor  

 

Slalomen var så gastkramande! mer spännande än så, kan det inte bli  Guld & Brons!  & skidskytte Guld på det!  

 

Skottat gården en vända, lika lätt snö idag åxå.

 

                       Kram för idag mina fina!  

Av Lena - 6 januari 2011 13:23

  

                                               Kärlek    

Bilderna är ganska så lika numer!  

 

Petrus & Malte leker, gosar & sover tätt intill från morgon till kväll!!  

Märta leker åxå emellanåt, men vill gära vara "mammas" flicka som hon alltid varit!  klänger i mitt knä som en liten apunge  

 

Snön fullkomligt vräker ner!! fast det gör den väl i halva Sverige just nu  ...

 

Skidor, skidskytte & alpint, väntar! 

Gubben har åkt till jobbet tråkigt...  

 

                                    Kram mina fina!!!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards