frallorna

Alla inlägg under januari 2011

Av Lena - 21 januari 2011 11:41

  

Detta är Märtas stol! kom inte här  trängs!    

                         Morgon kärleks mojs  

 

Gubben sover en stund efter nattskiftet, sedan in till staden, jag ska kolla synen för nya glasögon, kanske en fika hos mina föräldrar.

Sedan fixa lite gott inför kvällen, blir Oxfile till gubben har jag bestämt! det är han mer än värld  

Till det ska vi öppna en flaska Amarone, hoppsan sa!  

 

Men före hela alltet, tänkte jag hinna med en promenad åxå, solen lyser -10 

 

Köpte brodd till mej igår! otroligt skönt!

 

                              Kram & fin fredag! ses!  

Av Lena - 20 januari 2011 18:57

  

Åååååå vad mitt hjärta tog ett extra glädjeskutt idag!!  

 

På väg hem från jobbet, hade stannat till på Zoobutiken & handlat Petrus mat & en lek And  

Står vid ett stort blinkljus i staden, när jag ser Maltes bror Hero med sin matte!!

Hjärtat rusade! gjorde en fuling, böt fil & körde som en biltjuv runt kvarteret, till där dom stog & snabb kissade!!  

 

Hjääälp säger jag bara så innerligt söt han var!!!  

Blev dränkt av hans goda pussar såklart  

 

Alltså! -bröder, men till det yttre totalt!! olika... inte någon liknelse med varandra, Hero var en helt annan modell än Malte!  

Mycket mycket kortare än Malte i kroppen! doftar "Champion" av den killen!  

 

Ååå så varm i hjärtat jag blev av minuterna med Hero!! som åxå hade samma underbara sätt som Malte!  

 

Väl hemma, tog jag Märta & Petrus med på en timmes promenad, kameran med förståss...

Himlen var otroligt vacker, helt orange, när solen var på väg ner... gick mot åkrarna & skaren, & dom fick vara lösa, fram med kameran, då var batteriet stendött!  suck...

 

På hemvägen var himlen helt rosa & turkos! vilka bilder det hade kunnat bli...  

 

Fick bli plåtning med roligaste Anden istället!

Alltså! lika kul som barn tycker det är att få leksaker, tycker åxå vovvarna att det är!!  

 

Jobbat klart för veckan, tv väntar, & sömn...

 

                                        kram kram!!  

 

 

Av Lena - 19 januari 2011 21:19

  

                                      Baffe & Malte!    

                                          Mjuk kudde! 

 

Fin dag på jobbet, som vanligt!  

 

Trött trött trött.... suck.... tror jag ska ta & äta upp min Järn gryta!!  

 

                                         Sov så gott!!    

Av Lena - 18 januari 2011 15:12

  

                                      Nojset fortsätter ...   

             -Under översikt av Herr Petrus!     

Har varit ute på gården städat bort lite sånt som kommer "upp i tö! pling pling"  

Eller kack om man så vill  inte alla gånger man ser när det "händer"    

Så skönt ute både idag & igår! hörde några prata, om att dom fått vårkänslor!

-& jag håller med! tog fram en filt & så satt jag på trappen en stund på dagen, solen lyste, riktigt mysigt! 

 

När jag var på jobbet, gick gubben runt byn med vovvarna! & Malte skuttade glatt med!

Vi ska ta fram en kälke vi har på vinden, måla den & sätta på sidor, så ungen kan bäddas ner, ifall vi ska ut på promenad i helgen, enklare att dra än att skjuta en spark framför sej, i detta väglag... 

 

Men men, vi får allt se, ska få kallare igen! bara det inte kommer mer snö åxå...   

Har precis tagit ur denna paj ur ugnen, med majs, sojakorv & broccoli! mumma... 

 

Handboll! love it!  + Halv åtta förståss!  

 

                               -Nu till maten! ses!    

 

 

Av Lena - 17 januari 2011 20:31

  

Märta stumpan blir bara kärare & kärare i Malte för var dag som går!!!  

Nojsar & gullar så jag blir sådär varm i hjärtat  

 

Pratade med bästa uppfödaren idag, som behöll en syster till Malte, Maggie! & hon påstog att HON? hade fått den mysigaste valpen!!  

& som om inte det var nog, så påstog dom andra mattar & hussar till valparna i kullen detsamma?!!!  

 

Gudomlig kull!! -ja vad annat hade vi väntat?  

 

Halkat omkring ute på jobbet idag, en får vara glad för att inga ben blev brutna, & att jag stod på dom  

Blev faktiskt ingen hundpromenad när jag kom hem idag! dom fick nöja sej med gården, annars hade jag nog slagit ihjäl mej, för våra byvägar lutar både upp & ner, & bara is is is överallt  

 

                                          Kvällskram!!  

Av Lena - 16 januari 2011 18:13

  

                                      Bus & massa lek!  

                          Opps! -vad sitter jag på??  

                      Aaaaa fina mjuka Aika!!    

  

  

Efter allt gos, somnade dom tätt intill varandra!  

 

En lugn dag, plockat bort alla ljustakar & stärnor, dragit mej in i det längsta! tycker dom spridit så mysigt sken omkring sej...

Men men! allt har ett slut!

& nu sitter lampor i alla fönstren istället!  

 

Skidskytte Guld! oj så spännande!!  & om en stund, det mest efterlängtade program på läääänge!!

SOLSIDAN!!!!  tror en stor del av Sveriges befolkning kommer kolla på det!  

 

                                        Kram kram!!  

Av Lena - 16 januari 2011 10:38

  

 

+1, småregnar & båser, uch säger Märta & Malte, vi kurar inne istället  

-Petrus hade nog gärna tagit en promenad ändå! men vill inte lämna dom andra 2 ensamma hemma!

Får bli när gubben kommer hem  tills dess får gården räcka!

 

Skidor av alla de slag på tv! super!  

 

                                   Kram mina fina!!  

Av Lena - 15 januari 2011 19:06

  

Hej & hå!! vilken bull träff det blev idag!  

Linda kom förbi efter en lyckad utställning, med sina vovvar, Naomi & Balouna!!

    

                               2 snälla fina flickor!!    

Tjejerna kände sej hemtama med detsamma, & lade sej på golvsängen & gnagde på evighets benen   

Härligt med en hög snälla Frallor må jag säga!!! fast Malte tyckte dom va lite läskiga, & moppsade sej aningen, men vem brydde sej i den lilla skrutten?     

Sedan blev det lååååååång fika med hundprat i flera timmar  

Naomi blev föresten BIM på utställningen!!! GRATTIS!!

 

Nu ska vi falla ihop på golvsängen & kolla Fångarna! medans Linda har 35 mil att köra i mörker & snöväder...

-Kör försiktigt!!  

 

                                          Kram kram!  

 

 

 

   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards