frallorna

Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Hallå!

Av Lena - 26 januari 2011 17:27

  

                Mystik... härlig bild, 2009-19-12

 

Mystik är det inte ute idag, bara attans kallt!!

-varit runt -12 - -16... så vi kurar inne i stugvärmen, som inte heller är så värst varm iof! men gubben "jobbar" på det 

Måste säga att vi har varit bra bortskämda med värmen inne denna kalla vinter!

 

Läste på "löpet" igår, att en ny Vargavinter period är på väg! hu hu...  

 

Just nu ligger Malte i mitt knä, han har samma härliga Mars-Mallows kropp som Märta! & kan lixom rulla ihop sej som en bulle! helt lealös!  Petrus däremot, är lixom oformbar  vår kompakta snällaste skönhet  

 

Nu det sedvanliga! mys framför tv:n på golvsängen, får ta på oss några filtar till värmen stigit lite 

 

                                            Kram kram!    

 
 
Ingen bild

Kerstin.

26 januari 2011 19:00

Hej Lena....Maria här:) är hos mamma o får god mat och kan du tänka dig att jag fick 2 st silverbulldoggar precis som dina....(överlycklig) :)
Nu har jag precis vägt Hero och han väger 5.7 kg är du säker på att din våg där hemma går rätt (fniss) kram på er

Lena

26 januari 2011 21:24

Mmmmm dom är sååå fina "Bullarna" & Grattis!!! :)
Jag funderade åxå på om vågen fått spratt? ha ha... men så vägde vi Petrus, & han vägde ungefär som han brukar! 15,4
Dom där 1,3 mer än Malte, är nog Char-Pie rullarna han bär på! fniss.. ;)
Kram kram!♥

 
Ingrid

Ingrid

26 januari 2011 19:13

Vilken härlig bild. Skogen i all sin grönska. Åh vad jag längtar till sommaren :-)

Här är det bara väntan nu...

http://solfrallan.bloggplatsen.se

Lena

26 januari 2011 21:17

Ja jag med!!!!!! :)
kram!♥

 
marina

marina

26 januari 2011 22:49

Verkligen en fin bild!
Vikt...undrar om Vera är stor då med sina 4,3 kg vid 10 veckors ålder (förra veckan). :)

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

Lena

28 januari 2011 12:59

Nja... vet inte riktigt! men bra att dom växer! värre om dom matvägrar & inte går upp i vikt...
Tror nog Vera är alldelens förträfflig i sitt hull!! hi hi.. :)
Kram!♥

 
Ingen bild

Simona

27 januari 2011 07:47

Hej!

Hade runt minus tjugo grader igår och idag är det detsamma i gradantalet.

Som tur är så är man ledig idag och slipper gå ut i kylan.

Ibland kan jag sakna hunden jag hade när jag bodde i huset eller hundarna som jag har haft - Hundar är trots allt mysiga, men det är katter också och för nu när man bor i lägenhet får det duga med att ha katter.

Ha en bra dag

Lena

28 januari 2011 12:57

Visst hade du en Pudel förut? har den flyttat?
-20, uj uj, då är det skönast inne ;) minst sagt :)
Katter ja, mysig djur så in i norden!♥
Kram & fin helg!♥

 
Magnus

Magnus

27 januari 2011 08:26

God morgon i kylan:-)

Vägde Märta Maräng när hon var 12 veckor o 3 dagar o vikten stannade på 4,4 välplacerade kilon. Äter som en häst men springer typ hela tiden så dom andra har nog fått några cm mindre midja sen marängen flyttade hem;-)
I morgon drar vi till veterinären o ska få stick i pälsen:-(. 12 (blir ju 13, men vad gör det om 100 år?)veckors och så 1:a rabiessprutan.
Måste försöka hitta någon utställning så den lilla får börja träna på den kommande kariären.

Ha det BÄST // M & MM

http://www.mundiz.com

Lena

28 januari 2011 12:55

Njuuuuter av dina rader!!♥ kanske hon ska flytta hem hit ett tag åxå? så kanske jag åxå får lite mindre midja! ghaaa ha ha ha ha... ;)
Kram & hoppas det går bra med sticket!♥

 
Ingen bild

Carin

27 januari 2011 10:07

Ååååå vilken härlig bild, ett annorlunda skogrå minsann.
Långledig skööönt,ska fixa några dörrar i källaren.
Slå på panel och lasera dom,skönt att vara innomhus.

Kram kram

Lena

28 januari 2011 12:50

fniss... ja inne är skönast! ;) tycker fryslorten Malte i alla fall ;)¨
Kramiz igen!♥

 
Ingen bild

Carin

27 januari 2011 10:17

Jag blir galen på tangentbort till datorn som är på kontoret.
Man måste typ slå på vissa bokstäver på tangentbordet,annars uteblir dom.
Skogrå ha ha, vad är det? = skogsrå.

Kram kram

Lena

28 januari 2011 12:49

fniss... ja denna data värld! den har då jag blivit gråhårig på för länge sedan! attans pucko man ska vara hela tiden, jag i alla fall ;)
kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards