frallorna

Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Hej hej!

Av Lena - 10 januari 2011 18:50

  

Idag får ni hålla till godo med en repris bild från november

-gillar den  

 

Letade efter min ryggsäck på morgonen, överallt  ...

-Å så var den bara där!  tillsammans med en bortglömd Julklapp! en HEL kartong Skipper Lakrits pipor!! som var sådär mjuka & färska  

-vilken början på dagen!  

-Bllev en till frukost, & destofler när jag kom hem från jobbet!!  

-en, två, tre, fyra, fem... -ja ni hajar?  

-& ingen kan säga något! ha ha ha....

 

Det blåser något helt otroligt! nästan så man tappar andan om man öppnar munnen i motvind  men det bidde en skön långvända ändå när jag kom hem, medans Malte fick mojsa inne  med "pappa nr 2"  

 

Strax Halv åtta hos mej! super! tills dess ska jag göra varma mackor med banan, gubben får skinka på sina åxå  

 

                                           Kram på er!!  

 

 
 
Ingen bild

Jane

10 januari 2011 21:54

Gokväller!!
Ja den bilden är så vacker :) Åhh lakritspipor va gott!!! Specielt när dem är färska. Avis jag blev nu "fniss"
Ja här blåser det med och jag hann hem innan värsta blåsten satte fart...fönsterrutorna knakar...låter som dem ska gå sönder när som. Gillar inte denna blåst.

Hoppas mackorna smaka och att ni haft en mys kväll. Natti natti, kram kram

 
Ingrid

Ingrid

10 januari 2011 23:50

Skönt att ni kan komma ut iaf. Här går det inte att gå ute. Det är så fantastisk halt att ingen vettig människa borde ge sig ut.
Vacker vinterbild :-)

Kram

http://solfrallan.bloggplatsen.se

Lena

11 januari 2011 11:13

Igår var det aningen modd på vägarna omkring här & jätte strävt för ovanlighetens skull!
& fy vad låst man blir när det är halt! ;(
Kram!♥

 
Ingen bild

Carin

11 januari 2011 09:57

Hoppas att allt gick bra när pappa Mats var ensam med "barnen"
I Sofis utbildning ingår att "bygga" en sadel i från grunden (dressyr, hopp el Western sadel)
Jag ville ha en dressyr,för dom andra har redan Eqetan.
Lakritspipor är inget för mig, det ska vara salt lakrits.
Kram kram

Lena

11 januari 2011 11:11

Jodå! pappa Mats är den bästa!!! :) ;)
Hörrö du Carin, nog vet jag att Eqetan har det mesta! ;) & mer kärlek än vad som går att få, får han åxå!♥ :) :)♥ lixom Knappen förståss hi hi ;)
Ok! va bra! då slipper jag spara några pipor till "daten" ha ha.. ;)
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards