frallorna

Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

Freda kväll!!

Av Lena - 7 januari 2011 17:24

  

         Märta: -mamma jag får inte plats!!!...  

                        ...jodå, det gick till slut!    

        Lek med råttan! owaw så kul de var!   

Märta närmar sej Malte mer & mer för var dag!     

   Malte: -du vet Märta, jag är inte farlig ... 

            ...jag vill bara kramas & leka...   

                                      -förstår du? 

 

Märta är aningen svårflörtad när det gäller Malte  men som den kloka valp han är, så låter han henne helt bestämma! han känner av hennes energi såååå otroligt bra! jag är så impad!  så här duktig på att känna, var verkligen INTE Petrus som valp 

 

Idag har Märta verkligen bjudit in honom till lek! = lycka      

En del av mitt roliga "ät" paket jag fick på födelsedagen! blev ingridiens på kvällens...

...Pizza!!! som vi redan ätit lite av, med vitlöks dipp till! mumma!!  

 

Nu Skidskytte! senare Lats Dance som man ju bara "måste" se av ren nyfikenhet! 

 

                 Kram & mysig kväll på er!           

 
 
Ingen bild

Myllan

7 januari 2011 20:07

ååååh, vilken sötis till valp ♥♥

Lena

8 januari 2011 12:03

Japp! & Tack! Kram!♥

 
kicksson

kicksson

7 januari 2011 21:04

Nu har jag träffat den nya lilla valpen Teddy.. Vilket busfrö, men helt underbar ♥. Han var en av 10 valpar och lever nu rövare med Jessie, som redan bor hos våra kompisar sedan 7 år tillbaka. Jessie är ganska tålmodig, men ibland fick hon nog...Jessie ville bli knähund och försökte klättra upp hos mig, men den lilla raketen Teddy kom farande som ett jehu och skulle också vara med och gnagde samtidigt med sina vassa så rigrynständer. Ajajajjjjj. Teddy har skaffat sig ett alldeles eget lapptäcke (se min blogg från idag.) Kram till Dig & de fyrbenta.. ♥♥♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

Lena

8 januari 2011 12:03

Riktigt söt är han Teddy!!♥ & full i bus ha ha ha ;)
Ja så är det med valpar & så ska det va! ;) fast undra om Jessie blev lite sotis när yrvädret drog in i familjen? ha ha...
Ur fint täcke!! där gjorde han sej bra :)
Kram!♥

 
roxanna

roxanna

7 januari 2011 22:54

Va kul att se att lilla märta också vill va med och leka nu :)
Förstår att de måste kännas skönt :)

Kram kram ♥

http://uffepuffe.bloggplatsen.se

Lena

8 januari 2011 11:59

Ja verkligen! svårflörtade Prinsessan då! ha ha ;)
Kram!♥

 
Ingrid

Ingrid

8 januari 2011 00:27

Märta skriver på sin önskelista: Jag ösnkar en stööörrre Biabädd ;-)

Psssssst.
Kolla vad jag hittade för kul. En Canadensisk konstnär som älskar att avbilda frallor ;-)
http://ilovefrenchbulldogs.blogspot.com/
Ds.

Sov Gott
Kram

http://solfrallan.bloggplatsen.se

Lena

8 januari 2011 11:58

Jag ska genast kolla länken!
Jodå vi har en stor BIA åxå, där dom lätt får plats alla 3! men här vid datan har vi en lite mindre ;) & än mindre blev den ju med 3 frallor! fniss... ;) oftast sitter Märta i mitt knä när jag sitter vid datorn, men jag tror hon tyckte det var lite mysigt att tränga ner sej hos dom åxå♥
Kram!♥

 
Ingen bild

Kerstin.

8 januari 2011 07:58

Men vilka härliga bilder och kommentarer till bilderna.Märta ser fortfarande lite fundersam ut, men han tar henne på ett fint vis,ja dessa djur är väl för härliga.
Ha en bra dag, Kerstin.

Lena

8 januari 2011 11:54

Ja Malte är helt suveränt avläsande! busig är han åxå! men det låter som om Hero är än busigare! ha ha ;)
Kram i snön & kyla!♥

 
Ingen bild

Jane

8 januari 2011 08:58

Ha ha!! Vilka härliga bilder :) så sött.....
mmmm den pizzan såg god ut och jag åt också pizza igår men en färdigköpt :)

ha en fin helg, kram kram

Lena

8 januari 2011 11:52

Färdigköpt pizza är åxå gott!! fast igår önskade jag mej hemmagjord ;) har redan ätit en förmiddagsbit åxå! fniss ;) tur man är vuxen & får bestämma själv! ha ha ;)
Kram!♥

 
Ingen bild

Carin

8 januari 2011 09:25

Din blogg är beroendeframkallande,måste bara in och kika.
Kul att Märta stumpan vill vara med, hon har ju det lite svårare än dom andra två sötnosarna.
Bra förslag att träffas, M&J var här på nyårsafton.

Kram kram

Lena

8 januari 2011 11:50

Ha ha.. Tack för det! ;)
Men du Sofies bloggadress var inte het rätt! jag provade flera olika förslag, med punkt osv. men kom alldrig dit... ge mej den rätta är du snäll! :)
Ja jag ska börja planera för en "date" kul! :)
Kram!♥

 
Ingen bild

Carin

8 januari 2011 16:17

Är nyss hemkommen i från Falun,där Erik har tävlat i tyngdlyftning.
Sofis blogg www.blivandesadelmakare.se
Tänkte ta en ridtur till kvällen,får se hur det blir.
Var kommer all snö i från!!!
Kul med date, Kram kram

Lena

9 januari 2011 10:11

Tyngdlyftning! oj oj! :) va spännande!
Nej det står att det inte finns någon sådan adress när man trycker in den adressen!! mysko... jag har provat så många gånger! men lika varje gång! vad är felet?
Nu har jag hittat den! ha ha.. fast inte på den adress du gav, utan letade på googels ;)
Snö? hmmm... ja inte vet ja ;) fast hellre snö än regn när det är vinter ;)
Kram! /Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards