frallorna

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Snö...

Av Lena - 5 januari 2011 22:05

  

          Här kommer en kärleks kavalkad!!!                 

Funderar...  -är Malte en Hare?  

 

Skottat hela gården, nåja, snön är fjäderlätt, så jag ska inte klaga  & mer får vi! gösses, när ska det sluta tro?

 

Trettondags afton, gubben jobbar, käns som vilken dag som helst, vi myser, sover, äter & skiter!  

 

                   Kram & fin kväll på er alla!!  

 
 
Ingen bild

Kerstin.

6 januari 2011 08:31

Vilka härliga bilder!!Far å son verkligen lika varandra,Märta lilla ser så fundersam ut, undrar vad hon tänker!!Ja du snö får du nog skotta även i dag, skall trilla ner hela dan,är förbaskat trött på det vita nu..I dag kommer R å H hit, skall försöka ta några kort om kameran behagar å funka.Ha en bra dag,,Kerstin.

Lena

6 januari 2011 12:06

Jo hon tänkte som så, -att hon åxå hade velat mysa tillsammamans med Aika & Petrus! ;) samtidigt som hon visste att hon inte skulle kunna hålla sej för att reta Aika! ha ha ha...
Å så kul för Kasper med kompisar på besök! ta kort om det funkar, så jag får se, är du snäll♥ Hälsa Maria!
Kram i snövädret!!♥

 
Ingen bild

Jane

6 januari 2011 09:40

Godmorgon Lena!

Tack för ditt fina inlägg :) Det värmer! <3
Men såååå söta bilder och så gosigt :)

Hoppas du får en fin dag,kramisar

Lena

6 januari 2011 12:02

Du värmer mej äxå :)
Vi gosar på iag åxå i snövädret! :)
Kram!♥

 
kicksson

kicksson

6 januari 2011 11:48

Underbara bilder som vanligt.. Såg på webbisen att det snöar återigen i Era trakter idag igen.Här är det ösregn just nu, men det är ju ganska naturligt i detta land. Londonkramar ♥♥♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

Lena

6 januari 2011 12:00

Om det snöar!!!gösses säger jag bara, vilket väder vi har! fast regn är väl heller ingen höjdare ;)
Kram!♥

 
Ingen bild

optimist

6 januari 2011 12:13

Underbara bilder. Härligt att se katten mysa med Petrus. Jag och katter är ju något speciellt, som du vet. Hur går det mellan Malte och katten? Kram och forsätt njut av helgen.

Lena

6 januari 2011 12:30

Det går sådär med katterna & Malte! ha ha ha...
Han vill sååå gärna leka med dom, & det vill dom åxå! -så vad är problemet? -jo att Malte ibland leker med sina sylvassa tänder! ha ha.. ;) så har Petrus alldrig gjort! ;) så katterna tycker det är lite mysko, går bra om Malte är lite trött, då tvättar dom honom!♥ men vaknar vildjuret sticker dom! fniss...
Jo jag vet att du är en katt mäniska!! & jag förstår dej helt & fullt!!♥ :)
Kram!♥

 
Ingen bild

Carin

6 januari 2011 13:01

När man ser alla fina bilder, kan man undra vad ordspråket (att vara som hund och katt)grundar sig på.
Om du har tid och lust kan du kolla på Sofis blogg (blivande sadelmakare.se)
Ska ge Eqetan en stor kram i från er.
Kram Kram

Lena

6 januari 2011 13:39

Hi hi.. ja du, Petrus & katterna bara ÄLSKAR varandra!! så gulligt så man baxnar♥
Va skoj! ska genast kolla in Sofies blogg!! :)
Kanske ska vi fixa till en middag här hemma någon helg framöver! ni M & J, så vi, prata lite å så! :)
Kram i det hiskeliga snöandet!♥

 
Geddfish

Geddfish

6 januari 2011 18:02

Så fina!
Trettondagskramar Geddan!

http://blogg.expressen.se/geddfish6

Lena

6 januari 2011 21:33

Tack detsamma!
Kram!♥

 
pezze

pezze

7 januari 2011 01:54

här e det blötsnö som gäller... tur att jag bor i lgh...
för mitt rygg skulle gå av om jag hade skottat!!!

du e kul du när du skrev-
"...äter,sover o skiter".. det fick mig o frusta ut lite i småskratt... ;)

här e det samma sak.. fast jag rastar inte mina katter,utan får istället städa opp efter dom i toan!!!

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Lena

7 januari 2011 11:46

Ha ha.. ;) ja det är ungefär så dagarna är här hemma fniss..
Tur vi skottade igår när snön var fjäderlätt! för idag är snön blytung! har blivit tö... & då kan man verkligen få ont i ryggen!
Våra katter får gå på toa om nätterna, men på dagarna går dom ut & gör sina behov ;)
Kram & fin fredag!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards