frallorna

Alla inlägg under december 2010

Av Lena - 8 december 2010 08:32

            

                                  December förra året...

 

-20,5 känns lite bistert  

 

Idag ska jag införskaffa en hårdisk, så jag får igång min stationära dator, få in korten från kameran & börja om! i väntan på att förhoppningsvis hitta mina gamla kort åxå.

 

Pyser iväg till jobbet om en timme, Petrus & Märta blir hemma med pappa  & inga längre promenader väntas...

 

                           Kram & fin onsdag!! ses   

 

Av Lena - 7 december 2010 20:51

  

                                         De va tider de 

 

Maj & sommaren var i antågan, & bra mycket varmare än idag  

Nu ska jag tända i pannan, faller på min lott ikväll   gubben är med jobbarkompisarna & äter Julbord, hoppas det smakar   själv har jag ätit en tager vad man haver sallad!

Å hur blev det ändrad text helt plötsligt då?? vad kom jag åt för knapp nu då? & varför går det inte att ändra texten tilbaks? förstår ingenting! suck & pust.... denna Laptop är inte min vän alls...  

Men kram & sov så gott mina fina i alla fall  

Av Lena - 7 december 2010 15:03

  

Bjuder på mina "gamla" kort som jag har här på Bloggen  

 

Har i alla fall ett digert arkiv både här & på facebook + att min syster åxå har en hög bilder som jag skickat henne då & då., som tur är....

 

Lämnat Hårdisken på "analys" har jag i alla fall gjort...

 

Kallt idag igen! blev en kort "värmebölja"  nu -14 

 

Blir dock en vända med Petrus, Märta ville INTE ut & gå idag, gubben försökte flera gånger när jag var på jobbet, men hon stretar emot så mycket hon kunde  endast morgon drills vändan gick hon med på  

 

                                                Kram på er!   

Av Lena - 6 december 2010 22:27

Åååå vad frustrerande detta är med data krachen!

 

Måste fixa till så jag kan lägga in mina kort här bara, trodde det skulle bli ett snabbt lån av denna Laptop, men det ser ut att ta sin lilla stund  

 

Skönt väder för en gångs skull! så vi tog oss en skogs vända på förmiddagen, i "bara" -3  

 

Snöar som bara den ute nu, & tills i morrn så ska det visst bli kallare igen  

 

Pst! nu kommer ni inte att se era komentarer heller, förens jag godkänt dom!  råkade trycka på fel knapp! Jag & Laptopen är inte bästa vänner nämligen!  

 

Nu väntar sängen, sov så gott!  

 

Av Lena - 5 december 2010 17:44

  

Malte längst till vänster i "pojk gänget" 

 

När jag ser denna nytagna bild på Malte blir jag helt varm i hjärtat, tänk att han är vår!!  

 

Advents fikat var super gott  & trevligt!

 

                             Fin kväll mina fina!!  

 

Av Lena - 5 december 2010 13:22

  

Kort från 1 advent, men lika mycket snö i skogen nu åxå!

 

Vilken känsla när jag kollade ute tempen idag! bara -4!  

 

Så vi gick faktiskt till skogen, bad om beskydd från alla Vargar  & så fick Petrus & Märta springa av sej lite spring! gillades verkligen!!  

 

Nu har gubben vaknat, & vi ska hem till mina föräldrar & fika! där är syster med familj åxå, mysigt!!  

 

         Kram kram & fin Andra Advent!!  

 

Av Lena - 4 december 2010 18:20

Å Hjjjjälp!!!  min stationära dator har havererat!

 

Men har fått låna sonens bärbara, alltid något, men så ovant!

 

Min dator har varit väldigt knackik några dagar, betedde sej så mysko, så igår middags så brakade den  ena sonen kom hem, höll på hur länge som helst & felsökte.

Han har nu fixat en skiva som förhoppningsvis ska kunna fixa hela gröten  

Andra sonen skulle instalera mailen idag, men vart i hela friden hade jag lagt papperet med lösenet?

 

Letade genom hela universum, jag & papper...  fick ringa, köa & till slut få det.

 

 

Hoppas att sonen kan komma hit i morrn eftermiddag efter nattskiftet & försöka ominstalera Windovs, sedan spara & formatera om den.... & kanske byta hårdisken...

 

Annars så har vi promenerat 2 vändor i hyfsad värme -8 + 1 dm nysnö!

 

Men så vände det på eftermiddagen & nu har vi -16 & kallare lär vi få... & kissvändorna blir kortare & snabba.

 

Varit till faster med man, farmor var där & far min, vi fikade & skrattade!

 

Har inte instalerat kameran i denna, men jag hoppas på kort på Malte! om jag sedan kan lägga in dom här är en annan femma  

 

Blogg & hemside adresserna som jag kan nå, är dom jag lagt in här på sidan, attans så hjälplös man är när datorn "spricker"....

 

Nu blir det mys framför tv:n!

 

       Kram kram & fin kväll!!   

 

 

Av Lena - 2 december 2010 15:27

  

                                   Mys i kudd hörnan       

            -18,7 man riktigt ser hur kallt det är...

 

Nåja! varmt & gott inne!

 

Köpte en "lyx" bäddmadrass igår till golv sängen, reade ut dom på Jysk, då slog jag till, så nu är den ännu skönare & mjukare att sussa & mysa på!  får skaffa ett madrass skydd tills Malte kommer, för jag anar en & annan "drill" lite här & där då! 

 

Tänker på dej K, & så skönt att pratas vid   

-önskar att våra älskade fyrfotade fick leva för alltid... 

 

Salvan vi har mot tasskramp funkar verkligen! 

-det är bara Märta som krampar, men INTE! när den är påstruken! super!  

 

Nu ska vi strax ut på en till "lill" vända, faktiskt inte P & M emot! bara jag som "isar igen"  

 

                                  Kram mina fina!!   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards