frallorna

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Hallå hallå...

Av Lena - 28 december 2010 19:24

  

Märta: -vem är han den där dryga fjanten?           

Älskade hjärtat mitt -vad tänker du på?  

 

Märta verkar inse att Malte är här för att stanna! & har blivit lite mer förlåtande, & får komma lite närmare...

 

Men tänk ändå, om hon inte haft sitt handikapp, så mycket enklare hennes liv varit, som nu tex.

Det blir för Malte som för Petrus, att gå den hårda vägen, innan han lärt känna Märta hjärtat...

 

Det gör så ont i mitt inre, så ont så ont..... att brottas med dom tankarna....

 

Å andra sidan förgyller hon mitt liv med den mest hänförande & fantastiska kärlek!  

 

-Nej ryck upp dej nu Lena!

-ja jag ska....  

 

                                    Kram mina fina!  

 

 

 
 
skånepågen

skånepågen

28 december 2010 20:25

Fullt upp, ser jag.
Fina och härliga bilder också.
Hur var det, var tiken döv ?

http://aake.bloggagratis.se

Lena

29 december 2010 10:44

ha ha.. jodå! här är det full rulle emellanåt! & rätt som det är, bara somnar man ;)...
Ja hon är döv, men har tack & lov lärt sej läsa av andra hundar lite bättre, än när hon var ung.
Men i lekens hetta, hör hon ju inte när det gör ont för den andre, -hon biter för hårt- när Petrus skriker! då ibland måste jag gå emellan...
Som tur är, så är hon inte skvittig av sej! alldrig rädd om någonting kommer bakifrån! hon har verkligen ett super psyke! :) vårt lilla hjärtegull♥
Kram!♥

 
Ingrid

Ingrid

28 december 2010 21:12

Jo men hon är tik... De är lite knepigare än hannarna i flocken, men det är ju underbart att Malte hittat en lekfarbror i Petrus, så länge :-)

Låt det ta sin tid. Hon kommer att låta honom bli en del av flocken. Just nu så luktar han från tiken (sin mamma) men när han luktar som sin egen flock då kommer det att gå bra. Kan ta några veckor.
Kram, kram

http://solfrallan.bloggplatsen.se

Lena

29 december 2010 10:37

Ja det blir nog bra med tiden! Idag eller i morrn ska han få bada!, eller dushas, få se vad han gillar det? ;) då kanske han blir att lukta mer som oss sedan ;)
Kram!♥

 
Camilla

Camilla

28 december 2010 21:35

Tack, hittade berlockerna, men bär dem med försiktighet! kostar ju 2000:-/st!

http://www.nissaviken.blogspot.com

Lena

29 december 2010 10:35

Oj!!! Oj!!! dom symbolisesrar förståss Petrus, Märta & Malte! & jag bär mitt smycke med störta vördnad!
Vilken vän jag har va?♥ :)
Kram!♥

 
Kicki

Kicki

28 december 2010 21:38

Åååh dom är såå fina alla tre......vilka underbara skatter du har vännen.....och så håller jag med föregående skrivare....det kommer att bli så bra...du vet Lotta hon var väldigt avvisande mot Julia första månaden,riktigt bitchig...
bamsekram

http://www.frallanlotta.blogspot.com

Lena

29 december 2010 10:32

Jo jag mins! ha ha ha ;) Bara skendräktigheten ger sej, så hon mår bättre, så kommer detta lösa sej! :)
Ja vilka skatter!♥
Kram!♥

 
roxanna

roxanna

28 december 2010 22:18

Vilken härlig liten plutt ni fått :)

http://uffepuffe.bloggplatsen.se

Lena

29 december 2010 10:30

Ja hjääälp så söt! :)
Kram!♥

 
Ingen bild

so.carlsson.

28 december 2010 23:16

Ser att ni har fullt upp nu men behöver Petrus och Märta nån e.m ledig kan Barbro ställa upp , hon har vanan inne .Ha nu en bra fortsatt vecka och ett GOTT NYTT ÅR på er.Hälsningar Barbro med familj.

Lena

29 december 2010 10:29

Å Barbro Barbro! du är sååå välkommen hit till busungen! ;)
Går oförväntat bra! :) Petrus har sagt ifrån en gång, men bara ett morr, då var han trött, låg & halvsov, klockan var 23.00, & Malte skulle tokleka! så då förmanade jag honom inte ens för morret, & Malte kröp därifrån ;)
Jo så blev han lite "sotis" en gång åxå på Malte, då fick han sidoläge en stund, sedan var det över!
Märta är ganska jämn, hit men inte längre, hon har det jobbigt i sin skendräktighet åxå.
Klart det är ett dagligt jobb att se till flocken! få den att funka, men det har jag räknat med åxå ;) vi gör så gott det går! :)
Kram på er & Gott Nytt År!!!♥

 
Ingen bild

Jane

29 december 2010 09:23

Godmorgon!

Här är det då full fart....hi hi!! Jag har läst allt jag missat hi hi!! Jag har vart sänliggande med bla migrän och är på fötter idag :)
Vilka ubderbara bilder och det är det ju alltid ;)

Ha en fin dag, kramisar

Lena

29 december 2010 10:21

Jane Jane! suck ;) har så knasig mail numer, har letat & letat efter din bloggadress! jag kan allt, namnet & lösen ;) men går inte att komma dit via googels heller!?
Törs jag be dej maila den igen? ;) då ska jag omgående lägga in dej på min favorit lista! :)
Migrän, helvetets sjukdom, skönt att den gav vika♥
Kram på dej!♥

 
Tina

Tina

29 december 2010 21:45

Tror det är helt okej för dina killar att Märta är både svårflirtad och döv - det gör att de får anstränga sig lite mer, OCH de är/blir skitbra på hundspråk - vilken toppenskola!
Kram och Gott Nytt År! - Nyår föresten - vilken bra dag att vara döv på :0)

http://www.tinric.com

Lena

29 december 2010 22:16

Tack!! :)
Ja där slår ingen Märta! ;)... nu bryr sej inte Petrus så mycket heller! & Malte kommer garanterat inte bry sej han heller när det smäller! tror jag i alla fall ;)
Kram på dej du! :) & GOTT NYTT ÅR!!!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards