frallorna

Direktlänk till inlägg 20 december 2010

Gokväll igen!

Av Lena - 20 december 2010 19:46

  

                              Min vackra Julblomma!!  

Så var det måndag, en kall sådan brr....

 

I morrn måste halsband inhandlas till Malte! han är här strax nu!  

 

Fixat dom sista Julklapparna, & tänk att jag inte var ensam på stan? hmmm  

 

-15 ute hos oss nu, men i vanlig ordning fryser vi inte inne! ha ha ha...  

 

Nu strax Jul med Ernst! mysigt!  

 

                                            Kram kram!  

 
 
Ingen bild

johanna

20 december 2010 20:21

Hålla! Vad tror du att malte behöver för storlek på halsband? Tänkte om du hade något minne från dem andra pärlornas hemkomst... kram kram i kylan!

Lena

20 december 2010 22:26

Ja du? he he..
Märtas första halsband var 30 cm långt, & det hade vi på första hålet!! käns mycket avlägset & jag kan knappt fatta det! men så liten var hon♥
Petrus halsband var ett sånt med klick spänne, som senare gick sönder, så det blev tyvärr kastat, fast jag tänkte spara det som minne... men nog måste han väl ha?... 35? ;)
Får rådfråga i Djuraffären i morrn, dom brukar ha koll! :)
Kram!♥

 
Ingen bild

johanna

20 december 2010 22:35

Tack Lena! Jag har köpt några olika nämligen, varav det finaste är i 35 cm... men det såg så litet ut:) kanske passar då. Kram på er!

 
Lena

Lena

20 december 2010 22:47

Johanna!!
Samma visa varje gång!! ;) man tror dom är sååå mycket större än dom är! så har det vart vid båda våra, & i Djuraffären har dom försökt få mej att förstå att jag tänker "lite" för stort! ha ha ;)
& efter någon månad (kanske 2-3) köpte jag ett som var 35!
Men jag skulle gissa att er lilla är bra mycket rundare & får säkert mat i stora lass, så hon är nog större än vad lilla Märta var...
Kram!♥
Kram!♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

johanna

20 december 2010 22:48

Känns kanon att fråga dig! Tack för att du svarar så snällt, är så tacksam ska du veta! kram igen:)

 
Lena

Lena

20 december 2010 22:51

Fråga hur mycket som helst! :) jag svara så gärna om jag bara kan! ;)
Kram igen!♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards