frallorna

Direktlänk till inlägg 21 november 2010

I skogen!!

Av Lena - 21 november 2010 16:22

  

                Gösses vad med snö i skogen!!!   

Skulle leta Advents gran till oss & till bästa grannen!

  

Det här fick bli hans! en jätte gran! & så vacker    

Den här lite mindre blev vår, åxå så vacker!   

Hittade en höjd, där dom kunde gå under granarna! spännande!               

                                        Upp på biltaket!    

   & nu står vår fina där den ska!

 

Ååå så kul Märta & Petrus hade i skogen & all snö! inte alls kallt, men oj vad det snöade hela tiden!

& inte en varg så långt ögat kunde se!  

 

Hem & plockade fram lite god mat från igår   -jodå, vovvarna får dom åxå såklart! fast åt Märta idag blev det kokt Renkött istället, bättre för henne, Petrus han har ätit både skinka, köttbullar & Rostbiff!  

 

( nejdå! -vi snodde inte granarna  ifall någon undrar  )

 

                                         Fin kväll på er!!  

 
 
Ingen bild

anki

21 november 2010 16:41

Vilket kalas ni hade.....känner ni er proppmätta idag och hur mår den nyblivne 50-åringen och 2-åringen efter allt festande.?? Är det redan dax för advents-gran...nej jag orkar inte det tror jag det får andra fixa i år... Jag åker nog bort till jul,,,,vad har man barn till för att inte fira jul hos:::))

Lena

21 november 2010 16:46

Ja om! magarna har jäst! ha ha ha... ;) men vi mår bra! :)
-Va? inte åker du väl utomlands heller? ;)
Vi blir hemma vi! & myser med vår tillökning! ;) skottar snö & tänder ljus fniss..
Kram!♥

 
Ingen bild

anki

21 november 2010 19:40

Nej inte utomlands bara 30 mil söderut...:::))
Oj vilket mys det ska bli med nya babyn - tror du Petrus och Märta blir avundsjuka ?

Lena

21 november 2010 22:21

Aha! ;)
Petrus kommer nog bli helt till sej av iver! :) Märta tror ju hon ska få valpar då! så hon får en färdigbakad unge om det passar damen ;)
Ska bli en spännande Jul! :)
Kram♥

 
skånepågen

skånepågen

21 november 2010 20:57

Julkort igen. Ja det förstår jag att vovvarna gillade snön.
Jag har fått nog av Sthlms snö. Brun sörja. Men är snön vit som hos er så är det ju vackert. Men det blir för mycket jobb med snön, tycker jag ändå. Nu när jag inte åker varken skidor eller griller längre. Mycket därför bor vi där vi bor i dag. Ingen snö ännu på Österlen.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

21 november 2010 22:19

Ja nog är det jobb allt med all snö! ho ho ;) men jag vill inte vara utan den heller! fast nog är det mysigt med en varm sommardag & en ljum sommarkväll.....;)
Kram♥

 
Magnus

Magnus

21 november 2010 21:42

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mkt snö ni fått:-)
Avis är jag kan jag lova....... Hoppas på en röding gör vi, längtar;-)
HA det bäst // Magnus med flock

http://www.mundiz.com

Lena

21 november 2010 22:15

Om du visste vad glad jag är att ni åxå ska ha en röding!!!!!! :) :) :) ;)
Ja snö har vi fått i parti & minut! he he...
Kram!♥

 
Ingen bild

Simona

22 november 2010 09:02

Vilka fina vinterbilder!

Snö har jag verkligen ingen brist på heller.
Jultomten kommer nog fram med sina renar och slädar mer än väl "ler"

Kram!

Lena

22 november 2010 09:17

Tack! :)
Ja just det! någon där uppe som tänker på Tomten! tänkte inte jag på! he he .. ;) & snö får vi mer av som det ser ut! oj oj ;)
Kram & fin måndag!♥

 
kicksson

kicksson

22 november 2010 15:30

Har idag hittat en nyutslagen HYACINT ute i vår trädgård!!!! Denna blomma har tydligen helt missat att det är vinter på väg, resten av Hyacinterna i rabatten är bara små pytteknoppar. Ha det bra i all snö. Många kramar ♥♥♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

Lena

22 november 2010 17:03

Va? ja här är då ingen risk för blommande blommor nu i alla fall! ha ha ha ;) hoppas dom andra pytte knopparna väntar till våren med att blomma! våren vid er är ju snart där, eller hur!? ;)
Tycker vi har alldelens lagomt nu med snö nu! men mer är visst på väg.
Kram!♥

 
Tina

Tina

22 november 2010 16:49

Men vad vackert det är med snö - överallt utom på väg ner genom luften :0)
Tänk om vi hade det så i Stockholm...

http://www.tinric.com

Lena

22 november 2010 16:59

Ja snöväder & köra bil gillar inte jag! men vackert när den väl ligger där! he he ..;)
Ni får nog ni åxå snart ska du se! he he ;)
Kram!♥

 
Tina

Tina

27 november 2010 23:37

Men vilken läckerbit ni kommer att få hem snart!
Jättejättefin! Kan inte ha varit lätt att välja - ser ut som om alla valparna var väldigt jämna och lika i färgen.
Je vet att du haft den ett litet tag - men din top-bild i bloggen är helt underbar!!! Jag fullkomligt älskar den!
Kram

http://www.tinric.com

Lena

28 november 2010 14:17

Ja gissa om vi längtar! ;) ja alla valparna är jätte fina verkligen! tur det inte var ännu fler att välja bland ;)
Kortet ja, Tack!, faktiskt ett av dom bästa jag tagit! sällan jag är supernöjd, men detta är jag det med ;)
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards