frallorna

Direktlänk till inlägg 20 november 2010

Festen är över! för denna gång ;)

Av Lena - 20 november 2010 21:41

     

Gösses vad med mat vi hade att bjuda på!!      

& massa gott till kaffet! -slank ner det åxå     

Sedan paket öppning! gösses vad nöjd han blev! & är     

Moster, mamma & faster! hade mycket att prata om, medans det slank ner en till panacotta!     

Märta & morfar!! han tog dom en & en & gick en varsin promenad med -Tack! 

 

Fantastisk dag! & gubben är såååå nöjd 

-jag med!  då han bl.a. fick 2 biljetter till föreställningen

-GLADA HUDIK i vår!! med hundpassning desutom!!   

 

Nu har alla åkt hem, madrassen framtagen igen & nybäddad, mys mys...  

 

&!! så har vi haft rådslag vi *kvinnor*

-valpen ska inte alls heta Totte, utan Malte!!!  

 

Förvisso har jag lyckats förtänga en man vi vet vem är som heter just Totte, men si gubben sa blankt nej! han tänker bara på honom då, fniss...

Malte heter en begravnings entrepenör i Bjurs, han är bra iof. men då tänker syrran på honom ha ha ha... men då får hon väl göra det då!  för samtidigt så är det ett så sött namn tycker vi alla! (kvinnorna för kvällen  )

 

-Vad tycker ni???????

 

                                    Kram!!      

 
 
kicksson

kicksson

20 november 2010 22:59

Vilket kalas, förstår Du hade ont i fötter, ben, rygg etc. efter att ha fixat med all mat alltså. Jag kunde knappt själv komma ur sängen i Fredags morse, "jobbade" i svenska kyrkans julbasar i torsdags. Skulle ha haft ett stillasittande "jobb".. men det blidde liksom inte så.. Stod & for runt från 10-tiden på morgonen tills kl;20.00 då jag säkert hade 2 - 3 storlekar större fötter. Tur att gubbisen kom & hämtade med bil. Idag var det lapptäcks mässa med försäljning, den fortsätter i morgon också, men jag har en bekväm stol att sitta i & sålde lite allt möjligt under dagen. Ha en skön söndag. Kramar ♥♥♥ P.S Tycker Malte verkar ett bra namn på den lilla valpen D.S

http://kicksson.bloggplatsen.se

 
Hector

Hector

20 november 2010 23:07

Vilket kalas ni hade ordnat ! Där fanns en masa gott ser jag. Den däringa smörgåstårtan, den skulle jag lugnt kunna äta opp utan problem ! Mums

http://rocketbus.bloggagratis.se

Lena

21 november 2010 11:41

Japp! jag åxå! ha ha ha... Planka heter det, med massa plockmat på! jodå, jag fick smaka massa jag åxå! jag fyller ju samma dag som husse!!!! fast jag blev 2 år! :)
Till frukost idag fick jag Rostbiff! hi hi :)
Kram♥ /Petrus

 
pezze

pezze

21 november 2010 03:19

jösses amelia!!! :O
det såg/ser mkt gott ut:)*dreglar*

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Lena

21 november 2010 11:35

Ja & sååå mycket blev kvar åxå! så nu har vovvar, katter & gubben att äta va! hi hi.. :)
Kram♥

 
Ingen bild

optimist

21 november 2010 13:43

Vilken fest. Mycket gott syns det vara. Har du gjort allt detta goda själv? Roligt att mannen var nöjd för det är huvudsaken. Kram.

Lena

21 november 2010 16:49

Nej det heter Sellnäs planka & är vida känt & populärt! plockmat på en stor planka, så lätt & händigt, men fikat efter fixade jag! förr var jag alltid så huslig & gjorde stooora buffeèr, men nu blev det enkelt & sååå gott ändå! ;)
Kram!♥

 
sofie

sofie

23 november 2010 10:14

hej. ser galet gott ut. undrar bara lite om sista bilden. är det normalt att dom är så stora, just den rasen? Jag kan inte den alls så ja antyder inte att det är fel att den ser så stor ut :P men jag är lite intresserad av just den rasen, dom verkar helt underbara. tacksam för svar =)

http://www.fotofi.bloggplatsen.se

Lena

23 november 2010 20:32

Ha ha ha... ja när jag kollade bilden så tycker jag den är ganska så missvisande! nej dom är inte så stora! ;) nu är förvisso Märta väldigt tjock eller stadig, om man så säger!;) hon är född sådan, dom brukar vara lite smidigare ;) Petrus är en ganska så hög & muskulös fralla, så visst kan det variera ganska så mycket inom rasen.
Tikar brukar väga runt 8-12 kg ca. hanar allt från 10-17 kg, så det är ganska så stor skillnad som sagt.
En ras som är starkt beroendeframkallande! så kärleksfulla så man baxnar! tokroliga & lekfulla!! en helt underbart ljuvlig ras!! :)♥
Men se upp! det finns många oseriösa uppfödare!!!!!
Kram♥

 
sofie

sofie

24 november 2010 09:30

tss va härligt =) finns så många raser man skulle vilja ha men dina har verkligen fått mej på er bana =) tack för informationen.

http://www.fotofi.bloggplatsen.se

Lena

24 november 2010 15:06

Du kommer alldrig ångra dej!!! ;)
Kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards