frallorna

Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Varg i vår by!!

Av Lena - 17 november 2010 16:47

  

Fantastiskt vacker eftermiddags promenad med Petrus!        

Vid Romme Alpin körs snö kanonerna för fulla muggar!!  

 

Träffade en Jägare som varit & spårat vargen som gick genom byn i förrgårs morse! bara 150 meter från vår gård!

 

Vargen sprang över vägen när han åkte till jobbet på morgonen, Jägarna spårade sedan upp hans väg, ev var dom flerän 1, hittade ett nästan uppätet Rådjur precis i den skog jag & vovvarna går i! -Hoppsan!!...  

 

Dom har sett att han sprang en annan väg härifrån byn & upp mot en annan stor skog ( han är hos dej nu Kerstin!  ) men iof. vet dom inte om det fortfarande är någon mer kvar i vår skog,

 

Jägarna har då INTE sina hundar lösa i skogen & tyckte inte jag skulle ha det heller, men iof. som han sa, du har dom ju nära dej, skillnad mot en jakt hund som springer längre från sin förare...

 

Han visade mej kort taget förra veckan på 2! vargar bara ca 2 km härifrån som han lyckades fånga på kort!! (vid dej Kerstin!  )

 

Sedan hade han åxå spårat 2 vargar vid vår pytte stuga i skogen, där åxå han har en skogs stuga! 

 

Sedan på vår promenad träffade vi en till Jägare, han såg åxå en Varg för 2 veckor sedan (nästan bredvid dej Kerstin!  )

 

Oj Oj verkar vara vargar mest överallt numer! -men nej vi är inte alls rädda! & chansen att få se en är nog minimal...

-Dom ska åxå leva! 

 

Nu blir det bara kallare & kallare mot kvällen ser jag, gubben eldar...   

...& eldar, & katterna myser i stugvärmen! lixom vi andra åxå gör  

 

                                       Kram på er alla!!   

 

 
 
Snosse

Snosse

17 november 2010 18:34

Läskigt att ha varg så nära inpå, även om jag också tycker att de ska få leva. Kram!

http://blogg.expressen.se/snossefilosoferar

Lena

17 november 2010 19:14

Iof. så har dom nog gått här förut åxå, men det är ju vid snö som allt blir så synligt då man kan se deras spår...
Kram♥

 
skånepågen

skånepågen

17 november 2010 18:47

Varg !
Hett ämne, speciellt i Sthlm, de som värnar om vargen. De har ju så många där. Då menar jag inte Skansen.
Jag har min åsikt klar i alla fall. Du får gissa. Men vad spelar det för roll, vi har ju de vilda grisarna som förstör, är trafikfara och skrämmer folk, speciellt folk med hund.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

17 november 2010 19:13

Jo jag vet att det är ett ytterst hett ämne för många! för mej får dom dock gärna vara kvar!!
Tror nog att du tycker detsamma!? eller?... & till skilnad från Vildsvinen, som är inplanterade & har tyvärr heller inte det biologiska i sej för att leva hos oss! då dom får kullar hela året, även när det är som kallast, vilket INGA! vilda andra djur får! så borde dom inte vara här, jägare såg förra året här i vår skog små kultingar mitt i vintern som frusit ihjäl! men det är ju inte deras fel att dom finns här! utan mäniskans som släppte dom lösa...
Kram♥

 
Ingen bild

Kerstin.

17 november 2010 18:59

Ja jag har haft vargen här på gården, har gått utanför garaget,spår ovanför här på skogsvägen, så man möter väl någon snart.Men i dag har vi varit i solen å kastat friesbee å det tyckte Kasper var kanon,Frida hon fick gå efter vägen i lugnt tempo, för i morgon så blir det Falun, så nu hoppas vi att allt ser bra ut.Snart ½8 hos mig. Vi hörs Kerstin.

Lena

17 november 2010 19:05

Ha ha... ja jag sa ju de ;) att du har dom hos dej!... ;)
Lycka till i morrn!! ja jag ska åxå kolla Halv 8, favorit program!
Kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards