frallorna

Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Hallå igen!

Av Lena - 14 november 2010 11:57

  

Festen började med Julmat, ägghalvor, Jansson, prinskorvar, köttbullar, olika fiskar, sill m.m  

Bidde ingen tårta, utan vanilj panacotta med blåbärs kompott! & rullrån förståss  

Hade gjort måååga extra, men magarna orkade bara en..   

Precenterna var bara sååå önskade! byxor + bälte, 2 fin skjortor, 2 fin tröjor & en arbets skjorta! -helt super!!   (& enligt min önskan till gubben!)    

P & M fick smaskiga bitringar! gilades verkligen! sååå länge sedan dom hade sådana, då vi bara har evighets benen numer  

Snacks av olika slag, både nyttigt, som Gojji bät tex! & mindre nyttigt, som chips tex  ...

 

Fantastisk kväll!!  med prat prat prat, & mat mat mat & skratt skratt skratt 

 

Har ätit en "rest lunch" lika gott idag  

 

Nyss lyste solen lite, pojkarna kommer hem till "far" lite senare, & vi skulle åxå varit iväg till en "far", + en skön långpromenad! vet inte hur vi ska lägga upp dagen  

 

                             Kram på er i alla fall!!    

 
 
kicksson

kicksson

14 november 2010 12:22

Vilket partaj Ni hade.... snygga presenter... Kanske dags för mig att äta lite lunch.. blev hungrig av att se all mat på bilderna.... Här firar man Fars dag i mitten av Juni. Have a nice day. Många kramar ♥♥♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

Lena

14 november 2010 12:37

Ja vi har då att äta av länge ;) då jag alltid gör mat för ett helt *kompani* fniss... ;)
Kram♥

 
Ingen bild

Johanna

14 november 2010 17:37

Hej Lena.
Kommer du ihåg vad dina voffar hade för strl i täcken/kläder när ni fick hem dem (8veckor)?
Vad skulle du uppskatta längden/bröst och nacke i cm när dem är så små??

Vad har P och M nu i strl?

Tusen tack på förhand!
Kram Johanna

Lena

14 november 2010 23:26

Idag har Märta ca 40 cm på sina täcken, medans Petrus har ca 45 cm
Mätte nyss Petrus lilla stickade tröja som var lite för stor när han var ca 9 veckor, den var från hals till svans ca 27 cm.
Lycka till vem du nu är! -har du köpt en fralle valp??
Kram♥

 
Ingen bild

Johanna

15 november 2010 14:15

Hej Lena.
Tack snälla för att du kollade!
Jo, vi har tingat en lufsenburgare:-)
En av Astrids tikar:-)
Köpte en norsk skogskatt från Marianne för 15 år sedan så det var super kul när jag såg att dem föder upp just den rasen vi ville ha!
Vi bor dessutom 10 min från dem.

Följer din blogg varje dag och det är så kul att se alla fina bilder på M och P!

Tack än en gång och lycka till med Totte!!

Kram Johanna

Lena

15 november 2010 17:06

Nämen Hjälp så kul!!!! jag lovar, ni kommer inte ångra valet av rasen! & inte valet av uppfödare heller!!!!!!! men ni känner henne redan förstår jag ;)
Astrid är Petrus kusin!! :) & Astrids mamma Zelma är en så otroligt ljuvlig tik! kan bara bli bra! ;)
Kul att du följer bloggen! börja blogga du åxå när valpen kommer vet jag! så jag kan följa er! ;)
Kram!♥

 
Ingen bild

Johanna

15 november 2010 17:26

JA det ska bli så roligt!!!
Nä, känner henne inte men det kan bara vara helt rätt med tanke på hennes erfarenheter och kunskaper!!
Det var igentligen mina föräldrar som köpte katten till oss barn:-)
Jag var bara 12 när vi träffade henne men min mor "känner" henne:-)

Bara längtar efter att få titta på dem när dem är 3 veckor...
Tänk vad tiden går sakta när man väntar:-D

Ska bli så kul att kika på bilderna ikväll, jag har ju bara sett "min" ovan ifrån...
Har "tingat" den brindle tik med mest vitt:-D
Väntar med spänning!!! :-)
Får absolut börja blogga när den lilla kommer!! :-)
HAha har ju redan börjat handla hem tröjor och täcken, det är jag det!!

Hade ni katterna innan hundarna?
Vi har nämligen 2 katter på 6 år och dem är inte så vana hundar men dem verkar inte bry sig när vi har hundbesök...
Jag hoppas verkligen att det kommer fungera!!
Hur gjorde ni med invänjning?

HA det bra så hörs vi snart :-)
Kram Johanna

Lena

15 november 2010 22:55

Ja vi har en hög högt älskade katter åxå! närmare bestämt 9 stycken! ;) & dom är så snälla hela bunten mot katterna!
Våra katter har alldrig träffat hundar i vårt hus innan vi kom hem med Märta första gången, -fast klart dom har sett hundar ;)! vi klev ur bilen (i midsommartid) & så ropade jag på katterna, satte oss på gräsmattan, dom flesta kom springande, & nyfiket nosade på Märta bebis, jag sa åt dom alla att hon nu skulle bo här! & så var det inte mer med det! så vi har alldrig haft några hund & katt problem! :)
& nu får ju vi åxå hem en röd Petrus bebis som du vet, hur underbart som helst!♥
Kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards