frallorna

Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Härlig dag -& så val! ;)

Av Lena - 19 september 2010 18:58

        

Åkte till skogen & lufsade på! så vackert det är i höst tider..     

Tänkte inte plocka svamp, men klart man gick på en & annan ändå! här en ny art som heter: Bläckfisk kantarell!    

Fikade både vid vattnet & sedan vid vår mysiga "pytte" stuga!

 

I morse åkte jag hem till kära faster där hundarna fick massor av smarriga älg kött ben!!

 

Så här har kokats i parti & minut!   blandat med morötter, & nu på kvällningen efter skogen, så skavde jag av alla benen & vovvarna har haft världens godaste FEST!!!  

 

Har fryst in massor åxå! både okokta ben & kött portioner!

 

Valet då? ja ni, jag har alldrig känt mej så villrådig! bestämde mej först där & då! träffade en annan bekant vid val lokalen som sa & gjort lika! många väljare i år som haft svårt att bestämma sej...

 

Nåja! det blir som det blir!  

 

Så var denna dag snart över! & en ny vecka väntar, med vilket parti tro?

 

                                              Kram kram!  

 
 
Ingen bild

Kerstin.

19 september 2010 19:43

Oj,,vilka härliga bilder,,och er mysiga stuga,ja i dag fick vi äntligen sol, så det var ut å kratta löv, önskar att dom kunde sitta kvar...vi får börja nedräkningen på op-en nu 4 dagar kvar,,gruvar mig, men det måste göras.

Ha en trevlig valvakekväll, Kerstin..

Lena

19 september 2010 21:26

Ja idag var en vacker höst dag!
Uch ja, förstår att ni gruvar er, inget kul alls...
Ser ut att bli som jag trott, förutom att SD går bättre än vad jag önskat..
Kvällskramen på er!♥

 
Di

Di

19 september 2010 20:01

Härliga höstbilder! Önskar dig en fin vecka, nu åker vi och kanske vi ses på kurs i höst? Kraaaam

http://dithequeen.blogspot.com

Lena

19 september 2010 21:24

Ha så mysigt på semestern! :)
Fick mail om Fotoshop kurs, vet inte ännu, vill gå en fortsättnings kurs åxå ;)
Kramiz & flyg försiktigt!♥

 
Ingen bild

Jane

19 september 2010 21:16

Ja du vännen...i år var det svårt....jag hoppas jag rösta rätt :) men morgondagen lär visa det...i år var det svårt jag har vela hit och dit...se om jag gjorde rätt :/

Fina bilder som vanligt och ha en fin söndags kväll :) min helg vart kanon!!
kramisar

Lena

19 september 2010 21:22

Röstade gjorde jag & det käns bra! men funderade, det gjorde jag åxå ;)
Ja vår helg har åxå vart så underbar! :)
Kram & fin måndag!♥

 
Ingen bild

Maria

19 september 2010 22:00

Det verkar som att det är många som har hafft svårt att bestämma sig vid valet i år,jag bestämde mig i det lilla båset.Vi fick en brygga i Fattigmansviken idag HaHa.Och nu har jag hittat några trattisar.

Lena

19 september 2010 23:20

Ja men nu är det gjort! bara vänta & hoppas på det bästa! ;)
Plast plast... önska jag åxå hade en "varm & torr" höst båt ;)
Men för oss blev det Noran i brist på båt...
Nattkramen!♥

 
Buttons

Buttons

20 september 2010 13:13

Tjusiga bilder som vanligt, Det var nog länge sedan som jag besökte Borlänge eftersom jag inte kommer ihåg en gågata där ?
Ha det gott.....puss på svansarna

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Lena

20 september 2010 16:54

Sveagatan! jag står & tar kort med Sveatorgt i ryggen, & om man fortsätter gatan fram så kommer man till Stations gatan! hänger du med då då?
Kram på er!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards