frallorna

Direktlänk till inlägg 11 september 2010

Gomiddag!

Av Lena - 11 september 2010 16:17

  

Idag säger jag GRATTIS till min fina kusin som fyller 50!

                                  +   =  !!   

 

Ska om en liten stund dit & gratta  

-blir en kul kväll kan jag tro! 

 

Varit på Sy mässa på förmiddagen...   

..dessa 3 tyger fick följa med hem! skapade i huvudet där & då vad jag ska göra med dom! -Hund täcken!  eller rättare sagt bitar från tygerna, som kommer blandas med en del andra tyger jag har liggandes på "lager" som inte kommit till användning ännu...

-Jag har inte brist på fantasi om jag så säger!  

-Men mina tankar & ideer somnar lixom av ibland  

-men i vinter! då ska jag sy...?  

 

Nu ska jag "hoppa" in i duchen, eller "rulla" in rättare sagt, blir väl inget smal mats kväll i kväll heller kan jag tro   plockmat & tårta väntar visst  

 

                                            Kram alla fina!    

 
 
Ingen bild

Simona

11 september 2010 20:22

Fina tyger - påminner lite om julen...

Ha en trevlig kväll och Grattis till din kusin.

Kram

Lena

12 september 2010 11:31

Ja visst gjorde dom! jag tänkte åxå först Jul! ;) kanske blir det något annat åxå av alla hjärtan, nått "Juligt" hi hi..
Gårdagskvällen blev både god & trevlig! ;)
Kramen!♥

 
kicksson

kicksson

11 september 2010 21:47

Lena, vilka fina tyger, det blev säkert en trevlig dag. Mitt näst-nästa projekt ska nog bli ett hjärte täcke. Just nu syr jag ett "hundtäcke" till en bekant, kan tänka att det blir lite vovve mönstrade tyger över, jag postar då en del av dem till Dig när täcket är färdigt. Ha det jättekul på 50-årsfesten. Kramkram ♥♥♥

http://kicksson.bloggplatsen.se

Lena

12 september 2010 11:29

Å man tackar! :) kanske vill du ha några hjärtan till ditt nästa projekt då! jag har många fler hjärte tyger må du tro! ;)
Tanken i mina hundtäcken är "kärlek" därav hjärtan♥ & någon vovve här & där! *ler*
Festen blev så bra! ;)
Kramen på dej!♥

 
Ingrid

Ingrid

11 september 2010 23:05

Gillade tygerna. Jättefina :)

Kommer att bli jättefina som huntäcken.

Ni pratar att ni ska göra egna täcken. Mönster någon?

Hälsa kusinen på hans 50-årsdag.. hipp, hipp!

http://solfrallan.bloggplatsen.se

Lena

12 september 2010 11:24

Mina kommande huntäcken gör jag på känsla & egna ideer, men jag har åxå mönster på olika figurer från kviltböcker osv. som man kan lägga in i täcken, tavlor, dukat, väskor, grytlappar osv.
Kolla in Kicksson bloggen! hon syr som bara den!! :) där kan du kanske "tanka" ideer!
Kram !♥

 
Ingen bild

Jane

12 september 2010 09:29

Hej hej!!
Hoppas du fick en trevlig kväll och att du mår bra idag "fniss"
Vilka fina tyger :) Kul och se resultatet sen ;)
Ha en fin fin söndag, kramisar

Lena

12 september 2010 11:15

jag mår prima! det tror jag alla gör idag som var på festen! den blev kanon! ;) hi hi...
Ja du, resultatet av tygerna hoppas jag åxå att jag får se! ha ha ha...
Kram!♥

 
Lena

Lena

12 september 2010 12:50

Ingrid!
Glömde att du åxå kan kolla in bloggen Floridatjej som jag länkar till!!
Där finns åxå många fina täcken m.m & en Button som bara äger!!! ;)
Kram igen!

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards