frallorna

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Gokväll..

Av Lena - 27 augusti 2010 20:46

  

Vackra Märta poserar för mej!       

Åkte till vår pytte stuga på eftermiddagen när gubben kommit hem från förmiddags skiftet, Märta & jag plockade svamp!       

Jag hade lätt kunnat plocka 2 hinkar på den stund vi gick i skogen, det fullkomligt exploderar i skogen med svamp!! & Trattisarna är stora & fina! men fortfarande en del små åxå, dom fick sitta kvar förståss!

Nu tog jag dock inte mer än jag behövde! orkar inte stå & rensa hela kvällen    

Märta rejsade förståss åxå på i sanden    

När vi gick till skogen, somnade gubben i stugan en stund istället..  

..när vi kom tillbaks, lade sej Märta bakom pappas rumpa & slumrade hon åxå en stund!  

 

Hem igen & har gjort världens smaskigaste svamp pizza!!

 

Receptet ska ni få i morrn!!

 

Märta är nog nöjd med dagen & har somnat i mitt knä...

 

Fick mail från Petrus åxå!!!

 

-han mår som en Prins!! & hälsade att livet leker!  

 

                             Kram mina fina bloggisar!  

 
 
Ingen bild

Kerstin.

28 augusti 2010 08:25

Härlig eftermiddag i svampskogen ni haft, och vilken mysig stuga, både Märta å Gubben ser ut å trivas. Å Gotlänningen verkar också ha det bra på sin friarstråt, blandad med lite semester, från husse å matte.Härliga solen skiner just nu, men det kanske inte varar så länge, dom hotar med regn, som vi redan fått nog av.... Kramis Kerstin..

Lena

28 augusti 2010 15:18

Ja den är verkligen en "pytte" modell, typ 7 kvadrat! fniss, fast både med kök toa & sovplats! ;)
Ja den pöjken, va månne det bliva! ha ha ha...
Ja regnet har ju varit bra för svampen, men gösses så blött det är i skogen! det kan ta & räcka nu ;)
Kram kram!♥

 
skånepågen

skånepågen

28 augusti 2010 10:29

Å,svamp så härligt och vad kul det är när man hittar. Ser man en tratt så växer det medans man tittar, kommer jag i håg. Tyvärr finns det ingen svamp i den här delen av Skåne där vi bor. Måste i så fall åka till gränslandet Skåne / Småland, tyvärr.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

28 augusti 2010 15:14

Ja absolut! så var det igår! vart jag tittad så var det bara mer & mer! :) lycka! :)
Svårt att sluta bara he he...
Fy tusan att så tråkigt att dom inte finns hos er, skulle jag inte palla ;)
Kram på er!♥

 
Ingen bild

Simona

28 augusti 2010 10:40

Jag har inte sett så mycket svamp runt omkring mitt område precis... Det finns nog mer blåbär. Lingon kan jag ut och plocka också snart när det inte är så förbaskat blött överallt efter regnet. som varit under veckan.

Kram

Lena

28 augusti 2010 15:11

Håller med dej helt & fullt! så attans blött i skogen alltså! kanske är det så i hela vårt land? å andra sidan har det nog åxå gjort att svampen fick sån fart ;)
Kram!♥

 
Ingen bild

Di

29 augusti 2010 20:24

Ja härlig bild på Märtha! Och så mycket trattisar...jag vet inte var svamparna bor i dalom, har inte lärt mej hitta ut iskogen än...tyvärr...men blir väl ;)

tack för din goa kommentar, det var egentligen inte min "mamma" som förfasade över min far...utan min mormor som blev min mamma då min riktiga mamma tog sitt liv...och min mormor är den som anklagat pappa för att min mamma tog sitt liv därav all skit hon kastat på honom. Nu är det ju ändå så att min pappa har gjort sitt val i livet och ja...det är bara att acceptera. Kraaaaamar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards