frallorna

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Hej på er! :)

Av Lena - 22 augusti 2010 12:27

  

Denna min älskade Pelargon kommer från Agios Georgios på Corfu  

 

Semestrade där, min kära mamma & jag, försommaren -04

 

Hade spanat in denna Pelargon, som var den största jag någonsin sett!! växte "vilt" på en övergiven bakgård, klängde sej över huset!!! helt makalöst!!!

 

& i sin enkelhet med så skira oranga blommor...

 

Måste bara ha ett skott! dessa turister suck..  

 

Så vid mörkrets inbrott en kväll, gick vi iväg mamma & jag, rustad med både sax & påse  

 

-Hon höll "vakt" medans jag gick in, skrattandes så jag höll på att rasa ihop  

 

-det knakade & lät som en ångvält hade kört in! tror det var bambu jag trampade på!

& mamma hon väste "tyyyyst"   

-bäck mörkt, så inte såg jag vart jag trampade heller, men från en gatu lykta såg jag i alla fall "min" Pelargon...

 

-Tog några skott, LYCKA!  

 

Vet inte vilken jag skulle frågat? om jag skulle ha varit ärlig, tror nog inte det var så farligt & stort "brott"

 

Växer även här & blir som en hel buske om somrarna! & efterssom jag lyckats överleva den så många år, så måste den vara en riktig "kämpe"

Men i år trodde jag den hade gått hädan som så många andra jag har, såg knakigt ut ett tag, men så kom den sakta igen "min kämpe" & just idag eller igår, slog den så ut i blom för första gången i år...  

 

När gubben vaknat från nattskiftet, ska vi åka till min kära syster med familj!

Ena sonen ska med, & han ska ge sin lilla "kusin" sin gamla (fast nästan ny) mobil telefon!

 

Blir väl lite fika kan jag tro!  

-kanske på deras veranda då  lyser!!

 

                                         Kram & fin söndag!  

 

 

 
 
Ingen bild

Syster

22 augusti 2010 13:39

Hmmmm...gäller att hålla ett öga på mina blommor i eftermiddag alltså;)så du inte stjäl dom...

 
Lena, Petrus & Märta

Lena, Petrus & Märta

22 augusti 2010 14:00

Syster!
Ja man vet alldrig! ha ha ha ha ha....
Ses snart då! :) Kram!♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pane

22 augusti 2010 18:56

Hi hi jag ser den synen framför mig...din lille buse "fniss" Den pelargonen är då fin :)

Ha det mysigt hos systerdin och vad snäll son du har :)

Kramisar och ha en fortsatt fin söndag :)

 
Ingen bild

anki

22 augusti 2010 20:24

Jag såg inte pelaronen när jag var hos dig vid 18.00-tiden bara en massa katter som ville komma in och den röda ville följa med hem...Synd att du inte var hemma....men du visste ju inte att vi skulle komma heller. Hade vägarna förbi och passade på.

 
Lena, Petrus & Märta

Lena, Petrus & Märta

22 augusti 2010 21:17

Pane!
Dagen blev super! & gott gott fika ;) ja han är snäll han vår son!♥
Kram på dej! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena, Petrus & Märta

Lena, Petrus & Märta

22 augusti 2010 21:21

anki!
Attans alltså när jag läste lappen!!!! ;)
-Va besviken jag blev, att vi inte var hemma... ;(
Så typiskt!...
Pelargonen hade du sett om du kikat in i växthuset! :) men du kanske inte kom fram för alla katterna? ha ha ha...
Tack för besöket får jag väl säga ändå då! & bättre lycka nästa gång! :)
Kram på er! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Tina

Tina

26 augusti 2010 00:05

Ja men jag säger ju det - Pelargoner är ju de enda riktigt bra blommorna med blommor, dom finns :0)

http://www.tinric.com

Lena

26 augusti 2010 15:57

Ja det håller jag absolut med om! en gång i tiden hade jag många! ca 130 olika sorter, en superkul hobby, men dom hade för svårt att överleva här i vårt hus, så nu är dom få kvar..
Kram kram! /Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards