frallorna

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

Kväll igen...

Av Lena - 12 augusti 2010 22:10

  

 

Vilken slapp dag vi haft!!! inte ett knop har blivit gjort!  tror latmasken slog klorna i mej riktigt illa    

Vilka skyfall som avlöste varandra vi har haft idag! gösses.. & så solen mitt i allt! blandat med lite lite åska  

 

Dagen har varit så kvav, så vi förstog att eftermiddagen skulle bjuda på nått sånt här väder, trodde åxå att luften skulle bli bättre, men den blev ÄN VÄRRE!! gick en kvälls runda med vovvarna, som att gå i en bastu utan luft! hu hu...

 

                                           Fin kväll på er!    

 

 

 
 
Ingen bild

Simona

13 augusti 2010 08:19

Vilken mysig och läcker bild av Märta...

Idag blir det nog ganska varmt hos mig. Redan nu kl 08.15 är det kvavt och ordentligt varmt ute.

Kram och ha en bra fredag/helg!

 
Ingen bild

Kerstin.

13 augusti 2010 08:33

Vilken fin bild på Ärtan Märta,,,var till Falun på C,G å handlade, köpte en hundhandduk som ser ut som en filt, man skall blöta den å vrida ur den sedan torka hunden när den har badat, den ha mer uppsugningsförmåga än en frottehanduk, har ej testat, men läst om den, kan även användas som kylduk, varma dagar,skall bli kul å se hur det funkar..Blir nog en varm dag igen,skönt...Solvarma kramar Kerstin....

 
Lena

Lena

13 augusti 2010 11:04

Simona!
Samma väder här åxå! så varmt & kvaft! dock moln ännu...
Kram på dej! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

13 augusti 2010 11:07

Kerstin!
Ja då kanske det är en Plutoduk då? ;) dom ser åxå ut som en filt, det står inte Plutoduk på min, tror den bara kallas så, men bra var den! :)
Berätta om den är bra! på min står det bara på Tyska & konstiga språk, men denna kanske åxå är bra att svalka sej med?..
Fin dag! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pane

13 augusti 2010 14:59

Halloj
Fy vilket väder ni har då, här är det sol och badväder :)
Det är skönt att ha latmaskdagar och behövs dem med :)
Hoppas du får en härlig fredag, kramisar

 
Ingen bild

optimist

13 augusti 2010 15:41

Härlig bild av Märta. Det är en konstig väderlek nu, den kan inte bestämma sig, ena dagen regn, åska, nästa sol och värme.
Det är bra att kunna slappa ibland. Kram.

 
Lena

Lena

13 augusti 2010 17:47

Pane!
Ja igår var det knas väder, fast spännande åxå ;)
Idag har vi haft värme så in i norden & kvaft & fuktigt! men inget regn :)
Latmasken är skön ibland, har haft "känning" av den idag åxå! ha ha ha...
Kram på dej! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

13 augusti 2010 17:49

Optimist!
Ja så är det! ett riktigt "hit & dit" väder ;)
Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
pezze

pezze

13 augusti 2010 18:15

jösses amelia... det var ju ännu en fin o bra bild du tog.. fast nu e det på den lille märtaaaaaa!!!! :d

O JA..
jag e ju döv så jag gick ett sms av morsan imorsa o hon talade om att det hade åskat så inte klokt i natt... så gissa vem som sov mkt gött rakt igenom åskan... JAG!!!! ;)

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

13 augusti 2010 19:52

pezze!
Tack! :)
Fast å andra sidan! även om jag hör så brukar jag åxå sova väldigt hårt just vid oväder, därför säger jag alltid åt gubben min,
-att om? det blir åska & du är vaken i natt, väck mej då! ;) för det vill jag inte missa, så häftigt med blixtar på en mörk himmel! hi hi.. ;)
Kram & fin helg på dej! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
pezze

pezze

13 augusti 2010 20:38

hehe.så du sover rakti genom åskmullret.. impad!! :).
ja.. åska e lite coolt o se, men samtidigt så läskigt så man har en respekt för den ovädret. o säger ngn att det mullrar så rusar jag in under ngn bra tak.. brr!!
känner inte för att bli stekt!!!

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards