frallorna

Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

Oj oj vilken dag... ;)

Av Lena - 8 juli 2010 21:06

  

Sork fia & Petrus har grävt & busat på, vid vår pyttestuga i skogen                    

Dessa klöver blommor av någon sort, bara älskar jag  & har så gjort hela livet, det var min älskade mormors favorit blomma, som hon kallade "Kaffebönor"

 

& gösses vad med smultorn det finns där uppe, så otroligt söta så man smäller av!! & liter på liter om man bara hade tid & ork att plocka dom små...

 

Jobbat sista dagen, nu semester!

-fast jag älskar mitt jobb!  känns det ändock skönt att slippa passa några tider alls...

Gubben är ledig hela helgen, sedan bara 4 skift till, så har han åxå semester!  

 

Började dagen med tandvärk så in i norden! upp kl 05.00 2 Panodil, en & en halv timme senare 1 till & 2 timmar senare 2 till...

Nej detta går inte! så efter en vända till jobbet, så ringde jag Privat Tandläkar Jouren...

 

Fick en tid 2 timmar senare!

-så fort sa jag!? hjälp! då hinner jag ju inte gruva mej!  

 

Underbar Tandläkare & sköterska, röntgen, & hela rubbet!! men hittar inte felet...

 

Kan vara? en nerv fast det inte syns på röntgen, men vilken tand? då jag inte kan säga det själv! inte ens om det är uppe eller nere! har bara så in i vassen ont ibland...

Gjorde tillockmed ström test för att se om någon rot var okänslig, men inte heller det gav något utslag!

 

Så jag fick åka hem 1210 kr fattigare, & in på Apoteket & köpa mer värktabletter & sedan av vakta...

 

Nu håller jag tummarna för att det ska försvinna? eller att en speciell tand ska ge sej till känna!  känner att jag kan vara Panodil fri till natten! skönt!  

 

Var till båten efter stugan, vovvarna fick bada av sej lite sand  & sedan köpte vi med oss Pizza hem! mmmm... lite firande av min semester trots tand eländet!  

 

I morrn blir det sjön!

 

        Kram & fin kväll på er alla! mina fina!  

 
 
Rosi

Rosi

8 juli 2010 22:28

Go'kväll, elände med tandvärk,hade oxå så där förra sommaren, men kunde inte peka på vilken tand och röntgen visade ingenting,men vi hade en gissning vilken tand det var och gjorde en rotfyllning på den och har inte haft problem sen dess.

Radarpojken min fick ett antal jordgeting stick i går och svällde upp i över hela nosen + läpparna som som blev 3cm tjocka och stenhårda,som tur var hade jag cortison hemma,stackarn såg nästan ut som en flodhäst.
Ha det bra i värmen (vi tycker det är lite för varmt)
Kvällskramiz från mej och grabbarna.

http://www.boxerfralla.se

 
Kicki

Kicki

8 juli 2010 22:55

Vilka helt underbara bilder på yrvädrena ha ha ha ....Men STACKARS dig.....
Många Kramar

http://www.frallanlotta.blogspot.com

 
Ingen bild

Di

9 juli 2010 09:05

Usch...kan det vara bihålor tro eller att du pressar tänder på natten? när jag har ont och det är bihålorna oftast...kramar och härliga bilder!

 
Lena

Lena

9 juli 2010 09:40

Rosi!
Ja vi båda misstänker att det möjligen skulle kunna vara den tand som lagades i mars, men då inget visar på det, roten reagerade på impulsen & så, så ville hon inte chansa...
Det käns lixom i munnen hela tiden att något är?.. & gör ont emellanåt & väldigt ibland! vi får se vad det blir..
Fy attans! Jordgetingar vill vi inte träffa!! stackars Radar! tur du hade medikament hemma, ska åxå skaffa cortison tabletter ifall att...
Hoppas svullnaden gått ner tills idag! ;)
Kram i värme & sol! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

9 juli 2010 09:41

Kicki!
He he.. ja yrvädren är ett bra namn när värmen slår av lite! ha ha...
& mej är det inte det minsta synd om! fniss.. fast lite tråkigt att inte få det fixat förståss...
Kram på er i norr! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

9 juli 2010 09:46

Di!
Hon gjorde tand press/gnissel prov åxå!! frågade om min sömn, stress osv. men jag känner mej inte stressad, fast sover iof. ganska knackigt, kan ju bara hoppas att det är tand gnissel.. tänkte på det när jag somnade...
Tror dock inte att det är bihålorna, men säker är man alldrig...
Jag får "knapra" vidare! ha ha..
Kram i den härliga sol vi har! :) /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards