frallorna

Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

Torsdag..

Av Lena - 1 juli 2010 13:55

  

   Idag har vi plocka lite nya blommor till kannan.

 

Gick en behaglig promenad på förmiddagen, ner mot ängarna... & kameran fick stanna hemma.

Turen var inte tänkt att bli så lång, men som alltid vill hundarna bara mer & mer, längre & längre, inga slöa Frallor här inte!  så vi knatade på...

Fick spinga lösa en stund, där jag hade uppsikt, tills jag i fjärran såg en häst konvoj komma  mot oss, då blev dom kopplade  

 

Värmen & solen är på väg tillbaks efter gårdagens regnande, & attans vad det blåser! bra de, så festival folket torkar  

 

Nu ska jag plocka ut dynorna i trädgårdsmöblerna, finvädret är på väg tillbaks!  

 

                                                 Kramiz!!  

 

  

 
 
skånepågen

skånepågen

1 juli 2010 15:14

Vilken härlig bukett det blev.
Motion är nog bra för små doggar också.

http://aake.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

1 juli 2010 15:24

Skånepågen!
Japp! fast på slut tampen med vissa nu...
Visst, motion i form av härliga promenader & skogsvändor, är alldrig fel! :)
Kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

1 juli 2010 16:24

Här var det "kyligt" 18 grader på morgonen, så jag klädde mig därefter, vid lunch var det uppe i 60 grader (lite lätt överdrivet)☺
Åska i luften, känner mig beng i roten ☺
Kvällskram / Kaisa ♥

http://blogg.expressen.se/fimpanu

 
Ingen bild

optimist

1 juli 2010 16:32

Härligt med nyplockade vackra sommarblomster. Tjusig bild och Märta myser och ser ut att trivas. Kram.

 
Lena

Lena

1 juli 2010 16:38

Kaisa!
He he.. jag tycker åxå att det käns som 60+ vid "blott" 25! he he...
Åska i luften? ja då brukar man kunna bli lite beng! fniss...
Kram & fin dag! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

1 juli 2010 16:39

Optimist!
Japp! blommor ska det va! ;) vackert...
Kram på dej! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Di

Di

1 juli 2010 20:48

Jag borde låna dina frallor så jag fick röra mej mer :) jag fastnar ju bara med kameran överallt nu när jag är ute...Tamronobjektivet var inte så dyrt 2000 ungefär...men du verkar ju ha bra objektiv :) många bra bilder! kramar

http://dithequeen.blogspot.com

 
Snosse

Snosse

1 juli 2010 20:52

Vacker Märta med vackra blommor! :-) Kram

http://blogg.expressen.se/snossefilosoferar

 
Ingen bild

Kerstin.

1 juli 2010 21:26

Tack för trevligt besök!!!!Det kan ni göra om flera gånger.Gick en lång skogsvända med busarna sen efter ni åkt,Frida snäll å följa med,,,,Kasper bär pinne i mun hela tiden, han är en riktig pinnpojk..Ungarna hälsar å tackar för godiset..Nu läggdags,,,,Kramar från oss...



 
Ingen bild

Pane

1 juli 2010 21:51

Låter som en riktig mys pys dag :) Det kom aldrig något regn här och nu är solen framme och det är skönt att sitta på balkongen och ska njuta av en kopp kvällste, Kramisar

 
Lena

Lena

1 juli 2010 22:07

Di!
Jasså så billigt! ;) det jag tittat på kostade mycket mer... ;( därför den långa väntan he he..
Ja vovvar ger motion! men inte blir jag smal & smärt för de inte! ha ha.. & stannar & tar kort gör jag åxå hela tiden! he he..
har bara orginal objektivet, inte alls så nöjd med det suck suck..
Kram kram i värmen & P & L! ;) /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

1 juli 2010 22:07

Snosse!
Tack! ja allt klär en skönhet! ;)
Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

1 juli 2010 22:11

Kerstin!
Jag sa till Mats, nu kikar vi bara in med buren, & stör inte!
-Men när du bjöd på kaffe, struntade han i mina förmaningar! ha ha ha...
Tack det var gott! :) & Mats gillar att prata med Sören! ;)
& Kasper är ju bara för underbar! som en studsboll! ha ha ha...
Vi gick en vända runt Biltema när Mats var inne där, många dofter & nytt!
Kram & sov så gott! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

1 juli 2010 22:12

Pane!
Ja vår dag har vart så skön!
Härligt med en balkong i värmen att mysa på! ;)
Kram & fin kväll! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards