frallorna

Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Onsdag kväll..

Av Lena - 30 juni 2010 20:12

  

Åkte till hamnen, gubben & min bror hjälptes åt att mecca med deras båt lite    

Där blev det brygg mys med svägerskan!    

Så mysigt så! förutom att Märta hade lite "prutt" kvar i rumpan, som fläckade ner svägerskans jacka!  

 

Kaffe & bullar, värme & sol, kallt & blåsigt..

 

Nu hemma, & världens regn skur härjar!

men jag anar att den är snabbt övergående  

 

                                        Kram för kvällen!  

 
 
Tina

Tina

30 juni 2010 20:50

Vad härligt ni har det, och vad skönt att katten kom hem helskinnad!
Underbart!
Kram kram

http://www.tinric.com

 
Lena

Lena

30 juni 2010 21:49

Tina!
Tack! ja så skönt & underbart att vår misse kom hem till slut! & mysig har vår gård blivit åxå, med staket! :)
Kram kam! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Wille

Wille

30 juni 2010 22:03

Jodu, jag har en lång tunga, som en stor rosa slips när jag tycker dte är för varmt. Men annars är det inget konstigt med den. Näe skämt åtsido. Det blir ju så att man måste svalka av sig på något sätt när det blir för varmt om tassarna. Just nu är asfalten väldigt varm här nämligen, så jag går helst i gräset, det är svalt och skönt.
Ni ser ju ut att ha haft en härlig dag ändå i värmen. Vid vattnet svalkar det ju oftast lite mer än i stan. Men matte tog med mig och badade en bra stund idag. Det var läskigt, men vattnet var svalt när jag vant mig. Med mig hade jag min kompis Aylen, för hennes "syrra" löper så hon fick stanna hemma. vi had eskoj och en massa bus för oss.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Petrus

Petrus

30 juni 2010 22:24

Wille!
he he...
Kul med buskompisar! ;)
Som tur är så har vi ingen varm asfalt här i byn, utan grusvägar,& dom är inte så varma, men skönast är förståss gräs i skugga ;) & att bada förståss hi hi..
Kram! /Petrus

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Av Lena - Söndag 7 april 08:40

        Dagarna går i en rasande fart & Annandag Påsk & barnen var här, gjordes mycket  mat så dom kunde fylla matdosor för jobbveckan, blev 7 styckna + ändå 10 kvar till älsklingen 🤣 proppmätta blev dom i alla fall 🤭     ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards