frallorna

Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Kväll..

Av Lena - 21 juni 2010 17:31

  

Sådär ja! då har KARIN kommit fram ur sin vinter vila!  

Nyss hemkomna från en skön eftermiddags promenad, men oj så lite vatten det var i denna bäck! 

          Svalkade skönt gjorde det i alla fall!     

Snart Midsommar, & dom vackra Prestkragarna har presis slagit ut hos oss!

 

Molnen tornade upp sej sådär lagomt på middan, så vi slapp värmebölja... därför kunde vi ta en njutbar promenad på eftermiddagen, till en liten bäck, & svalka tassarna!  

 

Planterat lite i växt huset...

 

Karin ja, en del som ska göras på en träbåt, men vi får se, om vi sjösätter ändå, & bara tar det mest akuta, vill ju så gärna ha i henne till Midsommar... men vi får se, kan ju hålla tummarna i alla fall!  

 

                           Kram & fin sommar kväll!!  

 

 

 

 

 
 
Di

Di

21 juni 2010 19:30

Å jag älskar träbåtar, de är så fina, men ack så mycket jobb :) förstår att du vill ut med den! Fina bilder som vanligt bjuder du på! kramar

http://dithequeen.blogspot.com

 
Lena

Lena

21 juni 2010 19:40

Di!
Ja så är det, mycket jobb att hålla dom i trim! oj oj...
Tack! :)
Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

nakkik

21 juni 2010 21:08

Jag tycker nästan jag kan känna doften av Karin, träbåtar är oslagbara, hoppas Ni hinner sjösätta innan midsommar. Har Du kollat med alla i närheten av Er att Aika inte har hamnat i någons bod eller liknande. Det hände med en av våra kompisars katt, som till slut dök upp efter några veckor, smal och trist päls, men nu är han tillbaka till det normala, men gillar inte att vara ute så länge utan skuttar hem ganska ofta. Kram kram ♥♥♥

 
Lena

Lena

21 juni 2010 22:12

Nakkik!
ja hua, instängd, det hopas jag verkligen inte att hon är!
Vet inte vart jag ska leta & vilka fler jag ska fråga, ingen har sett henne! hur mysko som helst, & varje gång jag öppnar dörren ut, så hoppas & hoppas jag att hon ska sitta där... vår lilla Petrus älskande pratfia! vår helt ljuvliga Aika, fy så jobbigt detta är...
Kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Roxanna

Roxanna

21 juni 2010 22:24

Va mysigt men en liten plask :) hoppas allt är bra :) kram

http://uffepuffe.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

21 juni 2010 22:32

Roxanna!
Ja skönt tycker båda, att plaska på & svalka sej! men framför allt, att busa i vattnet! hi hi..
Japp! läget är bara bra! :)
Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pane

22 juni 2010 09:36

Men se där kommer ju Karin...så fin hon är och håller tummen för sjösättning :)

Vovsingarna myser och tycker verkligen om vatten :)
Idag kikar solen iallfall fram och hoppas du får en lika fin dag, kramisar

 
Ingen bild

Blessing

22 juni 2010 13:37

Fin båt. Liknars fixarns förra. Ja du möcke jobb me en träbåt. Nu har han en platsbåt som inte e färdig. Men den kommer nog i en gång innan sommaren är slut..Idag skryter jag om sola i Karlstad . De gjorde jag inte igår hehe..Bless

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards