frallorna

Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Lena - 10 juni 2010 22:22

      -Vilket meter högt hö gräs de var på åkern!..  

                  ..men det gick att leka ändå!    

       Petrus åt glass i stora lass...  

..medans jag åxå torkade Ren kött i stora lass!!  

Dagens middags promenad -stor, mindre & minst!..  

..innan gubben dundrade in med veden...

 

På kvällen tog vi en ljuvlig promenad, som slutade i lek på en åker!

-Men oj? gräset var ju dubbelt så högt som Petrus & Märta!  

 

Gösses så kul dom hade! blev verkligen riktig "Kura gömma"

 

& så minns jag någon film jag sett, där det var några som gömde sej i högt gräs!... presis så var det! jag såg dom INTE!  

-dom sprang ju där under hi hi... men gräset vajjade lite, riktigt häftigt var det!  

 

Kanske var det Rasmus på Luffen jag far efter?, där i Ormbunken?...

 

Nåja! skön dag, vovvarna sover, & i morrn väntar visst regn!

 

                                  Kram & sov så gott!!  

Av Lena - 10 juni 2010 10:29

     

Dom nyinköpta Choklad evighets benen! vilken lycka för vovvarna!!     

Gubben åkte nyss iväg till skogen för att hämta den sista veden!

Hua va less jag är på de!! & nu ska ett stort lass till hit!  

-klyva, stapla, klyva, stapla... i flera dagar framöver, suck..

 

När det finns så mycket kulare saker att göra!

-som att pyssla med båten Karin!! ser inte ut som om hon kommer i till Midsommar detta år heller, suck suck...

-Sätta upp staketet runt framsidan av tomten! så vovvarna kan springa fritt!  

 

Men nej, nej.. nu är det bara ved & ved & ved...

 

För varmt för att åka med till skogen idag!, & solen lyser... så... -nej jag ska nog inte klaga mer!  -å ja vill ju ha varmt i vinter!  

 

Hörde precis att askmolnet har stoppat allt flyg i London! ska det börja krångla igen nu? tills alla ska på semester söderut..

 

                             Härlig dag på er alla!!!  

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards