frallorna

Direktlänk till inlägg 15 april 2010

Hallå hallå!..

Av Lena - 15 april 2010 14:32

  

Se så fint Petrus sår läkt! hoppas att det läkt lika fint inuti åxå...

 

Gösses vilken hormon stinn Fia vi har här hemma! skendräktig så in i norden!

 

Så nu har jag fått Galastop utskrivet, för detta går inte längre...

 

Mildare mot Petrus, men i övrigt bygger hon bo och kånkar på sina ungar & fullt med mjölk i juvren...

Hoppas tabletterna "verkar" fort!  

 

                                            Kram kram!  

 
 
Roxanna

Roxanna

15 april 2010 14:46

Dom är så himla fina båda två :) hoppas att allt kom gå bra nu för lilla petrus! :) kram roxanna

http://uffepuffe.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pane

15 april 2010 15:33

Halloj!

Ja är det inte det ena så är det det andra....hoppas Tabletterna hjälper...lilla skruttan då :) Ser Märta framför mig hur hon kånkar och har sig....
Va fint det läkt på Petrus :)
Hoppas ni har lika underbart väder som jag har solen skiner och det är riktigt varmt idag.
Kramisar / Pane

 
Ingen bild

anki

15 april 2010 16:59

Men lilla ärtan då..är du så skendräktig!! Nej Lena nu tycker jag nog det räcker med problem med dina hundar, det har ju bara kommit än det ena och än det andra så någon gång borde det väl vara slut på alla problem. Otroligt vad fint Petrus sår ser ut, toppen.
Nu ska jag fortsätta med min målning av kopparrör-
vi har nämligen konverterat elvärme till bergvärme vilket innebär en hel del synliga rördragningar som jag nu har börja måla...oj vilket tålamods-prövande arbete..suck :( Men nästa vinter ska jag sitta och gosa mig med den nya värmen utan att behöva BETALA guld för att få det varmt. Nej nej - kaminen får nog stå för lite stämningsvärme nästa vinter också för det är så mysigt.

Kram kram alla hundar och matte

anki o Z

 
Lena

Lena

15 april 2010 18:16

Roxanna!
Å vad kul du tittade in! han är för söt eran "goding" :-)
Ja här håller vi tummarma för båda 2 som har det lite krångligt, & vi ser framåt!! ;-)
Kram på er! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

15 april 2010 18:18

Pane!
Ja hua så hon kämpar! men nu har hon fått sej sin första "dos" meducin fniss.. nu är bara att hålla tummarna...
Ingen sol, halv dant på dagen, spöregn på kvällningen...
Kram på dej! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

15 april 2010 18:22

anki!
Ja & inte så lite heller! helt förändrad i humöret mot Petrus, bättre idag än för någon dag sedan men inte bra ändå...
Mjölken rinner om man tar på juvret, som är stenhårt! häshar på nätterna till & från, varm i kroppen så jag får kyla henne med blöta handukar, detta går inte, så nu får hon medecin, hoppas det verkar illa kvickt! ;-)
Ja behåll då kaminen! oj vad jag önskar jag hade en sådan inne på vintern, "mysfaktor" 100000 hi hi.. men ok, bekvämt med Bergsvärme :-)
Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
pezze

pezze

15 april 2010 18:25

uhh.. vad jobbigt o ha en skendräktig dam!!!

kanske e jag elak...
men har ni funderat på att sterilisera henne!?!? :O
för tänkte på hur jobbigt det kan vara för er o henne?!?!

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

15 april 2010 18:46

pezze!
Ja det har vi! absolut! men blev lite orolig, det gick ju lite fel vid hennes första narkos...
Men absolut! att man ska sterilisera tikar & hanar åxå för den delen, som ändå inte ska vara i avel... så tycker jag i alla fall..
Kram på dej! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

16 april 2010 01:03

Skönt att det finns medicin. Märta kanske är i sin mest fertila ålder just nu. Kanske därför hon är så kraftigt skendräktig.
Det finns något som heter Kamfersalva som man kan köpa på apoteket. Det kan du smörja/massera juvret med. Denna salva används till tikar vars valpar inte överlever vid valpningen och den funkar bra.

Såret ser ju superfint ut på Petrus. Torrt och rent.
Kram

http://solfrallan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Av Lena - Söndag 7 april 08:40

        Dagarna går i en rasande fart & Annandag Påsk & barnen var här, gjordes mycket  mat så dom kunde fylla matdosor för jobbveckan, blev 7 styckna + ändå 10 kvar till älsklingen 🤣 proppmätta blev dom i alla fall 🤭     ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards